|

ترفندای خونگی واسه لکه جوهر روی مبل؛ با یه حرکت خیلی شیک و مجلسی از لکه جوهر خلاص شو!

اگه از دست لکه های جوهر روی مبل خسته شدین و میخواین زودتر با یه ترفند خونگی سریع پاکش کنین، اینجا کلی روش وجود داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از لوازم منزل که به محض ورود به خونه یا هر اتاقی چشم گیره، مبل های اونجا به حساب میان. علاوه بر این مهمونا و بچه های فامیل هم که عاشق بازی تو اتاق هستن و با وسیله ها و خوراکیای مختلف رو مبل میشینن و کافیه یکم بی دقتی کنن تا زیبایی یه اتاق رو با یه لکه رو مبل از بین ببرن. یکی از دغدغه های خانومای خونه دار موقع اومدن مهمون وجود لکه های رنگارنگیه که رو مبل ایجاد شده و زیبایی خونه رو تحت الشعاع قرار میده.

از میون تموم لکه ها یکی از بدقلق ترین اونا، لکه جوهره و اینطور که به نظر میاد هیچ جوره پاک نمیشه و حتی با یه حرکت اشتباه واسه لکه بری میتونین مبلتون رو به یه عضو دورانداختنی تبدیل کنید. واسه همین تصمیم گرفتیم این مقاله رو به لکه بری جوهر از روی مبل با چند حرکت ساده به کمک ترفندای خونگی جذاب آموزش بدیم. با ما همراه باشید.

cute-funny-little-asian-18-months-1-year-old-toddler-baby-boy-child-finger-painting-with-hands-watercolors-kid-painting-home-creative-play-toddlers-montessori-education-concept_83369-60

لکه جوهر رو با یک حرکت محو کنین!

یکی از لکه هایی که خیلی از خانوما بخاطر وجودشون روی مبل عصبانی میشن و فک میکنن هیچ راه حلی واسش وجود نداره، لکه خودکار و جوهره و ممکنه لکه بری جوهر از روی مبل تا جایی غیرممکن به نظر بیاد.

در کمال ناباوری باید بگیم واسه رهایی از این لکه فقط یکم نمک و آب نیاز دارین تا خیلی شیک و مجلسی لذت لکه بری رو تجربه کنین. بدین منظور می بایست اون قسمت از پارچه مبل که لکه دار شده رو با پارچه خیس کنین و بعد از این کار مقداری نمک روش بپاشین به طوری که کل لکه رو بپوشونه و سپس با پنبه به آرامی اون قسمت رو تمیز کنید. بی تردید با این روش به معجزه نمک برای لکه بری ایمان میارید!

sbfsfksw.png0125

راه حل قطعی حذف لکه جوهر با گلیسیرین

به گزارش شایانیوز: از بین بردن لکه جوهر از روی مبل تنها با نمک ممکن نیست و اگه خیلی وقته این لکه روی مبلتون جا خوش کرده بهتره از گلیسیرین کمک بگیرین. گلیسیرین هم ماده ایه که راحت تو بازار گیر میاد و هم قیمت مناسبی داره و از این بحاظ با یه روش مقرون به صرفه میتونین به راحتی از شر لکه جوهر خلاص شید.

واسه این کار باید چند قطره مایع ظرفشویی رو از قبل به گلیسیرین اضافه کرده و با هم مخلوط کنین. سپس یه دستمال تمیز رو به این محلول آغشته کنین و به آرامی روی لکه بمالید. در صورتی که لکه خیلی سرسخت باشه به سرعت پاک نمیشه و باید 5 الی 10 دقیقه بذارید این محلول روی لکه باقی بمونه تا نتیجه دلخواه به دست بیاد. بعد از اینکه لکه به طور کامل از بین رفت، لازمه اون قسمت از مبل رو با آب تمیز کنین تا مبلتون عین روز اولش باشه.   

پاک-کردن-لکه-جوهر

با این ترفند ساده دیگه غصه لکه جوهر رو نخور!

یکی دیگه از ترفندای ساده و خونگی واسه از بین بردن لکه های جوهر روی مبل، استفاده از الکله. فرقی نداره لکه جوهر باشه یا لکه ماژیک و اینکه جوهر با چه رنگی رو مبلتون به خودش جذب کرده.

واسه رهایی ازش فقط یکم الکل سفید لازم دارین. روش استفاده به این شکله که ابتدا یکم از الکل سفید رو روی دستمال تمیزی می ریزین و به آرامی روی سطح مبلتون که به لکه جوهر آغشته شده فشار داده و سپس به صورت رفت و برگشت مالش میدین. با این کار خیلی راحت و بدون دردسر از شر لکه های جوهر روی مبل راحت شید.

1563468153158-1-min.jpg0123.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها