|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش؛ و این بار گورخر بخت برگشته شام یوزپلنگ و توله هایش شد

Cheetahs Run at Full Speed to Catch Zebra

حیات وحش دنیایی است که هر ثانیه آن ممکن است با اتفاقی دور از انتظار یا صحنه ای دراماتیک همراه باشد درست مانند این تعقیب و گریز.

لینک کوتاه کپی شد
12

شایانیوز- حیات وحش سرشار از لحظاتی است که میتواند شما را به وجد بیاورد و شک زده کند. دنیای حیات وحش برای ما انسان ها دنیایی است که لحظه به لحظه آن متحیر کننده است برای همین هم هر گونه عکس یا ویدئویی که این دنیا را بیشتر و بهتر نشان ما دهد جالب انگیز و قابل توجه است. بی شک دراماتیک ترین و شاید حتا ترسناک ترین صحنه ای که هرکس ممکن است در حیات وحش ببیند، صحنه شکار یک حیوان توسط حیوان دیگر میباشد، صحنه ای که شاید هرگز ابهت آن از ذهن شما پاک نشود.

جان ریک لوو راهنمای گردشگران در پارک ملی پیلانسبرگ می باشد که در یکی از روزها حضور خود موفق شده تا لحظه شکار شدن باور نکردنی یک گورخر توسط یک چیتا را ببیند و آن را به ثبت برساند. آن طور که آقای ریک لوو تعریف می کند: ما از وجودیک ماده یوزپلنگ و توله هایش در آن منطقه مطلع بودیم و همان طور که انتظار می رفت آن روز هم آن ها را دیدیم که در زیر سایه یک درخت استراحت می کنند.

یوزپلنگ ها معمولا دشت های باز را ترجیح می دهم چراکه نقطه قوت آن ها در شکار سرعتشان می باشد و دشت های باز نیز پتاسیل بیشتری را برای سرعت بالای یوزها فراهم می کند تا تعقیب و گریز خود را یا سرعت بالا انجام دهند و به این ترتیب احتمال موفقیت آن ها در شکار بیشتر می شود.

از جذابیت های حیات وحش

با توجه به این داستان و با توجه به اطلاعات قبلی ای که ما داشتیم می دانستیم که این یوزپلنگ ها شدیدا به دنبال یک وعده غذایی هستند و از طرف دیگر می دانستیم که گله ای از گورخر ها در مسیر آن ها قرار دارند. بله همان طور که حدس زده بودیم کم کم سر و کله گورخر ها پیدا شد بدون این که بدانند چه خطری در کمین آن هاست.

از جذابیت های حیات وحش

به طور معمول یوزپلنگان به ویژه فرزندان آن ها ترجیح می دهند تا به دنبال شکار های کوچک تر باشند مانند بز کوهی چرا که بدون شک آن ها شکار های راحت تری خواهند بود به علاوه گورخر ها جزو طعمه های بزرگی هستند که یوزپلنگ ها از شکار آن ها صرف نظر می کنند چراکه ممکن است باعث شکسته شدن استخوانشان بشوند.

از جذابیت های حیات وحش

به هر حال یوز مادر به آرامی به سوی گورخر گام بر می داشت و دو توله او نیز این طرف و آن طرفش در حرکت بودند سپس طی یک حرکت انفجاری که قبلا هرگز نظیر آن را ندیده بودم به سمت گورخر ها یورش بردند و ناگهان یوزپلنگ مادر که تجربه بیشتری در این زمینه داشت بلافاصله بر رویی گردن یکی از گورخر ها پرید و او را به زمین کشید. یوزپلنگ ها در شکار 58 درصد احتمال موفقیت دارند و خوشبختانه برای این درندگان گرسنه این شکار نیز یکی از موفقیت هایشان بود.

از جذابیت های حیات وحش

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها