|

سرعین بریم چیکار؟

تو تابستون هیچی مثل سفر به سرعین نمی چسبه؛ دَدر دودور این طوری خوبه ها بدو تا دیر نشده

وقتی بهتون میگن یه مقصد خنک تابستونی بگو که تعطیلات بریم اونجا، اولین چیزی که به ذهنتون میاد چیه؟ بله سرعین خودِ جنسه که باید رفت تو کارش.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- واسه سفر های تابستونی اصولا یک آیتمی خیلی مهمه اونم اینه که مقصد مورد نظر شما آب و هوای گرمی نداشته باشه که بخواد از شدت گرما شما رو خونه نشین کنه، پس باید همش دنبال مقصد هایی باشید که آب و هوای جوی خنک و مطبوعی داشته باشه مثل کردستان و یا همدان. خوشبختانه ایران عزیز ما پر از مقاصد تفریحی و گردشگری ای است که می تونن تو تابستون یه سفر درجه یک و توپ رو برای شما رقم بزنند فرقی هم نداره که شما از اقامت تو طبیعت لذت می برید یا دوست دارید خیلی شیک و لوکس تو هتل های بسیار خوب اقامت کنید، به هر حال همیشه یه مقصد درجه یک براتون وجود داره که می تونه به خاطره ای ماندگار تبدیل بشه.

سرعین

یکی از بهترین و درجه یک ترین مقاصد برای سفر تو تابستون که هم آب و هوای خنکی داره و هم طبیعت بی نظیر استان اردبیل است، به خصوص شهر سرعین که گل سر سبد این استان است و هرساله گردشگران بسیاری رو هم به سمت خودش جذب می کنه. همون طور که حدس زدید بهترین زمان برای سفر به این شهر تابستون است اما از اونجایی که سرعین زیر ساخت های گردشگری خوبی داره، در تمامی طول سال مردم زیادی به اون جا سفر می کنند، البته باید در نظر داشته باشید در نیمه دوم سال هوا بسیار سرد می شود پس اگر از آب و هوای سرد لذت نمی برید بهتره که همین حالا که دیگه چیزی تا پایان تابستون باقی نمونده بار سفر ببندید و از این شهر دیدن کنید.

سفر از تهران به سرعین چقدر زمان می بره؟

این که شما دوست دارید چطور به سرعین سفر کنید قطعا عامل مهمی در پاسخ دادن به این سوال است. در قدم اول باید به شما بگیم که امکان سفر هوایی به این شهر وجود نداره مگر این که مقصد رو شهر اردبیل در نظر بگیرید و بعد از اونجا با اتوبوس یا کرایه ماشین عازم سرعین شوید. متاسفانه به طور کلی امکان سفر به وسیله قطار برای اردبیل هم وجود ندارد.

به گزارش شایانیوز، با این اوصاف دو گزینه اتوبوس و اتومبیل شخصی باقی میمونه که برای سفر با اون ها شما باید مسافت تقریبی 600 کیلومتر رو طی کنید که از پایتخت نزدیک به 7 ساعت زمان میبره.

سرعین کجا بریم؟

سرعین هم جاذبه های طبیعی بی نظیر داره و هم جاذبه دیدنی ای مثل تپه باستانی آناهیتا اما اونچه که سرعین رو خاص و ویژه میکنه چشمه های آب گرم اون است که شهرت جهانی داره؛ البته واسه اونایی که عشق خرید و پاساژ گردی دارند هم باید این خبر خوب رو بدیم که شما می تونید تو سرعین زمان زیادی رو صرف گشت و گذار در بازار ها و مراکز خرید کنید.

و مگه میشه به یکی از شهر های ایران سفر کرد و دنبال غذاهای محلی و ویژه نبود؟! مطمئنا نمیشه. خب سرعین هم مثل خیلی دیگه از شهر های دیدنی ایران جون میده واسه شکم گردی و می تونید از انواع و اقسام غذاهای لذیذ و خوشمزه این شهر لذت ببرید مثل آش دوغ، پیچاق قیمه، چیغیرتما و کلی غذای خوشمزه دیگه که لنگشون رو نمی تونید هیچ جا پیدا کنید.

سرعین

در سرعین کجا اقامت کنیم؟

سرعین این امکان رو در اختیار شما قرار میده که اگر دوستا دارید در هتل های لوکس با امکانات عالی اقامت کنید و اگر هم دوست دارید، اقامتگاه های بوم گردی رو برای استراحت خودتون در نظر بگیرید، البته مسلما شب مانی و کمپ کردن هم که در طبیعت بی نظیر سرعین لذت خاص خودش رو خواهد داشت که می تونید روش حساب کنید.

هزینه سفر به سرعین چقدر می شود؟

اگر شما تصمیم بگیرید که از پایانه های تهران با اتوبوس عازم سرعین شوید باید هزینه ای حدود 2,100,000 ریال را برای یک بلیت اتوبوس VIP پرداخت کنید. برای یک شب اقامت در اتاق دو تخته یک هتل سه ستاره نیز حدود 5,000,000 ریال بودجه نیاز دارید.

یک نکته دیگر که در رابطه با برنامه ریزی بودجه خودتون که خوبه در نظر داشته باشید این است که برای استفاده از مراکز آب درمانی و چشمه های آب گرم باید هزینه ورودی و بلیت پرداخت کنید و از آنجایی که مطمئنا استفاده از این مراکز یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری شما خواهد بود خوب است این موضوع رو در نظر داشته باشید.

سرعین

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال به سرعین سفر کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتان رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها