|

تپلووویم تُپلو؛ بیا ببین با این "مانتو و اکسسوری" چجور تیپی میزنم عیییین هلو!

خانم های چاق همیشه تو انخاب لباس و مانتو با محدودیت مواجه هستند و دوست دارند طوری مانتو و لباس بپوشن که شکم و پهلو اون ها مخفی بشه

لینک کوتاه کپی شد
2

برخی از خانم ها باربی هستند و هر لباسی که بپوشند بهشون میاد و خیلی برای این مسئله دردسر ندارند. اما کمی که سن بالا می رود و خانم ها احتمالاً بچه دار شوند و زایمان داشته باشند بدن اون ها چربی شکم و پهلو میاره و شاید دیگه اونچنان بدن متناسب و ترکه ای نداشته باشن. این خانم ها و خانوم های که ذاتاً کمی تپل هستند احتمال دارد برای خریدن مانتو و لباس با مشکل مواجه شوند.

به گزارش «شایانیوز» خانم های چاق و توپر از هر ابزاری استفاده می کنند تا لاغرتر و خوش اندام به نظر بیایند. تو نوع پوشش و انتخاب لباس هم تکنیک هایی وجود دارد که می شود با اون ها کمی از چاقی شکم و پهلو ها را پنهان کرد با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما در این خصوص راهنمایی کنیم.

- نکته اول؛ لباس سایز بپوشید

لباس اندازه بپوشید. اگر چربی اضافه دارید و وسوسه می‌شوید که با لباس تنگ این چربی‌ها را فشرده کنید تا شاید کمی لاغرتر به نظر برسید یا اینکه لباس خیلی بزرگتر بپوشید که کلا برجستگی‌ها معلوم نباشند اشتباه می‌کنید اگر می‌خواهید شیک و متناسب به نظر برسید بهتر است لباس اندازه پیدا کنید و دنبال خیاط خوب باشید که لباسی برای شما بدوزد که نه تنگ و نه گشاد باشد. از آنجا که لباس‌های مورد پسند زیاد و البته مناسبی برای سایز بزرگ وجود ندارد پیدا کردن خیاطی که مقرون به صرفه باشد عاقلانه‌ترین کار است.

278988905_521750279390501_8887073781849384205_n

برای خانم های چاق یا پلاس سایز چه مدل مانتوهایی مناسب است؟

خانوم های چاق بهتر است از مانتوهایی با مدل یقه هایی که اصطلاحا به صورت برگردان و پهن هستند استفاده کنند. 

افراد چاق از رنگ های تیره مثل سورمه ای، مشکی، شکلاتی و زرشکی نباید غافل شوند. معمولا این رنگ ها بعلت خطای دیدی که برای بیننده ایجاد می‌کند، فرم بدن افراد چاق را لاغرتر از آنچه که هستند، نمایش می‌دهد. همچنین بهتر است افراد چاق همیشه چند مانتوی جلو بسته در کمدشان داشته باشند. مانتوهای جلو بسته دکمه دار کمک می‌کنند هیکل شما جمع و جور تر دیده شود.

خانوم های چاق بهتر است از مانتو‌هایی با جنس پارچه نخی، کتان و… استفاده کنند و دور پارچه‌های کشی و استرچ را که به بدن می‌چسبد، خط بکشند. مانتوی این افراد باید آزاد باشد؛ البته نه آنقدر گشاد که فرد را چاق‌تر از آنچه هست، نشان دهد.

296014_406

نکات مهمی که افراد چاق باید در انتخاب مانتو مدنظر داشته باشند

- مانتوهایی با برش کاملاً راسته از مدل‌های مناسب برای خانم‌های شکم‌دار هستند. این مانتوها فیت بدن هستند و خیلی گشاد نیستند تا سایز شما را بیشتر از حالت معمول نشان دهند. از طرفی آن‌قدر چسبان نیستند که شکم شما به چشم بیاید.

- مانتوهای دکمه‌دار و جلو بسته: یکی از انواع لباس های مناسب افراد شکم دار، مانتوهای دکمه‌دار و جلو بسته هستند. این مانتوها هیکل را جمع می‌کنند و در نتیجه شکم زیاد به چشم نمی‌آید.

- یقه هفت کشیده: پیراهن‌ها و مانتوهای یقه هفت برای خانم‌هایی که شکم دارند مناسب هستند.

مانتوهایی+که+باع+میشه+شکم+شما+دیده+نشه

مانتو با یقه پهن مناسب خانم های چاق

- مانتوهای چپ و راستی: مانتوهای wrap یا چپ و راستی به صورتی هستند که یک سمت آن‌ها روی سمت دیگر قرار می‌گیرد. این مدل مانتو به راحتی بزرگی شکم را می‌پوشاند.

- مانتو و لباس‌هایی که کمر آن‌ها زیر سینه قرار دارد. قسمت زیر سینه لاغرتر از شکم است و به همین دلیل با ایجاد خطای دید، شکم شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

- مانتوهایی انتخاب کنید که یقه‌های پهن و بزرگی دارند. یقه‌های برگردان و پهن توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند و از شکم شما در برابر نگاه‌ها محافظت می‌کنند.

- مانتو و لباس‌هایی که طرح و نقش‌های کوچک دارند برای شما مناسب هستند؛ اما از طرح‌های درشت خودداری کنید چون باعث بزرگ‌تر دیده شدن شکم شما می‌شوند.

Untitled (1)

مانتوهای با برش عموی مناب خانم های چاق

اصول انتخاب شال و روری برای خانم های چاق

بهتر است که شال و روسری، به خصوص در نحوه استفاده از شال، یک دست آن را بلند جلوی خودتان آویزان کنید زیرا این کار باعث لاغر نشان دادن شما می‌شود.

اگر پایین تنه بزرگتری دارید، یعنی اندام گلابی هستید، می‌توانید هر دو دسته شال را به پشت بیاندازید زیرا این کار باعث بزرگنمایی بالاتنه می‌شوند و توازن برقرار می‌کند. در انتخاب روسری هم قواره بزرگ، تیره، تک‌رنگ و ساده انتخاب مناسبی هستند زیرا شال و روسر‌ی‌های تک رنگ و خنثی توجه را به صورت می‌برند.

110d6d5524b5d5e4b514296efc4693e6

اگر به طرح و نقش علاقه دارید استفاده از روسری و شال با نقش‌های ریز مناسب‌تر است، زیرا طرح‌های بزرگ خطای دید ایجاد می‌کنند و شما را تپل‌تر نشان می‌دهد. جنس‌های لخت و سبک انتخاب مناسب‌تری نسبت به پارچه‌هایی با ضخامت بالا هستند و از درشت‌نمایی سر و بالا تنه جلوگیری می‌کند.

خانم های چاق چه جواهراتی بهتره انتخاب کنن؟

اگر بالاتنه چاق و گردن کوتاهی دارید، باید از جواهرات کوچک‌تری استفاده کنید آن هم به خاطر چین زیر گردن، گردنبند‌های بزرگ ظاهر خوبی ایجاد نمی‌کنند. اگر گردن پهنی دارید گردنبند بلند بیندازید. اگر مچ پهنی دارید، از دستبند و انگشتر های بزرگ استفاده کنید؛ و یا اگر ساعت مد نظر شماست، بهتر است از ساعتی با صفحه بزرگ استفاده کنید.

اگر به طورکلی هم بالا تنه و هم پایین تنه چاقی دارید، بهتر است زیورالات ریز استفاده نکنید چون اصلاً دیده نمی‌شود. دستبند و النگوهای ضخیم‌، گردنبندهای نسبتاً درشت و نگین‌دار مناسب است تا چشم را به خود جلب کند و لاغرتر به نظر برسید؛ اما حواستان باشد که در استفاده از اکسسوری‌ها زیاده روی نکنید.اگر صورت گرد دارید گردنبندهای بیضی برای شما مناسب است. اگر چاقی پخش شده‌ای دارید، بهتر است گردنبندهای مسطح استفاده کنید که خیلی هم ضخیم نباشد.

Melissa_McCarthy_Academy_Awards

استفاده نامناسب از جواهر برای خانم چاق

اگر فقط گردن کوتاه و سینه چاقی دارد، گردنبند مستطیل انتخاب خوبی است. گردنبندهای کوتاه گردن را کوتاه‌تر نشان می‌دهد؛ پس بهتر است بلند باشد. آویزهای بلند و یا سینه ریز و گوشواره‌های بلند و آویز هم باعث لاغر نشان دادن صورت میشود.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی