|

(ویدئو) طرز تهیه سالاد سزار؛ همه چی راجع به سسش هم ورژن اصلیش گفتیم هم ایرانیزه شدشُ

خیلیا سالاد سزار رو به ژولیوس سزار ربط میدن اما لازمِ بدونید که این سالاد هیچ ربطی به ایشون نداره بلکه اختراع سزار کاردینی آشپز ایتالیایی ا…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه مطالب صفحه آشپزی ما رو دنبال کرده باشید حتما میدونید که تا حالا سالاد های زیادی مثل سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد مرغ، سالاد اندونزی، سالاد کاردینال و ... رو بهتون آموزش دادیم. امروز سراغ یه سالاد معروف ایتالیایی یعنی سالاد سزار رفتیم. این سالاد یکی از محبوب ترین هاست که در حال حاضر شهرت بین‌المللی پیدا کرده و در بیش‌تر رستوران‌های جهان سرو میشه.

خیلیا این سالاد رو به ژولیوس سزار امپراطور رم ربط میدن اما لازمِ بدونید که سالاد سزار هیچ ربطی به ایشون نداره. این سالاد اختراع سزار کاردینی آشپز ایتالیایی آمریکایی است که در جشن‌های استقلال آمریکا در سال ۱۹۲۴ از سر ناچاری و خالی بودن یخچال رستوران، با مواد دم‌ِ دستش این سالاد خوشمزه رو درست کرد. 

به دلیل محبوبیت زیاد سالاد سزار در این مطلب طرز تهیه این سالاد خوشمزه و سسش رو براتون آماده کردیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد سزار برای 2 نفر

سینه مرغ ۱ عدد

کاهو ۴۰۰ گرم

نان تست ۳ عدد

سیر ۱ حبه

روغن زیتون با بو ۳ قاشق غذاخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

پول بیبَر 1/2 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز نوک قاشق چایخوری

Qui

مواد لازم برای تهیه سس

سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل ۱ قاشق غذاخوری

سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون با بو ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان ۵۰ گرم

سیر ۲ حبه

لیمو ترش ۱ عدد

نمک 1/2 قاشق چایخوری

H

طرز تهیه سالاد سزار

1- کناره‌های نون تست رو بِبرید و به صورت مکعب‌های کوچک برش بزنید. سپس سیر رنده شده رو با روغن زیتون مخلوط کنید و نون‌های تست رو با این مخلوط مزه‌دار کنید. در مرحله بعد نون‌ها رو در سینی فر بچینید به مدت ۸ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه بذارید تا طلایی بشه. در این مدت چندبار اونا رو زیر و رو کنید تا همه جاش به یک اندازه برشته بشه.

2- سینه مرغ رو با نمک + پودر سیر + فلفل قرمز + فلفل سیاه + تخم گشنیز + پول بیبَر + روغن زیتون خوب ماساژ بدید. میتونید یه دونه پیاز خلالی شده و مقداری زعفران هم بهش اضافه کنید. این مواد رو در ظرف در بسته بریزید و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت بدهید. سپس مقداری روغن در تابه بریزید و فیله‌ها رو سرخ کنید. (مرغ هر چی بیشتر داخل یخچال باشه خوش طعم‌تر میشه.)

the

3- سس خردل + سس مایونز + آب‌لیموی تازه + سیر رنده شده + سرکه سفید + لیمو ترش + نمک رو با هم ترکیب کنید. سپس روغن زیتون رو کم‌کم بهش اضافه کنید تا به غلظت مورد نظر برسه. روغن رو قطره‌ قطره و بعد به صورت خط باریک اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به خُرد مواد بره. بعد پنیر پارمزان رو اضافه کنید. سس رو به اندازه‌ای هم بزنید که حالت کرمی پیدا کنه. در دستور اصلی سالاد سزار سس ورچسترشایر هم هست اما چون گرونِ و ممکنِ نتونید راحت پیدا کنید میتونید به جاش از سرکه سفید استفاده کنید.)

ورژن اصلی سالاد سزار با تخم مرغِ اما چون تخم مرغ خام با ذائقه ایرانی خیلی سازگار نیست میتونید حذفش کنید. اما اگه دوست دارید با تخم مرغ درستش کنید باید اینجوری آمادَش کنید. تخم مرغ رو از یکی دو ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسه. سپس آب رو جوش بیارید و تخم مرغ رو ابتدا چند لحظه زیر آب گرم بگیرید سپس در آب در حال جوش بندازید. دقت کنید حتماً تخم مرغ به دمای محیط رسیده باشه و گرنه داخل آب جوش می‌شکند. حرارت رو ملایم کنید تا ریزجوش بزنه. تخم مرغ نباید بیشتر از 1 دقیقه بجوشه و الا عسلی میشه.

z

تخم مرغ رو از آب خارج کنید وقتی به دمای محیط رسید، در کاسه بشکنید. سپس بقیه مواد به جز روغن و پنیر پارمزان رو بهش اضافه کنید. مواد رو با دور تند همزن حدود یک دقیقه بزنید. بعد روغن رو همون طوری که گفتیم کم کم اضافه کنید. مدام با دور تند همزن بزنید تا روغن به خرد مواد بره. در مرحله آخر پنیر پارمزان رو اضافه کنید. در نهایت سس را برای ۲ تا ۳ ساعت در یخچال استراحت بدید تا خوب جا بیفته.

4- کاهو‌ها رو تمیز بشویید، خشک کنید و برش‌های ۳ سانتی بزنید. بعد در ظرف سرو بچینید. سپس نان‌های تست رو اضافه کنید. بعد سینه مرغ رو که از حرارت افتاده رو با چاقوی تیز به صورت نواری برش بزنید و روی کاهو و نان تست قرار بدید. در مرحله آخر هم سس + کمی پنیر پارمزان رو روی سالاد بریزید. سس رو در زمان سرو اضافه کنید.

Lar

 

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • معصومه پناهی ارسالی در

    عالی و مفید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی