|

مبل طوسی داری و موندی فرش چی بخری؟ با این ترکیب رنگا خونَتو خوشگل بچین

مبل و فرش

طوسی رنگ جذابیه که چند سالی است مد شده و طرفداران زیادی پیدا کرده تا حالا به این فکر کردید که اگه مبلتون طوسی باشه فرشُ چه رنگی باید بگیرید؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایرانی نیستی اگه یه زمانی دکوراسیون خونت کرم قهوه ای نبوده باشه اینکه چرا ایرانیا انقدر به این تناژ رنگی ارادت دارن راز سر به مهری است که هنوز کشف نشده. البته از حق نگذریم این ترکیب رنگی بسیار موفق بوده و هست هنوز هم وقتی برای خرید مبلمان میرید حتی اگه قصد جدی داشته باشید که این ترکیبُ نخرید بازم نیم نگاهی به مبلمان این رنگی دارید. حالا این وسط یه عده معدودی که تعدادشون در حال زیاد شدن جسارت به خرج دادن و سراغ ترکیبای رنگی دیگه مثل طوسی، زرشکی، سبز، آبی و... رفتن بماند که مادران محترم این وسط چقدر کارشکنی کردن که نزارن شما از ترکیب محبوب دل ایرانیا فاصله بگیرید.

اگه میخواین برای خونتون مبل بخرید و دوست ندارید کرم قهوه ای باشه بیاین که تو این سری مطالب قراره ترکیبای رنگی جذابی رو بهتون معرفی کنیم. امروز میخوایم راجع به مبلمان طوسی صحبت کنیم؛ رنگ خوشگلی که چند سالیه حسابی مد شده و طرفداران خیلی زیادی هم پیدا کرده. تا حالا با خودتون فکر کردید که اگه مبلتون طوسی باشه فرشُ چه رنگی باید بگیرید؟ قبل از اینکه راجع به این موضوع صحبت کنیم بهتره یکم راجع به رنگ طوسی و اینکه مبلمان طوسی برای چه فضاهایی مناسبِ صحبت کنیم.

طوسی رو بیشتر بشناس

طوسی رنگی است که نشون‌ دهنده‌ آرامش و تعادلِ. این رنگ جذاب حسی از سکوت، خونسردی و امنیتُ به مخاطبان القا می‌کنه.  طوسی رنگِ خنثی ایست که در طیف مشکی و سفید قرار داره. با توجه به خنثی بودن، ست کردنش اونقدرا هم سخت نیست فقط کمی خلاقیت میخواد البته که باید رنگ ها رو هم بشناسید تا بتونید یه هارمونی رنگی جذاب بسازید.

مبل طوسی

طیف های مختلف رنگ طوسی

 برخلاف تصور خیلیا طوسی رنگِ محدودی نیست و مانند بسیاری از رنگ‌ها طیف گسترده‌ای داره. رنگ های خاکستری، دودی، طوسی روشن، طوسی نقره ای، طوسی طبیعی و طوسی سربی تعدادی از طیف های اصلی این رنگ محسوب میشن.

چرا مبل طوسی؟

از کرم قهوه ای که بگذریم طوسی یکی از رنگایی است که این روزا نسبتا طرفدار پیدا کرده و خیلیا که نمیخوان دکوراسیون خونشون کرم قهوه ای باشه سراغ طوسی میرن. حالا شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که چرا طوسی؟؟؟ مگه مبل طوسی چه ویژگی هایی داره که انقدر پرطرفدار شده؟؟؟ یادتونِ ابتدای مطلبون راجع به خنثی بودن طوسی صحبت کردیم؟ خب دقیقا همین ویژگی باعث میشه که شما دستتون برای ست کردن باز باشه یعنی رنگای خیلی زیادی هستن که میتونن کنار طوسی قرار بگیرن و یه ترکیب جذاب بسازن پس طوسی رنگ مناسبی برای پیاده کردن ایده های جدیدِ. به غیر از این، مبل طوسی (البته طیف های روشنش نه) یه رنگ چرک تابِ و در صورت کثیفی، زیاد دیده نمیشه پس برای کسایی که بچه کوچیک دارن گزینه مناسبیه.

مبل طوسی

به گزارش شایانیوز همون طور که گفتیم طوسی در کنار بیشتر رنگ ها ترکیب جذابی رو میسازه اما مسلما با بعضی رنگا بهتر میشه. خانواده آبی از قبیل آبی نفتی و آبی فیروزه‌ای، سرخابی و قرمز، انواع صورتی‌ها، زردها و نارنجی‌ها و طیف قهوه‌ای‌ مانند انواع دارچینی، عنابی، آجری، شکلاتی و... همنشینان خوبی برای طوسی ها هستند. علاوه بر این رنگ‌هایی از قبیل سبز، لیمویی، بنفش، یاسی و ارغوانی‌ها هم در کنار طوسی خیلی جذاب میشن.

از مبل طوسی چجوری استفاده کنیم؟

استفاده زیاد از رنگ طوسی اکیدا ممنوع، حالا چرا؟؟؟ چون طوسی رنگیه که اگه به میزان زیاد در فضایی استفاده بشه باعث گرفتگی فضا، خستگی و بی حوصلگی میشه. بنابراین استفاده از رنگ طوسی باید به قاعده و اندازه باشه. برای اینکه دچار این مشکل نشید میتونید رنگ طوسی رو به همراه رنگ های شاد استفاده کنید. برای این منظور استفاده از کوسن ها، پرده، فرش یا اکسسوری های رنگی کمک میکنه تا محیط به تعادل رنگی برسه.

مبل طوسی

برای چیدمان خونتون از 3 تا رنگ استفاده کنید

یه مشکل خیلی بزرگ تو خونه های ایرانی اینِ که از رنگ های زیادی استفاده میشه این مسئله باعث ایجاد نوعی شلختگی تو خونه میشه. بهترین حالت اینِ که برای چیدمان خونتون از 3 تا رنگ استفاده کنید یه رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو تا رنگ دیگه رو جوری به کار ببرید که به صورت پاشیدن باشه یعنی خیلی زیاد نباشه در واقع دو تا رنگ دیگه نباید موجب بشن که رنگ اصلی نتونه خودشُ نشون بده.

اگه مبلمانت طوسیه فرشتُ این رنگی انتخاب کن

همون طور که گفتیم طوسی طیف های مختلفی داره اما اگه بخوایم یه دسته بندی کلی از این رنگ ارائه بدیم همه طیف های طوسی توی دو دسته طوسی روشن و تیره جای میگیرن. ما هم از همین دسته بندی استفاده میکنیم و بهتون تو انتخاب فرش مناسب کمک میکنیم.

مبل طوسی

فرش مناسب برای مبل طوسی روشن

اگر مبلتون طوسی روشنِ میتونید فرشُ از بین رنگ های  کرم، بژ تیره، کرم نارنجی، صورتی، شرابی روشن، شیری، لیمویی، گندمی، هلویی انتخاب کنید، اینجوری فضای خونتون هم خیلی روشن و دلباز میشه. اگه بخواین جسارت بیشتری به خرج بدید میتونید سراغ طیف های مختلف سبز مثل سبز کدر، سبز ارتشی روشن، زیتونی روشن برید یا اینکه رنگ هایی مثل فیروزه ای روشن، آبی کبریتی، نیلی روشن، بادمجانی روشن، بنفش کدر، آبی- بنفش روشن، نقره ای رو انتخاب کنید.

مبل طوسی

فرش مناسب برای مبل طوسی تیره

رنگ هایی مثل زیتونی تیره، سبز آووکادو، سبز دودی، آبی سیر، سرمه ای، لاجوردی، آبی نفتی، آبی دودی، نیلی سیر و بنفش تیره در کنار مبل طوسی تیره زیبا و چشم نواز میشن. رنگ های پاستیلی هم در کنار مبل طوسی تیره خیلی خوشگل میشه. علاوه بر این جیگری، قرمز، زرشکی، شرابی، عنابی تیره، سرخابی، شفقی، ارغوانی، نارنجی پر رنگ، قرمز گوجه ای و قرمز- نارنجی، قهوه ای، آلبالویی هم هارمونی جذابی رو با مبل طوسی تیره مسازن.

مبل طوسی

فرش سنتی با مبل طوسی

اگه دوست دارید فضای خونتون کمی سنتی باشه می تونید فرشی با ترکیب رنگ های سنتی اما با یک طراحی و الگوی مدرن انتخاب کنید.  قرار دادن این فرش در کنار مبل طوسی فضایی کلاسیک با حسی گرم ایجاد می کنه بدون اینکه قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.

مبل طوسی

اگر دوست داری یاد بگیر چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها