|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن ماشین لباسشویی؛ اینطوری ماشینتو هم خوشبو کن هم براق

اینجا قراره ترفندای خونگی تمیز کردن ماشین لباسشویی که یکی از مهم ترین لوازم خونه است رو با زبانی ساده آموزش بدیم.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی جذابی رو برای رهایی از بوی بد سینک و داشتن یه آشپزخونه تر و تمیز یاد گرفتین و الان کلی از راه رو برای کدبانوی بی نقص شدن طی کردین. اما برای اینکه بتونین یه ظاهر جذاب تری به آشپزخونتون بدین، بهتره از هیچ چیز کوچیکی غافل نشید چه برسه به یه وسیله غول پیکری مثل ماشین لباسشویی!

این دستگاه که در طول هفته به وفور لباس های آلوده و چرک شده شما رو به هر ترفندی عین روز اولش تمیز و جذاب میکنه، باید بهش حسابی رسیدگی شه. این در حالیه که خیلی از خانوما بی توجه به این موضوع تنها برای شستن لباساشون به سراغ اون میرن و به فکر تمیزی و خوش بو شدنش نیستن. به همین خاطر قصد داریم شما رو با ترفندای خونگی تمیز کردن تمام قطعات ماشین لباسشویی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1. راهکار رسوب زدایی ماشین لباسشویی

اولین مرحله  از تمیز کردن ماشین لباسشویی مربوط به رسوب زدایی اون میشه. برای این کار میخوایم یکی از پرکاربردترین مواد مربوط به ضدعفونی دستگاه ها رو به شما معرفی کنیم که بی تردید اون چیزی نیس جز سرکه! بدین منظور لازمه دو استکان از سرکه سفید رو آماده کرده و در محفظه مربوط به پودر ماشین لباسشویی بریزین. حالا ماشین رو روشن کرده و صبر کنین تا  شست و شوی ماشین تموم شه.

kf

سپس نوبت به روشن کردن دوباره ماشین میرسه که باید با آب داغ نسبت به این کار اقدام کنین. حالا که دو بار شست و شوی ماشین لباسشویی به اتمام رسید، درب اونو باز کنین و بذارین حرارتش کاهش پیدا کنه. برای اینکه ماشین هیچ گاه بوی بدی نگیره، توصیه میکنیم در طول ماه یکبار این کار رو انجام بدین و هیچ گاه از رسوب زدایی ماشین لباسشویی غافل نشید.

khgf

2. تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

یکی از مهم ترین قسمت های ماشین لباسشویی که باید به تمیز کردن اون توجه داشت، بخش لاستیکیِ اونه. زیرا به وفور استفاده از ماشین میتونه باعث بروز کپ هایی در ماشین بشه که با شست و شوی درست و اصولی اون میتونین همیشه از ماشین تر و تمیز خودتون لذت ببرین. بدین منظور می بایست از یه ترکیب جادویی کمک بگیرین که توصیه ما مخلوط کردن مایع سفید کننده و آب، هر کدام به میزان نصف پیمانه است.

hgf

پیش از اینکه از این ترکیب استفاده کنین لاستیک باید به طور کامل خشک باشه. حالا محلول به دست اومده رو روی اسفنج بریزین و با مالش اون روی لاستیک ماشین لباسشویی اجازه بدین چند دقیقه این ترکیب باقی بمونه. وقتی از تمیزی لاستیک مطمئن شدید حالا برین یه دستمال مرطوب و تمیز بیارین و محلول رو از روی لاستیک پاک کنین و برای اطمینان با یه دستمال نخی خشک لاستیک رو عین روز اولش برق بندازین.

dd

3. از جاپودری ماشین لباسشویی غافل نشید!

شاید براین تصور باشید که چون محفظه مخصوص مواد شوینده ماشین لباسشویی همیشه با پودر و این جور چیزا در ارتباطه پس نیاز به تمیزی نداره، در حالی که اینطور نیست. شما برای اینکه بتونین از شر بوی بد محفظه در امان باشید باید ابتدا اون رو از جاش خارج کنید. سپس با کمک گرفتن از اسفنجی که زبر نباشه یا یه مسواک نرم اونو بشورین.

البته باید یه ماده شوینده ملایم بزنین تنگش که حسابی محفظه رو تمیز تحویلتون بده. همچنین فیلتر ماشین لباسشویی هم باید مدنظر قرار بدین و به طور ماهیانه چکش کنید و در صورت نیاز تعویض بشه.

gng

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها