|

ترفندهای خوشمزه تر شدن خورشت فسنجون؛ اگه اینجوری بپزید روش یه وجب روغن می افته

فسنجون رو با هر روشی که درست کنید خیلی مهمِ که حسابی روغن بیفته. توی این مطلب بهتون میگیم چجوری بپزیدِش که روش یه وجب روغن باشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خورشت فسنجون یکی از خوشمزه ترین خورشت های ایرانیه که اهل گیلانِ و مثل خیلی از غذاهای شمالی شهرت ملی پیدا کرده و در همه جای ایران درست میشه البته با روش های مختلف. بعضیا ترش دوست دارن خیلیا هم شیرین یا ملس درست میکنن. با مرغ مرسوم تر اما با گوشت قلقلی، بوقلمون، اردک و راسته یا فیله گوسفند هم درستش میکنن. به صورت مرسوم باید با رب انار درستش کنید اما بعضیا بهش رب آلو هم میزنن. توی میزان گردو هم اختلاف زیادِ بعضیا پر گردو درست میکنن یه سریا هم با گردو کمتری درستش میکنن. خلاصه که هر جایی واسه خودش خورشت فسنجون مخصوص داره.

فسنجون رو با هر روشی که درست کنید خیلی مهمِ که حسابی روغن بیفته. توی این مطلب بهتون میگیم چجوری یه خورشت فسنجون بپزید که یه وجب روغن روش باشه پس با ما همراه باشید.

خورشت فسنجون یه غذای خیلی آسونِ که پختش زمان بره

فسنجون از اون غذاهای زمان بره و باید از 7 تا 8 ساعت قبل استارت پختشُ بزنید تا یه خورشت فوق العاده خوشمزه و به روغن افتاده داشته باشید. پس هر وقت خواستید فسنجون درست کنید بهتره که از شب قبل گردو رو بار بزارید. برای اینکه خورشتتون حسابی به روغن بیفته باید یه گردو خوب داشته باشید پس از گردوی ایرانی چرب استفاده کنید. به گزارش شایانیوز بهترین گردو برای فسنجون گردویی است که رنگش تیره و کمی کهنه باشه البته حواستون باشه که گردوها کپک نداشته باشن.

z

اینجوری گردو حسابی به روغن می افته

یکی از ترفندهای به روغن افتادن گردو اینِ که اون 3 تا 4 بار چرخ کنید. بعد از چرخ کردن باید تفتش بدید تا بوی خامیش گرفته بشه؛ برای این منظور تابه رو روی حرارت متوسط بزارید تا داغ بشه بعد گردوها رو بهش اضافه کنید بدون روغن 5 تا 6 دقیقه تفت بدید تو این مدت باید بالا سرش باشید و مدام هم بزنید چون اگر بسوزه تلخ میشه و دیگه به درد نمیخوره.

یکی دیگه از رازهای به روغن افتادن خورشت فسنجون اینِ که بهش آب یخ اضافه کنید. برای این خورشت آبُ باید در چند مرحله اضافه کنید یعنی هر بار که احساس کردید خورشتتون کم آب شده 2 تا قالب یخ بهش اضافه کنید. هر بار که یخ اضافه می کنید بهش شوک وارد میشه و روغن بیشتری آزاد میکنه. در صورتی که در انتهای پخت، خورشت هنوز به‌ اندازه کافی به روغن نیفتاده بود، برای یک ساعت هر ۱۵ دقیقه یک تکه یخ کوچیک بهش اضافه کنید.

IMG

عکس از صفحه amirsoleimanalizade

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی