|

استایل کژوال

اول فرق استایل کژوال با اسپرت رو یاد بگیر؛ حالا با مانتوهاش یه تیپ خفففن و راحت بزن

how to have a casual style

استایل کژوال یعنی استفاده از یک سبک راحت و بی دردسر، به خصوص به صورتی که بتوانید به صورت روزمره از آن استفاده کنید و محدودیت نداشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تا حالا شده از خودتون بپرسید استایل کژوال دقیقا یعنی چی؟ یا اینکه اصلا این استایل چه فرقی با تیپِ اسپرت و یا رسمی داره؟ جالبه بدونید که خیلی از افراد هستند که آیتم ها و ویژگی های اصلی این استایل رو نمی شناسند پس شما تنها نیستید.

اگر بخواهیم که خیلی کوتاه و خلاصه استایل کژوال رو برای شما معنا کنیم، این استایل یعنی استفاده از یک سبک و سیاقی راحت و بی دردسر، به خصوص به صورتی که بتوانید به صورت روزمره از آن استفاده کنید.

ویژگی های استایل کژوال چیست؟

قبل از هرچیز باید در نظر داشته باشید که راحتی و سادگی دو ویژگی مهم استایل کژوال هستند که در آن هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. از دیگر ویژگی های این استایل می توان به شیک بودن و در عین حال حس راحتی و آزادی عمل اشاره کرد.

استایل کژوال یعنی چی؟

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم بین یک استایل کژوال و یک استایل اسپرت تفاوت هست. مسئله اینجاست که درست است در یک استایل کژوال هر آنچه که برچسب رسمی بودن داشته باشد کنار گذاشته می شود مانند کفش پاشنه بلند، اما به معنای آن نیست که شما تیپی اسپرت خواهید داشت. البته طی دوره های مختلف لباس های اسپرت تاثیر بسیار زیادی بر استایل کژوال داشته اند اما همچنان این دو سبک پوشش از یک دیگر متمایز هستند.

یکی از مهمترین نکات lربوط به این استایل پارچه لباس کژوال می باشد، چراکه غالبا بسیار مرتب و روی فرم هستند اما مقداری هم خاصیت کشسانی دارند تا جلوی تحرک شما را نگیردند. پارچه های جین، کتان و پنبه بهترین مثال ها برای پارچه های کژوال هستند.

چطور کژوال تیپ بزنیم؟

اگر دوست دارید که به طور کلی همیشه استایلی کژوال داشته باشید تا هم شیک و برازنده باشید و هم راحت و با آزادی عمل بالا خوب است که همیشه یکسری اقلام را مانند تی شرت، کفش کتونی، شلورا جین یا کت تک رو داخل کمدتون داشته باشید. اما سوالی که حالا مطرح میشه اینه که چطور یک تیپ کژوال مناسب برای خیابون بزنم؟ یا بهتره بگیم چطوری با مانتو استایل کژوال بسازیم؟

استایل کژوال یعنی چی؟

اولین نکته ای که باید هنگام خرید کردن بهش توجه کنید مطمئنا جنس پارچه است. برای یک مانتو کژوال شما باید از پارچه هایی که سبک و خنک هستند استفاده کنید مثل الیاف طبیعی و یا پنبه. دقت کنید که در یک همچین تیپی نباید به سراغ مانتو های جذب و چسبان برید که دست و پای شما رو بگیرند. تمام قسمت های مانتو شما باید آزاد و راحت باشه، لزوما نباید که به سراغ مانتوهای اور سایز برید همین که چسبان بودنشون شما رو محدود نکنند کافیه.

آستین ها و قد مانتو هم باید مناسب باشه تزئینات زیاد از حد یا قد نا مناسب از کژوال بودن استایل شما کم می کنه. با این اوصاف مانتو های ورزشی و یا مانتو های فرم اداری و مدل های پر زرق و برق در دسته ی مانتو های کژوال به حساب نمی آیند.

اما برای داشتن یک استایل کژوال فقط نباید خودتون رو در بند مانتو مناسب کنید بلکه بقیه ی آیتم ها هم می تونند موثر باشند و البته که مهمه هم هست که بهشون توجه کنید. اما اگر نمی دونید که چه المان هایی رو باید رعایت کنید یا با چه جور لباس هایی می توینید یه تیپ کژوالِ خیابونی بزنید حتما اینجا کلیک کنید تا ما بهتون بگیم.

در ادامه چند نمونه از استایل های شیک و جذاب کژوال رو بهتون نشون میدیم و امیدواریم که بتونید از این نمونه ها کلی ایده ی خوب و درجه یک بگیرید که به کارتون میان.

استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟استایل کژوال یعنی چی؟

عکس ها از صفحات: nasimkhv , negarlookbook

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها