|

شناخت و تشخیص هودی از سویشرت

فرق هودی و سویشرت چیست؟ چگونه سویشرت و هودی را با لباس‌های دیگمون سِت کنیم

تفاوت هودی و سویشرت

با آمدن پاییز، بازار استفاده از هودی و سویشرت داغ می شود. این دو لباس شباهت بسیاری با هم دارند و گاها افراد متوجه تفاوت آن ها نمی شوند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید این موضوع برایتان عجیب به نظر برسد، اما قرن‌ هاست که خانم‌ ها و آقایان از هودی استفاده می‌ کنند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه Hod از زبان قبیله‌ ای از ژرمن‌ ها در قرن ۵ میلادی باز‌ می‌ گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌ داری به تن می‌ کردند که به نظر می‌ رسد طراحی هودی‌ های مدرن از همان لباس‌ قدیمی الهام گرفته شده است. در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند. از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد. بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت. امروزه تمامی برند های معروف مانند ورساچه، دولچه و گابانا و بربری، خط تولید جدا و حرفه ای برای تولید هودی دارند. برای ذکر کردن فرق هودی با پلیور، باید گفت که در کل از سال ۹۰ هودی به یک سلاح اصلی و ویژه دنیای مد تبدیل شد تا در همه استایل ها خود را به نحوی نشان دهد.

هودی شباهت بسیاری به سویشرت و ژاکت دارد، با این تفاوت که شامل کلاه است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه بوده و داخل بعضی از مدل‌ های هودی شامل پشم است. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌ شود و در جنس‌ های متفاوتی تولید و عرضه می‌ شود. هودی به صورت جلو بسته، زیپ‌ دار یا دکمه‌ دار در بازار به فروش می‌ رسد و ویژگی اصلی هودی، کلاه است که آن را از گروه لباس‌ های پاییزه دیگر جدا می‌ کند.

هودی-سویشرت

سویشرت چیست؟

در قرن پانزده میلادی در اروپا نخستین سویشرت با پشم پوسفند تولید شد. سویشرت که در زبان انگلیسی به جامپر معروف است از جمله لباس های گرم مناسب فصول سرد سال می باشد که در دو نوع جلو بسته و جلو باز در بازار وجود دارد. سویشرت های جلو باز نیز در  انواع دکمه دار یا زیپ دار و عموما بی کلاه می باشد و سویشرت های جلو بسته در مدل های مختلفی چون یقه گرد، هفت و نیم زیپ موجود می باشند که عموما از جنس نخ و کتان می باشند که ضخیم و نیمه ضخیم هستند تا حین حفظ گرمای بدن عرق را جذب خود کنند.

سویشرت-جلو-باز

فرق بین هودی و سویشرت؟

کلاه مهم ترین و بارزترین فرق هودی و سویشرت است. زیرا هودی ها دارای یک کلاه از جنس خود که عموما دارای دو بند هستند می باشند، اما سویشرت ها معمولا فاقد کلاه بوده در نتیجه بزرگترین فرق هودی و سویشرت، کلاه است. هودی‌ ها معمولا بزرگ‌تر از سویشرت‌ها هستند، در نتیجه آن‌ها راحت و باز هستند. اما سویشرت‌ ها ممکن است چسبان یا فیت باشند.

جلو باز یا بسته بودن سویشرت و هودی را نمی‌توان جزو تفاوت‌ های آن به حساب آورد. چرا که هر دوی این لباس‌ ها می‌توانند در مدل‌ های جلو باز، جلو بسته و نیمه زیپ دوخته شوند.

فرق-سویشرت-هودی

چگونه سویشرت و هودی را با لباس‌های دیگر سِت کنیم؟

در صورتی که هودی یا سویشرت شما شامل زیپ است، می‌توانید زیر آن یک تیشرت ساده یا طرح‌ دار به تن کنید. در صورتی که سویشرت یا هودی شما جلو بسته است، می‌توان آن را به صورت یک لباس پاییزه به تن کنید. برای مثال :

هودی را با یک کت چرم سِت کنید

ترکیب هودی به همراه یک کت چرم مردانه، استایل شما را چشمگیر می‌کند. در این صورت می‌توانید کت چرم مشکی مردانه را به همراه یک هودی زرشکی، طوسی، مشکی یا سفید ترکیب کنید.

هودی-با- کت- چرم

هودی را به همراه پالتو به تن کنید

بسیاری از آقایان می‌دانند که چگونه پالتو خود را در مراسم‌ های رسمی بپوشند، اما هیچ اطلاعی از ترکیب این لباس با یک هودی اسپرت ندارند. اگرچه ترکیب هودی و پالتو مناسب مراسم‌ های رسمی نیست، با این حال شما می‌توانید این لباس را در یک قرار دوستانه به تن کنید.

هودی-با-پالتو

شما می‌ توانید یک هودی طوسی را به همراه یک پالتو قهوه‌ای، شتری، کِرِم و مشکی و یک شلوار کتان مشکی یا شلوار جین آبی به تن کنید و در قرارهای دوستانه خود جذاب‌تر از همیشه ظاهر شوید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها