|

اصول شیک پوشی

خانم گل با بنفش حسابی شیک شو؛ همه چی راجع به مانتو، شلوار و شال یا روسری ستِش

اگه یه مانتوی بنفش دارید و نمی دونید بقیه آیتم ها رو چه رنگی انتخاب کنید بی درنگ سراغ سفید و مشکی برید مطمئنم که پشیمون نمیشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- رنگ بنفش یکی از خوشگل ترین رنگ ها در طبیعتِ که طیف های فوق العاده زیبایی داره. امسال شرکت پنتون طیف آبی بنفش، که رنگ گل پریوش هست رو به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب کرد. از آن جایی که در ایران نهادی برای انتخاب رنگ سال نداریم هر سال با انتخاب رنگ سال میلادی، اون رنگُ به عنوان رنگ سال شمسی هم در نظر می‌گیریم. پس رنگ سال 1401 نیز همان رنگ سال 2022 می باشد.

بنفش از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به دست می‌یاد؛ بسته به این که چه درصدی از قرمز یا آبی با یکدیگر ترکیب بشن تنالیته‌ها و طیف‌های مختلفی از رنگ بنفش حاصل میشه. در زبان انگلیسی تنالیته‌های بنفش مایل به آبی رو Violet و بنفش ارغوانی یا تنالیته‌های بنفش مایل به قرمزُ Purple می‌نامند. بنفش ویولت به آبی و بنفش ارغوانی یا purple به قرمز نزدیکترن. رنگ یاسی به بنفش متمایل به آبی روشن یا ویولت روشن گفته میشه که رنگ آن برگرفته از نام گل ماگنولیا و گل یاس بنفش است.

بنفش؛ رنگی چهار فصل

از اون جایی که بنفش در چرخه‌ رنگ، نقطه‌ تلاقی رنگ‌های گرم و سرد محسوب میشه می‌توان این رنگُ به عنوان رنگی چهار فصل در نظر گرفت. رنگی که در تمامی فصول سال میشه پوشیدش و استایل زیبایی باهاش داشت. اما به طور کلی تنالیته‌های سرد‌تر بنفش که بیشتر به سمت آبی تمایل دارن برای فصول گرم سال مناسبن و بنفش‌های گرم که به سمت قرمز میرن برای فصل‌های سرد سال ترکیب ایده آلی است.

purple-accessories

هماهنگی رنگ پوست با تنالیته‌ رنگ بنفش هم از دیگر مواردیست که باید در استایل با رنگ بنفش به آن دقت کنید. اگر تناژ پوست شما به سمت رنگ‌های گرم میره و گندمی یا برنزه هستید تناژهای بنفش سرد به شما بیشتر می‌یاد به خصوص طیف رنگی نیلی. اگر پوستی سفید و روشن با تنالیته رنگ‌های سرد دارید بنفش های گرم‌تر مانند ارغوانی به شما بیشتر می‌یاد.

پیراهن مجلسی بنفش اینجوری ست کن

در استایل‌های رسمی و مجلسی یکی از بهترین گزینه‌ها انتخاب تنالیته‌های بنفش برای پیراهن مجلسی است. به خصوص وقتی همراه با پیراهن مجلسی‌ تون از اکسسوری‌های طلایی و نقره‌ای استفاده کنید، استایلی بسیار شیک و درخشان خواهید داشت. این اکسسوری‌ها در کنار رنگ بنفش بسیار درخشان‌تر و خاص‌تر به نظر می‌رسند.

823681998-parsnaz-com

مانتوی بنفش اینجوری ست کن

اگه یه مانتوی بنفش دارید و میخواین بقیه آیتم ها رو باهاش ست کنید اصلا نگران نباشید چون ست کردن لباس بنفش با توجه به طیف رنگی گسترده ای که داره خیلی سخت نیست و به راحتی میتونه همه سلیقه ها رو راضی نگه داره.

ست کردن مانتوی بنفش با مشکی و سفید

مشکی و سفید از اون رنگ های کار راه انداز هستن که به راحتی با رنگ های دیگه ست میشن و هیچ وقت هم از مد نمی افتن. پس اگه یه مانتوی بنفش دارید و نمی دونید بقیه آیتم ها رو چه رنگی انتخاب کنید بی درنگ سراغ این دو رنگ برید. اگه انتخاتبتون رنگ مشکیه که با قاطعیت میتونم بگم که از انتخابش پشیمون نمی شید. ترکیب بنفش و مشکی در حال حاضر جزء محبوب ترین ترکیب ها بین طرفداران مد و فشن می باشد. همه طیف های بنفش از بادمجانی تا یاسی رو میتونید با شال، روسری و شلوار مشکی ست کنید اما معمولا بنفش روشن با اکسسوری های تیره جلوه بیشتری داره.

u

عکس از صفحه madame.eshop1 , manto_loosi_behshahr

سفید هم مثل مشکی از اون رنگ های جذابیه که به راحتی میتونه با رنگ های دیگه ست بشه و هارمونی زیبایی رو ایجاد کنه. البته تو انتخاب این رنگ باید کمی محتاط تر باشید چون سفید ممکن به بعضیا نیاد. به عنوان مثال اگه رنگ پوستتون روشن ممکنِ سفید خیلی براتون مناسب نباشه اما برای خانم های سبزه انتخاب شال یا روسری سفید انتخاب خوبی است. اگه جزء افرادی هستید که سفید بهتون میاد ترکیب این دو رنگ یکی از ملیح‌ترین و جذاب‌ترین ترکیب‌های رنگی در جهان مد است.

w

عکس از صفحه moda__collectionn

ست کردن مانتوی بنفش با زرد

زرد و بنفش دو رنگ متضاد در چرخه رنگ ها هستند که ترکیب بی نظیری را خلق می کنند. قرار گرفتن رنگ زرد و بنفش در کنار یکدیگر موجب جلوه بیشتر هر کدام میشه. پس اگه تا به حال این ترکیب رنگ زیبا رو امتحان نکردید حتما به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ های همیشگیتون فاصله بگیرید و این پالت رنگی فوق العاده رو امتحان کنید. به طور کلی رنگ زرد مکمل خوبی برای رنگ های متضاد خود هست البته به شرطی که اصول ست کردن آیتم ها رو بلد باشید.

مانتو_بنفش_روشن

کهربایی هم که در چرخه رنگ ها میان رنگ های زرد و نارنجی قرار داره در کنار بنفش میتونه یه استایل بی نهایت شیک و چشم نواز براتون بسازه. نام این رنگ از سنگ عنبر یا کهربا گرفته شده که سنگی زینتی است و رنگش طیف وسیعی از رنگ های زرد، نارنجی، قهوه ای و قرمزُ در بر می گیره.

IMG_20220125_133310

ست کردن بنفش با پادشاه رنگ های مکمل

یکی از رنگ هایی که با بنفش هارمونی جذابی رو میسازه طوسیه. اگه از خودتون میپرسید که چرا بهش لقب پادشاه رنگ های مکمل دادن دلیلش اینِ که برخلاف خیلی از رنگ ها که رنگ مکمل زیادی ندارن طوسی رنگ مکمل زیادی داره به همین دلیل هم بهش این  لقب دادن. طوسی یه رنگی خنثی است که از ترکیب دو رنگ سیاه و سفید ایجا میشه که به خوبی میتونه با بیشتر رنگ‌­ها ترکیب بشه و هارمونی زیبایی رو ایجاد کنه. شما به راحتی میتونید مانتوی بنفش با شال یا روسری طوسی یا شلوار طوسی ست کنید.

tttttttttttttttt

عکس از صفحه najvakarami.mezon

ست کردن مانتوی بنفش با شلوار جین آبی

رنگ آبی در چرخه‌ رنگ در مجاورت رنگ بنفش واقع شده پس شما میتونید انواع آبی رو از آبی نفتی و سرمه‌ای گرفته تا آبی فیروزه‌ای و روشنُ بدون هیچ مشکلی با بنفش ترکیب کنید. در استایل‌های اسپرت میتونید به سادگی انواع تنالیته‌های بنفش را با انواع مختلف جین ست کنید؛ چه در مانتو و چه در بلوز‌ها و شومیزهایی که زیر مانتو می‌پوشید ترکیب رنگ بنفش در کنار جین ترکیبی چشم‌نواز و شیک است. خوبی شلوار جین اینِ که تو کمد همه حداقل یه دونه ازَش پیدا میشه. برای این استایل میتونید کیف و کفش به رنگ صورتی تیره انتخاب کنید. اینجوری در عین حال که یه تیپ شاد زدید حسابی هم خاص شدید.

IMG_20220205_134004

استایل مونوکروم با بنفش

مونوکروم یا تک رنگ پوشیدن سبکی از لباس پوشیدن است. مونوکروم از دو بخش مونو به معنای یک و کروماتیک به معنای رنگ تشکیل شده. بعضیا این سبک از پوشش رو مساوی با محدود شدن توسط چنتا رنگ میدونن و دقیقا به همین دلیل هم این استایلُ خیلی کسل کننده میدونن در حالی که اگه اصول لباس پوشیدن تو این استایل بدونید چنین طرز فکری در موردش نخواهید داشت. استایل مونوکروم بنفش یه ترکیب بسیار شیک و دلنشینِ که میتونه حسابی خوشگلتون کنه. به طور کلی طیف های مختلف بنفش وقتی کنار هم قرار میگیرن هارمونی جذابی رو ایجاد میکنن.

index.jpghhh

عکس از صفحه manto.majlesi

عکس از صفحه mezon_paniz2 , nasim.hed

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

نویسنده: شبنم فرزین پور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی