|

سینما و دنیای افسردگی

هفت فیلم سینمایی که شما را با دنیای افسردگی آشنا می کنند؛ هر آنچه که انتظار ندارید!

 Movies About Depression That Perfectly Capture the Experience

هر بیماری که به افسردگی مبتلاست یک دنیای متفاوت در درون خود دارد و به همین خاطر هم به فیلم های سینمایی که به افسردگی می پردازند نیاز داریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید باور کردنش سخت باشد اما بیش از 300 میلیون نفر در جهان دچار افسردگی هستند و هر یک از آن ها نیز داستان منحصر به فرد خودش را دارد. افسردگی یک وضعیت مربوط به سلامت روان است که به رشو های بی شماری می تواند نمود پیدا کند و اکثرا افرادی که دچار این بیماری می شوند احساس تنهایی، بی انگیزگی و اینکه هیچ چیزی مفید نیست و درست نیست می شوند.

هر بیماری که به افسردگی مبتلاست یک دنیای متفاوت را در درون خود دارد دنیایی متفاوت از آنچه ما فکر می کنیم و می بینیم به همین خاطر هم ما به فیلم های سینمایی ای که به موضوع افسردگی می پردازند نیاز داریم تا بلکه بتوانیم تا حدی هم که شده با آن ها احساس همدردی و همزاد پنداری کنیم، آن ها را درک کنیم و حتا سعی کنیم کمکشان کنیم.

تا کنون صد ها فیلم در رابطه با افسردگی ساخته شده است بنابراین ممکن است برایتان کمی سخت باشد که از بین تمامی آن ها یکی را برای تماشا انتخاب کنید؛ مسئله این است که ما در اینجا تصمیم نداریم تا فیلم ها را از نظر ساخت مورد ارزیابی قرار دهیم و به شما معرفی کنیم بلکه معیار ما سینمایی هایی است که توانسته اند خیلی قوی، تجربه ی یک افسردگی را به مخاطب نشان دهند و او را با این دنیای تیره آشنا کنند.

1.انومالیسا – 2015

به گزارش شایانیوز، گاهی اوقات افرادی که فکر می کنید بسیار شاد و خوش حال هستند به طرز وحشتناکی دچار افسردگی می باشند.  انومالیسا، داستان نویسنده ی کتاب های انگیزشی است که علیرغم اینکه در کمک به مردم برای داشتن زندگی بهتر و شادتر متخصص است، از نظر بالینی افسرده می باشد. او از خودش متنفر است و با دنیای احساس بیگانگی می کند.

امتیاز IMBD: 10/7.2

امتیاز Rotten Tomato: 100/92

فیلم های سینمایی ای که شما را با دنیای دردناک افسردگی آشنا می کنند

2.بهترین بابای دنیا – 2009

عجیب به نظر می رسد اما این یک واقعیت دردناک است که مردم لزوما چون شخصی با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می کند با او مهربان رفتار نخواهند کرد اما اگر آن فرد به خاطر افسردگی خودکشی کند و بمیرد، همان مردم دلسوز خواهند شد.

بهترین بابای دنیا داستان نویسنده ای شکست خورده است که پسری هنجار شکن دارد که او را تحقیر می کند. زمانی که پسر او طی یک حادثه دچار خفگی می شود و می میرد پدر جوری صحنه سازی می کند که انگار او خودکشی کرده است و یک یادداشت جعلی پیش از مرگ به زیبایی هر چه تمام تر آماده می کند تا پسرش شرمنده نشود، و در این یادداشت اشاره می کند که او به خاطر افسردگیش است که خودکشی کرده است.

درحقیقت این خود اوست که افسرده است و برای همین هم توانسته چنین نامه قانع کننده ای را بنویسد اما حالا پسر او مورد تحسین دیگران قرار گرفته، پسری که زمان حیاتش جامعه او را ترد می کرد، حالا از او به عنوان یک شاعر توانا یاد می کند که با بیماری ای روانی دست به گریبان بوده است.

امتیاز IMBD: 10/6.9

امتیاز Rotten Tomato: 100/88

فیلم های سینمایی ای که شما را با دنیای دردناک افسردگی آشنا می کنند

3.کیک – 2014

بسیاری از افرادی که دچار درد های طاقت فرسا و مزمن، یا ناتوانی و بیماری می شوند و رنج می کشند به افسردگی شدید مبتلا می شوند. کیک، روایتگر داستان زنی است که پس از، از دست دادن پسرش در یک صانحه رانندگی و مبتلا شدن به یک درد مزمنِ همیشگی، به سختی با افسردگی دست و پنجه نرم می کند و غم و اندوه؛ همچنین احساس ناامیدی که در مرود بهبودی اش وجود دارد باعث می شود که به شکایت از زندگی رو بیاورد.

امتیاز IMBD: 10/6.4

امتیاز Rotten Tomato: 100/49

فیلم های سینمایی ای که شما را با دنیای دردناک افسردگی آشنا می کنند

4.سیلویا – 2003

سیلویا پلت شاعر معروفی است که به خاطر سرودن شعر در رابطه با بیماری افسردگی اش شهرت پیدا کرده سات. و حالا این فیلم داستان زندگی عاشقانه سیلوا و تد هیوز است و البته که درگیری او با بیماری پنهان افسردگی.

امتیاز IMBD: 10/6.3

امتیاز Rotten Tomato: 100/36

فیلم های سینمایی ای که شما را با دنیای دردناک افسردگی آشنا می کنند

5.دو قلوهای اسکلت – 2014

دوقلوهای اسکلت روایتگر داستان خواهر و برادری عجیب است که پس از آنکه برادر خودکشی می کند، خواهد و برادر به هم متصل می شوند. همان طور که داستان پیش می رود دلایل افسردگی آن ها و تاثیر این بیماری بر زندگی آن ها را به ما نشان می دهد؛ و می بینیم که آن ها اغلب تصمیمات مخرب و غیر منطقی را به عنوان روشی برای مقابلمه با وضعیت موجود در نظر می گیرند.

امتیاز IMBD: 10/6.8

امتیاز Rotten Tomato: 100/86

فیلم های سینمایی ای که شما را با دنیای دردناک افسردگی آشنا می کنند

6.ایالت گلستان – 2004

متاسفانه باور های غلط و منفی نقش اساسی ای در شکل گیری افسردگی دارند؛ این باور ها می توانند باری شوند بر دوش شخص که شادی را از او سلب می کنند. اندرو لارژمن بازیگری است که خودش را مسئول تصادفی می داند که طی آن مادرش از کار افتاده می شود و نهایتا می میرد. بار این احساس گناه او را نسبت به زندگی و اتفاق هایش در بسیاری از موارد بی احساس و بی تفاوت کرده است.

امتیاز IMBD: 10/7.4

امتیاز Rotten Tomato: 100/86

فیلم های سینمایی ای که شما را با دنیای دردناک افسردگی آشنا می کنند

7.میس سان شاین کوچولو – 2006

میس سان شاین کوچولو یک کمدی سیاه است که نشان می دهد چگونه ممکن است افسردگی یک امر خانوادگی باشد. به استثنا اولیویا، کوچکترین دختر خانواده و شخصیت اصلی داستان، همه اعضای خانواده فارس با نوعی از افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، و باری که افسردگی بر دوش آن ها می گذارد باعث می شود که اغلب با یکدیگر به مشاجره بپردازند و به هم حمله کنند و نهایتا افسردگیشان تشدید شود. اولویا متوجه می شود که خانواده اش او را به عنوان پرتوی از تنور می بینند که به آن ها کمک می کند تا با درد خود کنار بیایند.

فیلم های سینمایی ای که شما را با دنیای دردناک افسردگی آشنا می کنند

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها