|

میدونی پرده رو باید با چی ست کنی با مبل، فرش، رنگ دیوار و ....؟ بیا اصولش بگمت

پرده یکی از مهم ترین وسایل توی دیزاین خونه است طوری که تا پرده نباشه خونه شکل و شمایلِ یه خونه خوشگل پیدا نمیکنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه میخواین یه خونه شیک و مرتب داشته باشید باید توی انتخاب وسایلتون سلیقه به خرج بدید و طوری انتخاب کنید که با هم هارمونی داشته باشن هم از لحاظ رنگ هم از لحاظ جنس و مدل. به عنوان مثال اگه مبلتون مدرنِ نباید از فرش و پرده کلاسیک استفاده کنید یعنی باید یک سبکی رو در نظر بگیرید و کل خونه رو طبق اون سبک دیزاین کنید. بعد از اینکه سبک مورد نظر رو انتخاب کردید باید برید سراغ رنگ؛ وسایلتون باید طوری انتخاب کنید که از لحاظ رنگی هم با هم هارمونی داشته باشن. برای این منظور بهترین حالت اینِ که سه تا رنگ انتخاب کنید یک رنگ رو به عنوان رنگ اصلی در نظر بگیرید دو رنگ دیگه رو هم به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی بیشتر به چشم بیاد. به عنوان مثال میتونید رنگ طوسی رو به عنوان رنگ اصلی دو رنگ سفید و صورتی رو هم به عنوان رنگ های مکمل بهش اضافه کنید. حالا برای داشتن یه خونه جذاب باید وسایل خونه رو که شامل مبل، فرش، میز ناهارخوری، میز کنسول، پرده و ... است رو از این سه تا رنگ انتخاب کنید.

مطمئنا میدونید که پرده نقش خیلی مهمی تو دیزاین خونه داره در واقع تا پرده نباشه یه خونه هر چقدر هم زیبا باشه خیلی به چشم نمی یاد. به همین خاطر توی این مطلب تصمیم گرفتیم قواعد ست کردن پرده رو بهتون بگیم اگه میخواین بدونید که رنگ پرده رو بر چه اساسی باید انتخاب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

ست کردن رنگ پرده با رنگ فرش

میتونید رنگ پرده رو با فرش ست کنید البته لازم نیست دقیقا هم رنگ باشن بلکه باید با هم همخوانی داشته باشن تا هارمونی در فضا افزایش پیدا کنه. اگه فرشتون طرح داره میتونید رنگ پرده رو از رنگ طرح های فرش انتخاب کنید.

I

ست کردن رنگ پرده با رنگ مبل

میتونید رنگ پرده رو با رنگ مبل ست کنید. اگه مبلتون طرح داره بهتره پرده رو ساده در نظر بگیرید تا فضا خیلی شلوغ نشه. برای انتخاب رنگ پرده میتونید از رنگ اصلی مبل یا رنگ طرح هاش استفاده کنید. بعضی مبل ها چند رنگ هستند یعنی رنگ یک یا دو عدد از مبل‌های تک نفره با سایر مبل‌ها متفاوتِ. اگه مبلتون این شکلیه بهتره که پرده رو با مبل های تک نفره ست کنید.

z

ست کردن رنگ پرده با کوسن های مبل

کوسن ها یکی از اکسسوری‌های جذاب هستند که با هر سبک دکوراسیونی همخونی دارن و باعث دلنشین‌تر شدن فضا میشن. میتونید پرده رو با با رنگ کوسن یا با طرح های کوسن ست کنید. به گزارش شایانیوز بهتره پرده رو از رنگ های کمی تیره‌تر یا کمی روشن‌تر از کوسن انتخاب کنید.

y

ست کردن رنگ پرده با دیوار

میتونید پرده رو نزدیک به رنگ دیوار انتخاب کنید. استفاده از رنگ دیوارها و طیف های مختلفش برای پرده باعث بزرگتر شدن فضا میشه. زمانی که از طیف صحبت می کنیم منظورمان دو سه درجه روشن تر از رنگ دیوار و یا دو سه درجه تیره تر است.

r

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها