|

تو هوایِ بلرزون زمستون دلت یه چای دِبش میخواد؟ با معجزه چاشنی ها به نوشیدنی جووون بده!

اگه تو سرمای زمستون و تو برف و بارون دلت یه نوشیدنی گرم و خفن میخواد که کار صدتا پالتو رو واست کنه، پس بیا اینجا ببین چه چیزایی واست داریم!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه عادت دارین تو فصل تابستون همیشه نوشیدنی های خوشمزه و خاص مثل اسموتی و شِیک بخورین و واسه فصل سرما فکر میکنین که هیچ نوشیدنی جذاب و خوش طعمی وجود نداره، پس حتما تا آخر این متن رو برو! این روزا که زمستون داره کم کم از راه میرسه و خیلیا دلشون میخواد تو این هوای سرد و بِلرزون یه نوشیدنی گرم و خوشمزه بزنن به بدن که تا اعماق وجودشون حال بیاد، سراغ همه مدل نوشیدنی میرن الّا اون اصل اصلش که یه چای دبشِ!

البته خیلیا هستن که تابحال کلا فقط دلشون چای میخواسته اونم از نوع ساده و شیکولش، ولی حالا ما میخوایم توصیه کنیم برین سراغ چای طعم دار که به کل، زیر و بم حالتون رو درست و راست میکنه. اگه دلتون میخواد طعم های خارق العاده و جذابی رو از چای امتحان کنین، اینجا میخوایم بهتریناشون رو بهتون معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید:

اول متن

1. چای زنجبیل

فصل زمستون به دلیل طبع سردی که با خودش به همراه داره، معمولا افراد رو به این سمت میبره که از مواد با طبع گرم همراه نوشیدنی یا غذاشون استفاده کنن. زنجبیل یکی از اون دسته ادویه جات خوشمزه و دلچسبه که خوردنش به دلیل طبع گرم و تندیِ خیلی باحالی که داره، طرفدارای بسیاری هم تو این فصل پیدا میکنه. برای همین میخوایم قِلق درست کردن این مدل چای رو آموزش بدیم:

"اول اینکه باید برای درست کردن چای زنجبیل، ریشه زنجبیل ها رو به شکل رنده شده یا خرد شده ریز دربیارین. سپس واسه ساختن یه همچین چای جذابی، ریشه زنجبیل رو توی صافی قوری یا توی لیوان مخصوص دمنوشتون بندازین.

حالا این صافی رو توی لیوانتون قرار بدین و سپس آب جوش رو بهش اضافه کنن. بعد از اینکه 5 الی 10 دقیقه توی لیوان موند و دم کشید، حالا صافی رو از لیوان خارج کنین و اگه دوست داشتین این چای خوشمزه رو با عسل یا لیموترش میل کنین."

چای زنجبیل

2. چای زعفران

یکی دیگه از چای های خوشمزه و خیلی دلچسب که تو زمستون حسابی میچسبه، چای زعفرونه. تصور کنین تو سرما یهو عطر زعفرون رو استشمام کنین و موقعی که لیوان چای رو برمیدارین تا میل کنین از رنگ و فرم دلنشینش کیف میکنین و یه عصرونه جذاب واسه خودتون رقم میزنین. حالا اگه میخواین اصول این خوشمزه جان رو یاد بگیرین، پس ادامه رو بخونین:

"یکی از نکاتی که باید پیش از درست کردن چای زعفران بهش توجه کنین اینه که زعفران برای چای باید حتما سابیده شده باشه تا بتونه چای شما رو خوشرنگ کنه. خب در مرحله اول باید زعفران سابیده شده رو با دو تکه یخ توی لیوانی قرار بدین و به شکل بِن ماری روی حرارت قرار بدین تا خوب رنگ بگیره. سپس آب رو توی کتری بریزین تا جوش بیاد.

چای رو توی قوری به شکلی قرار بدین که بخار پز شه اول و بعدش وقتی آب در کتری به جوش اومد باید به چای آب رو اضافه کنین و زعفرانی که دم کرده رو پس از 15 دقیقه که مطمئن شدین چای رنگ گرفته بهش بیفزایید. پس از 5 دقیقه چای آماده نوشیدنه."

چای زعفرون

3. چای دارچین

چای دارچین از اون دسته نوشیدنی های گرم و پرطرفدار به حساب میاد که اگه خیلی خوب و اصولی درست شه، هیچی رو دستش نمیاد تو خوشمزگی. واسه همین هم ادامه متن رو از دست نده که اصل چای دارچین رو براتون آوردین:

"برای اینکه بتونین یه چای دارچین خیلی خفن درست کنین باید یه چوب دارچین حاضر کنین و اونو تو لیوانی قرار بدین. حالا آب جوش روی چوب دارچین بریزین و درب لیوان رو بپوشونین و صبر لازمه تو این مرحله که معمولا زمان دم کشیدن دارچین در آب جوش 10 دقیقه توصیه شده.

حالا وقت ریختن چای توی قوری و قرار دادنش روی آب جوشه تا کمی رنگ بگیره به خودش و بعد هم آب جوش به چای اضافه کنین و نزدیک به 15 دقیقه بعد از رنگ گرفتن چای، نوبت به اضافه کردن دارچین به چای میرسه. بعد از اینکه دارچین رو اضافه کردین، تقریبا 4 دقیقه صبر کنین و بعد از اون برین سراغ سرو کردنش و از عطر و رنگ جذابش لذت ببرین."

چای دارچین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها