|

کدوم سینک برای خونه بهتره؟

می خوای واسه آشپزخونه سینک بخری اما انتخاب سخته؟ بیا که زیر و بمشون رو ریختم رو داریه

اگر قصد خرید سینک داشته باشید به احتمال زیاد این سوال براتون ایجاد شده که چه فرقی بین سینک های توکار، روکار و زیر کار هست و کدوم بهتره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حتما برای شما هم پیش اومده که موقع تغییر دکوراسیون یا اسباب کشی با چند تا گزینه رو به رو میشید که انتخاب رو براتون سخت می کنه، مثل این که بهتره خونه رو رنگ کرد یا از کاغذ دیواری استفاده کرد؟ یا این که اصلا موقع خرید اسباب و اثاثیه باید دقیقا به چه ترتیبی خرید کنیم تا بتونیم یه خونه لوکس و ژورنالی دکور کنیم؟ و کلی سوال و ابهام دیگه که البته با دنبال کردن صفحه چیدمان خونه ما متوجه می شید که ما سعی می کنیم تا به دونه دونه سوال ها و مشکلات شما در این زمینه پاسخ بدیم.

آشپزخونه یکی از مهم ترین فضاهای خونه است که باید بهش توجه ویژه ای بشه. از رنگ کابینت ها گرفته تا چیدمان روی کانتر. حالا یه سوالی که ممکنه برای خیلی از شما ها مطرح باشه اینه که چه نوع سینکی برای آشپزخونه بهتره یا اصلا چه تفاوتی بین انواع سینک ها وجود داره؛ خوب به خوندن ادامه بدید تا ما دونه دونه معایب و مزایای هر یک از انواع سینک ها رو با شما به اشتراک بگذاریم.

سینک

سینک روکار

احتمالا تا به حال توی بسیاری از خونه ها شاهد این نوع سینک بودید، سینکی که کاملا روی کابینت نصب میشه و خیلی وقت ها طراح اون رو لب تا لب کابینت جلو میاره.

مزایای سینک روکار

تو این اوضاع و شرایط اقتصادی مهم ترین و بزرگ ترین مزیت این نوع سینک ها ارزان تر بودن اون ها نسبت به باقی مدل هاست؛ به علاوه این که نصب، تعویض و جابه جایی اون ها هم راحت تره، به این ترتیب اگر کمی آدم فنی ای باشید، خیلی راحت می تونید خودتون اون ها رو نصب کنید.

معایب سینک روکار

از معایب سینک های رو کار میشه به این موضوع اشاره کرد که نسبت به باقی مدل ها ظاهر قدیمی و تکراری ای دارند، در حالی که روز به روز تنوع سینک های توکار و زیر کار بیشتر میشه، سینک های روکار از تنوع کمتری برخوردارند. معضل دیگه ای که این سینک ها دارند اینه که اگر طراحی اون به نوعی باشه که تا لبه کابینت جلو بیاد ممکنه موقع ظرف شدن باعث خیس شدن شما بشه.

سینک روکار

سینک توکار

به گزارش شایانیوز، همون طور که از اسمش مشخصه، سینک توکار داخل کابینت نصب میشه به این ترتیب که اول کابینت رو برش میدند بعد سینک رو روی کابینت میگذارند و در این نوع، حتما سینک از هر چهار طرف با کابینت پوشیده میشه.

مزایای سینک توکار

اولین مزیت این سینک ها اینه که تنوع بالایی دارند و قالبا هم خیلی ظریف هستند به علاوه این که در سایز های مختلفی هم موجودند که یعنی سینک های توکار می تونن خودشون رو به خوبی با آشپزخونه و سیلقه شما تطبیق بدند.

معایب سینک توکار

بزرگ ترین مشکل سینک های توکار اینه که چون دور تا دور اون ها با کابینت احاطه شده ممکنه که موقع شستشو باعث خیس شدن کابینت ها بشند، که اگر به این مسئله دقت نکنید و کابینت ها رو خشک نکنید، خیسی آسیب زا خواهد بود و ممکنه کابینت های شما رو خراب کنه. از طرف دیگه نصب اصولی اون ها هم خیلی مهمه چراکه اگر درست و اصولی نصب نشند آب به کابینت نفوذ می کنه و مجددا باعث تخریب اون ها میشه. از لحاظ نصب و جا به جایی هم باید بگیم که چندان کار راحتی نیست و باید توسط متخصص انجام بشه.

سینک توکار

سینک زیرکار

و نهایتا سینک های زیرکار که هم جدیدن و هم خیلی مدرن و شیک و البته گرون قیمت. این سینک ها از زیر صفحه کابینت نصب میشند و بهشون زیر کورینی یا زیر کابینتی هم میگند که مثل سینک های توکار دور تا دورشون کابینت قرار میگیره.

مزایای سینک زیرکار

جذاب ترین مزیت این نوع از سینک ها اینه که تمیز کردنشون خیلی راحته و دردسری براتون ایجاد نمی کنه. نکته مهم دیگه در رابطه با این نوع از سینک های اینه که تنوع اون ها خیلی بالاست چه در طرح و چه در مدل به علاوه این که به خاطر ظاهر مدرنی که دارند باعث میشند که آشپزخونه شما لوکس تر به نظر برسه.

معایب سینک زیرکار

اگر از قیمت بالای سینک های زیرکار چشم پوشی کنیم، اولین چیزی که شاید خیلی هم بهش اشاره نشه اما از بزرگ ترین عیوب اون ها به حساب میاد اینه که اگر چه تمیز کردن خود سینک کار راحتیه اما باید حتما حواستون به تمیز کردن درز بین کابینت و سینک باشه که اگر غفلت کنید باعث جرم گرفتن میشه که اون موقع دیگه تمیز کردنش کار بسیار سختی خواهد بود. از طرف دیگه این سینک ها نباید خیلی سنگین بشند چون که از زیر به کابینت نصب میشند پس باید حواستون به این موضوع باشه و موقع شستشو میوه یا ظرف های شام مهمونی خیلی اون ها رو سنگین نکنید. نکته دیگه در رابطه با سینک های زیرکار اینه که بهتره حتما توسط نصاب نصب بشن چون اگر که درست آب بندی نشند احتمال اینکه آب به کابینت ها نفوذ کنه زیاده و طبیعتا باعث آسیب و تخریب میشه.

سینک زیرکلر

شما کاربران شایانیوز از چه نوع سینکی برای آشپزخونه خودتون استفاده می کنید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: its.mahdesign

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها