|

رنگ های اصیل ایرانی

با رنگای اصیل ایرانی خوشگل ترین شو؛ مثلا جا قرمز فرنگی مانتو گلسُرخی بخر

use Persian colors to bright as original as a star

یک تعدادی از رنگها هستند که به عنوان رنگ های ایرانی شناخته میشند این مطلب رو بخونید تا هم رنگها رو ببشناسید و هم استایل های جذاب با اونها رو

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شاید شنیدن عبارت رنگ های ایرانی کمی برایتان عجیب و دور از انتظار باشه یا فکر کنید که مگه ممکنه رنگی رو با اسم یک کشور بشناسند! خب باید بهتون بگیم که بله ممکنه. همون طور که می دونید کشور ما ایران از قدمت خیلی بالایی برخورداره و تاریخ هنر ها و صنایع دستی اون به سالیان سال قبل بر می گرده و البته که ایرانیان همیشه در این دست از هنر ها بسیار مهارت داشتند و در سر تا سر جهان هم به شهرت رسیدند. این رنگ های ایرانی هم که بهشون اشاره کردیم در حقیقت براومده از دل همین هنر های ناب و ماندگار ایرانی هستند. در ادامه به شما خاص ترین رنگ هایی رو که با نام رنگ های ایرانی شناخته میشند معرفی می کنیم و چند تا استایل جذاب با این رنگ ها رو می بینیم.

1.آبی ایرانی یا لاجوردی

آبی لاجوردی یکی از جذاب ترین و چشم نواز ترین رنگ هاییِ که بدون شک با فکر کردن بهش به یاد کاشی کاری های مساجد و بناهای تاریخی می افتید، هنری که در معماری جهان بسیار شناخته شده است. آبی ایرانی یا همون آبی لاجوردی که یکی از محبوب ترین رنگ های ایران باستان به حساب میاد در حقیقت برگرفته از سنگ لاجورد است. مطمئنا می دونید که ایران یکی از بزرگترین منابع لاجورد در دنیا به حساب میاد.

برای ست کردن این رنگ آبی قبل از هرچیز باید ببینید که چقدر شهامت استفاده از رنگ های تند و تیز و تو چشم رو دارید، اینکه دلتون می خواد چقدر از این رنگ تو استایلتون استفاده کنید به شما بر می گرده اما یکی از بهترین ترکیب ها با آبی ایرانی، سفید و شیری یا کرمه که شما به کمک اون ها می تونید یک استایل فوق العاده شیک و گرون قیمت بسازید.

آبی ایرانی یا لاجوردی

2.رز ایرانی یا گلسرخی

از قدیم الایام مردم ایران علاقه ی خاصی به گل محمدی داشتند و شهرت این رنگ هم دقیقا به خاطر علاقه ی مردم به این گل است. شاید بتونیم بگیم که در اواخر دوره ی قاجار این رنگ محبوبیت بیشتری بین هنرمندها پیدا کرد و در کاشی کاری های اون دوران به وفور دیده میشه. بد نیست بدونید که این روز ها خیلی از مردم این رنگ رو با اسم سرخابی هم می شناسند.

این روزها که رنگ های پاستلی رو بورسند بهترین فرصته که شما از همنشینی یه آبی پاستلی با رز ایرانی استفاده کنی و استایل خودت رو بسازید؛ استفاده از این رنگ برای تیپتون اصلا کار سختی نیست اگر نمی دونید که چطور باید این رنگ رو ست کنید اینجا کلیک کنید.

رز ایرانی

3.قرمز ایرانی

اگر چشم هایتان را ببنید و به یک رنگ قرمز خاص فکر کنید حتما نقش و نگار فرش های ایرانی به وفور در ذهنتون شکل میگیره. جالبه که بدونید این رنگ با اسم دانه اناری هم شناخته میشه، اما در اصل قرمز ایرانی برگرفته از خاک رس سواحل خلیج فارسه که حاوی آهن اکسید های آلومینیوم و منیزم است.

به گزارش شایانیوز، قرمز ایرانی یکی از جذاب ترین رنگ های دنیاست که فوق العاده دلبر و شیکه حالا اگه می خواید که با استفاده از این رنگ یه تیپ درجه یک و شیک داشته باشید بهتره که اون رو با طوسی ست کنید؛ ترکیب قرمز و سفید هم که دیگه محشره. در کل به خاطر داشته باشید که ست کردن قرمز ایرانی کار سختی نیست فقط کافیه حواستون باشه که چون خود این رنگ خیلی پر التهاب و هیجان انگیزه بهتره که از رنگ های خنثی، تیره یا آروم برای بقیه ی تیپتون استفاده کنید.

قرمز ایرانی

4.نارنجی ایرانی

یکی دیگه از رنگ های جذاب ایرانی رنگ نارنجیه که از رنگ های بسیار پر استفاده تو قالی بافی و کوزه گری است، به همین خاطر هم به نام نارنجی ایرانی شناخته میشه. اگه به سفالگری های لاله جین نگاه کنید حتما رنگ نارنجی ایرانی رو به وضوح توشون میبینید.

تا حالا پیش اومده که احساس کنید دلتون یه رنگ خاص می خواد، دوست دارید متفاوت از همیشه باشید، اما همچنان یه استایل شاد و سرزنده داشته باشید؟ این جور مواقع است که باید به سراغ نارنجی ایرانی برید. فقط تصور کنید که همنشینی یه مانتو کرم که طرح های نارنجی داره با یک شال یا روسری نارنجی چقدر محشر میشه. اینجا کلیک کنید تا کلی ایده ی محشر برای یه تیپ نارنجی فوقِ زیبا بهتون بدیم.

نارنجی ایرانی

5.عناب ایرانی یا آلوی ایرانی

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که به نام ایران شناخته میشه آلو برقانی است که میشه گفت یکی از تناژهای بی نظیر و نسبتا تیره ی رنگ زرشکی است، البته این رنگ به اسم عناب ایرانی هم شناخته میشه چون رنگ عناب و آلوی برقانی خیلی به هم نزدیک هستند.

هیچ رنگی نمیتونه مثل رنگ آلوی ایرانی هم شیک و باکلاس باشه، هم طراوت و نشاط داشته باشه و هم کلی دلبری کنه. قطعا همه ی شما بارها و بارها از این رنگ درجه یک برای مانتو، شال یا کیف و کفشتون استفاده کردید و لذتش رو بردید، اما باز هم اگه به ایده های جدید نیاز دارید حتما اینجا کلیک کنید.

عناب ایرانی

6.سبز ایرانی یا فیروزه ای

یکی از معروف ترین و محبوب ترین رنگ های ایرانی رنگ فیروزه ایه که همون طور که از اسمش پیداست برگرفته از سنگ فیروزه است و این رنگ به قدری در انواع هنر های سنتی ایرانی از جمله کوزه گری، سفال گری، زیورآلات، فرش بافی و کاشی کاری مورد استفاده قرار گرفته که از اون با عنوان سبز ایرانی یاد میشه.

اینکه رنگ سبز ایرانی رو چطور ست کنیم به همون اندازه که ممکنه سخت به نظر بیاد آسون هم هست چون که فقط با نگاه کردن انواع کاشی کاری ها و بناهای تاریخی می تونید کلی ایده ی ناب بگیرید. به هر حال جالبه که بدونید این رنگ رو با طیف وسیعی از رنگ های دیگه میشه ست کردن و اون رنگ های انتخابی مشخص می کنند که تیپ شما مناسب چه جور قرار و چه جور مکانیه، وگرنه خودِ فیروزه ای از اون رنگ هاییه که برای همه ی موقعیت ها مناسب و زیباست. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید حتما اینجا کلیک کنید.

فیروزه ای

امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و دفعه ی دیگه با اعتماد به نفس بیشتری از این رنگ های اصیل و سنتی تو استایلتون استفاده کنید.

عکس ها از صفحات: armanii_art , tajmahal99scarf , fatemebeiiigiii , _soka_collection , baran_safaeiiii , saharmoradi.5 , tt_collection

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها