|

واسه شب یلدا دسر چی بپزم؟

طرز تهیه کیک خیس؛ این مهمونی و اون مهمونی نداره بهترین دسر رو بپز تا همممه کفشون ببره

اگر دوست داری که یه کیک جذاب و دوست داشتنی درست کنی که جذابیتش همه رو شیفته خودش کنه بهترینش کیک خیسه شکلاتی است.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- خیلی از خانوم ها و آقایون هستند که هرگز تو خونه کیک درست نمی کنند و برای مراسم ها و مهمونی هاشون پای ثابت شیرینی فروشی ها هستند تا دسر های مختلف و کیک های مختلف سفارش بدند، این درحالیه که شما می تونید خیلی راحت و بی دردسر خودتون تو خونه یه کیک خوشمزه درست کنید اونم اون طوری که باب طبع خودتون باشه و از خوردنش غرق در لذت بشید. حالا اگر دوست دارید که برای شب یلدا پیش رو یه دسر دلچسب و دوست داشتنی آماده کنید که هنر دست خودتون باشه هیچی مثل یه کیک خیس نرم و لطیف نمی تونه به دلتون بشینه پس در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این شیرینی خوش طعم و جذاب رو با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه کیک خیس

مواد لازم برای کیک خیس:

تخم مرغ: 5 عدد

آرد: 1 لیوان

شیر: 1 لیوان

روغن: 1 لیوان

شکر: 1 لیوان

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری ( اگر عصاره وانیل ندارید میتونید از پودر وانیل استفاده کنید. )

بیکینگ پودر: 15 گرم ( 1 بسته )

مواد لازم برای مایع شکلاتی روی کیک:

روغن: 1/2 لیوان

شکر: 1/2 لیوان

شیر: 1/2 لیوان

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، درمرحله اول تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بزرگ بشکنید و شکر رو بهش اضافه کنید و با همزن شروع کنید به هم زدن، بعد از این که مواد با هم ترکیب شدند، شیر، آرد و روغن رو هم مرحله به مرحله به باقی مواد اضافه کنید و همین طور هم بزنید تا کاملا یک دست و یک پارچه بشند. سپس پودر کاکائو رو اضافه کنید و هم بزنید و نهایتا عصاره وانیل و بیکینگ پودر رو به باقی مواد اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا مادتون ترکیب بشند. دو تا نکته ای که باید توجه داشته باشید اینه که یک، قبل از اضافه کردن هر یک از آیتم ها مواد داخل ظرف رو خوب هم بزنید و بعد سراغ ماده بعدی برید؛ و نکته دوم این که پس از اضافه کردن آرد حواستون باشه باید انقدری خوب موادتون رو با همزن هم بزنید تا آرد گوله نشه.

در مرحله دوم بعد از این که مواد رو خوب هم زدید و یک دست شدند کف و دور ظرفی رو که در نظر دارید داخل فر بگذارید چرب کنید و مواد رو داخلش بریزید و ظرف رو داخل فر با دمای 180 درجه ای که از قبل گرم شده برای حدود 40 دقیقه قرار بدید.

همزمان با این که مواد رو داخل فر گذاشتید برید سراغ آماده کردن مایع شکلاتی. برای این کار باید مواد مایع شکلاتی رو در یک قابلمه کوچیک بریزید و بگذارید روی حرارت تا جوش بیاد و غلیظ بشه. وقتی که مایع شما غلیظ شد اون رو کنار بگذارید تا مواد کیک رو از داخل فر خارج کنید.

نهایتا بعد از آماده شدن کیک مایع شکلاتی رو روش بریزید و اجازه بدید خنک بشه. نکته ای که باید در این مرحله بهش توجه داشته باشید اینه که مواد شکلاتی رو کم کم به کیک اضافه کنید چون اگر مبیش از اندازه مایع بریزید کیکتون خمیر میشه و از حالت اسفنجی در میاد.

طرز تهیه کیک خیس

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این کیک خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع: tasty_maral

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها