|

انواع دامن زنانه

معرفی جدیدترین مدل های دامن و معجزه آنها در استایل؛ همیشه که نباید با مانتو شلوار پوشید

انواع استایل با دامن

قرن‌ ها است که مردم سراسر دنیا از انواع دامن به عنوان بخشی از لباس خود استفاده می‌ کنند. دامن‌ها در طول زمان تنوع بسیاری زیادی پیدا کرده‌ان…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می توان عید امسال استایلی متفاوت و خاص داشت؟ در جواب باید بگوییم که برای داشتن استایلی متفاوت و شیک باید از کلیشه ها دوری کنید و برای انتخاب و ست کردن لباس هایتان با یکدیگر جسارت به خرج دهید. دامن یکی از اولین و محبوب‌ ترین لباس‌ های زنانه است که همیشه طرفداران زیادی دارد. دامن ها هم مانند شلوار جین‌، انواع مختلف دارند که شناخت آن‌ ها و فرمی که به اندام شما می‌ دهند می‌ تواند شما را در انتخاب مناسب‌ ترین دامن، با توجه به اندامتان، کمک کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخچه دامن به قرن ها پیش در مصر باستان باز می گردد، عجیب است که اولین دامن ها در واقع توسط مردان پوشیده می شدند. این لباس های ساده شبیه دامن های پیچیده ای بودند که در کمر بسته می شدند و به آن ها شندیت shendyt می گفتند. در نتیجه اگر تصمیم گرفته اید که مانتو عید امسالتان را به جای شلوار پارچه ای یا شلوار کتان به دامن ست کنید بهتر است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع دامن زنانه و معجزه هایی که در استایل برایتان به ارمغان خواهند آورد آشنا شوید.

پیش از اینکه بخواهیم مدل‌ های دامن را بر اساس دوختشان معرفی کنیم لازم است به سه نوع مختلف دامن اشاره کنیم، دامن ها به دلیل قد و نسبت کوتاهی به سه دسته مینی، میدی و ماکسی تقسیم می شوند.

انواع دامن

انواع دامن

دامن کلوش و کت کوتاه؛ چرا که نه با دامن به مهمانی بروید

دامن کلوش یکی از راحت ترین مدل های دامن زنانه است که در همیشه در ترندهای فصل بهار و تابستان آن را خواهیم دید. مدل دامن کلوش دقیقا نقطه مقابل دامن مدادی یا لوله‌ای است. این مدل دامن از کمر گشاد شده و حالتی کلوش به خود می‌ گیرد و در پایین‌ ترین نقطه، بزرگترین دایره را دارد. به همین دلیل دامن‌ کلوش در بسیاری از مواقع کمی چین دارند که این چین های درشت جذابیت بیشتری نیز به آن می‌ بخشند. در نتیجه اگر می خواهید راحت و شیک به استقبال بهار بروید یک دامن کلوش برای خود انتخاب نمایید و به عنوان مانتو هم با آن یک کت نسبتا کوتاه بپوشید. فراموش نکنید که انتخاب یک مانت بلند باعث می شود جذابیت دامنتان در زیر آن پنهان شود، پس سعی کنید از انتخاب مانتوهای اینچنینی پرهیز کنید.

انواع دامن

انواع دامن

عید امسال متفاوت باشید و مانتو بلند و دامن راسته بپوشید

اگر می خواهید بهار را شیک بگذرانید بهتر است که مانتو بلند را به جای مانتو کوتاه انتخاب نمایید، زیرا مانتوهای کوتاه به جز نوع های کتی ظاهرهای رسمی و مجلسی ندارند در نتیجه برای ایمی مانند عید نوروز مناسب نیستند. دامن راسته یکی از اولین مدل‌ های دامن به شمار می‌ رود که شاید بتوان گفت ساده‌ ترین نوع آن هم است. در حقیقت، دامن راسته یکی از مدل‌ هایی است که خود می‌ تواند پایه‌ ای برای مدل‌ های دیگر نیز باشد. دامن راسته همانطور که از نامش پیدا است نه خیلی گشاد است نه خیلی تنگ و از کمر به پایین یکدست و صاف می باشد. دقت کنید که مانتو انتخابی از قد دامن بلندتر یا کوتاه تر نباشد، حالت ایده آل این است که قد مانتو با دامن شما کاملا هم اندازه باشد.

انواع دامن

انواع دامن

دامن چین چینی بپوشید؛ عروس بهار باشید و دامن های پر چین بپوشید

دامن های چین دار و عروسکی یکی از محبوب ترین نوع های دامن در بین دختر خانم ها و خانم های جوان است. حال اگر بهاری زیبا و دخترانه می خواهید بهتر است یک دامن چین چینی و بلند انتخاب کنید و آن را با کت های کوتاه و یا نیم تنه ست کنید و با خیال راحت به دل بهار بزنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این دامن‌ ها یک تکه پارچه را چین‌ سوزنی کرده (یک یا دو ردیف دوخت درشت انجام می‌ دهند و بعد یکی از نخ‌ ها را می‌کشند تا چین بخورد) و به‌ شکل جداگانه به دور کمر می‌ دوزند. البته می‌ توان با کش هم این کار را انجام داد.  دامن چین‌ دار باعث می‌ شود کمرتان بیشتر به چشم بیاید، بنابراین اگر در ناحیه کمر اضافه‌وزن دارید از پوشیدن آن خودداری کنید.

انواع دامن

انواع دامن

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها