|

درون و بیرون ۲۰۱۵

چرا باید انیمیشن درون و بیرون را با کودکانمان ببینیم؟ زندگی خوب از درونمون شروع میشه

اگه دوست داری که یه انیمشن حسابی که کلی درس و مفهوم اساسی و روانشناسی پشتشه ببینی اول از همه برو سراغ درون و بیرون که حرف نداره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای انیمیشن ها به قدری متنوع و رنگارنگ است که گاهی وقت ها ما گمان می کنیم که اون ها حرف چندانی برای گفتن ندارند و در حقیقت مجموعه ای متنوع از داستان های مختلف با رنگ و لعاب های جذاب هستند که توجه بچه ها رو به خودشون جلب می کنند و باعث سرگرمی اون ها میشند. اما واقعیتی که وجود دارد این است که برای بسیاری از آن ها مدت ها فکر و تحقیق شده و نهایتا اثری خلق شده که قراره درس های بزرگی به کودکان و حتا بزرگسالان بده، یکی از این انیمیشن ها درون و بیرون به کارگردانی پیک داکتر است که در ادامه نگاهی می اندازیم به این انیمیشن جذاب که بعد از گذشت چند سال هنوز هم یکی از بهترین هاست.

انیمیشن درون و بیرون

خلاصه خیلی کوتاه از درون و بیرون

درون و بیرون داستان دختر بچه ای در سن بلوغ است که به همراه خانواده اش به یکی از شهر های بزرگ امریکا نقل مکان می کند اما این تغییر بزرگ برای اون آسان نیست. رایلی دختر داستان ما مانند همه انسان های دیگر توسط احساساتش کنترل میشود، احساساتی نظیر خشم، شادی، غم و ترس، حالا این احساسات سعی دارند به رایلی کمک کنند تا با موقعیت پیش آمده تازه کنار بیاید اما ظاهرا ان قدر ها هم راحت نیست.

مهم ترین درس هایی که انیمیشن درونم و بیرون می آموزد چیست؟

به خاطرات اصلی خود سر بزنید

همه ما مرکزی از خاطرات را در ذهن خود داریم اما گاهی از خاطرات خود غافل میشویم، آنچه که رایلی به ما می آموزد این است که باید هرازگاهی به مرکز خاطرات خود سری بزنیم چرا که آنچه که باعث رشد و ساخته شدن شخصیت ما می شوند خاطرات ما هستند. یکی از مهم ترین نتایج نگاه به خاطرات گذشته این است که به یاد می آورید گاها روزهای سختی را از سر گذرانده اید که زندگی را برای شما سخت و طاقت فرسا کرده بودند اما شما گذر کردید و موفق شدید تا به زندگی خود به بهترین حالت ممکن ادامه دهید پس همیشه باید برای مبارزه آماده بود.

انیمیشن درون و بیرون

از غم فرار نکنید

بزرگ ترین درسی که درون و بیرون و  رایلی به ما میدهند این است که غم هم یکی از حس های مهم و حیاتی انسان هاست اگر چه که ما از کودکی این گونه تربیت میشویم که نباید در جمع گریه کنیم یا ناراحتی خود را به وضوح نشان دهیم بعد ها هم در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف می بینیم که برای داشتن یک زندگی خوب فقط باید شاد بود و غم و ناراحتی را باید رها کرد اما واقعیت امر این است که اگرچه غم و اندوه احساس خوشایندی نیستند اما ضروری هستند و ما حق دارین که طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنیم پس ناراحت بودن و گریه کردن اشکالی ندارد.

احساس خوب و بد وجود ندارد

متاسفانه ما غالبا این طور یاد گرفته ایم که احساسات خود را به دو جبه خوب و بد تقسیم کنیم و همین آموخته خود را هم به کودکانمان آموزش میدهیم در حالی که هیچ احساس خوب و بدی وجود ندارد ما باید یاد بگیریم که به همه عواطف خود احترام بگذاریم و باید یاد بگیریم که بهترین احساس در مقابل شرایطی که پیش روی ماست چیست. به نظر میرسد که شادی خوب است و غم بد اما فراموش نکنید که نمی توان شادی را بدون غم، آرامش را بدون خشم و شجاعت را بدون ترس تجربه کرد. آنچه که مهم است این است که ما یاد بگیریم چگونه باید با احساساتی که در وجودمان قرار دارند درگیر شویم.

انیمیشن درون و بیرون

احساسات دیگران را کنترل نکنید

خیلی از ما در بسیاری از مواقع سعی می کنیم که احساسات و نحوه برخورد دیگران را با یک موقعیت کنترل کنیم و یا این که انتظار داریم تا آن ها آن طور که ما درست می دانیم رفتار کنند اما هر کسی حق این را دارد تا با واقعیت آن طور که واقعا احساس می کند برخورد کند و از همه مهم تر حق آن را دارد تا احساسات خود را نشان دهد و خشم یا ناراحتی خود را نسبت به آن مسئله ابراز کند.

گوش دادن را یاد بگیرید

اگر می خواهید دوست خوب، شریک خوب و همراه خوبی باشید باید یاد بگیرید که به طرف مقابل خود فضا دهید و به حرف های او گوش کنید، باید به او احساس امنیت بدهید و به او بقبولانید که هر کسی حق آن را دارد که خوب نباشد اما همچنان مورد عشق و علاقه شما قرا می گیرد. درست مانند صحنه ای که غم با بینگ بونگ ملاقات می کند و به او اجازه می دهد تا احساس ناراحتی خود را ابراز کند و برای چند دقیقه هم که شده از او حمایت می کند همین هم باعث می شود تا بینگ بونگ واقعیت را بپذیرید و با شادی برای ادامه راه و کمک به رایلی آماده شود.

انیمیشن درون و بیرون

بازخورد های درون و بیرون

به گزارش شایانیوز، انیمیشن درون و بیرون به طرز باور نکردنی ای مورد استقبال مخاطبین و البته منتقدین قرار گرفت و همین هم باعث شد که درون و بیرون بتواند جایزه بهترین پویا نمایی را در هشتاد و هشتمین جشنواره اسکار و هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب به دست بیاورد. منتقدین زیادی از جمله تاد مک کارتی این انیمیشن را مورد ستایش قرار دادند که همین موضوع می تواند دلیل قانع کننده ای باشد برای این که کمی بیشتر در رابطه با این انیمیشن تامل کنید.

امتیازات درون و بیرون

امتیاز IMDb : 8.2 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 98 / 100

امتیاز Filimo: 94  / 100

انیمیشن درون و بیرون

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال انیمیشن درون و بیرون را تماشا کرده اید؟ نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی