|

اگه "مانتو سبز ایرانی" داری با این آیتما سِت کن که عالی میشه؛ رنگ انتخاب شده ایرانیا

امسال رنگ سبز ایرانی یا همان سبز فیروزه ای به عنوان رنگ سال 1401 انتخاب شد. اما این رنگ را با چه رنگ هایی می توان ست کرد؟

لینک کوتاه کپی شد
1

انتخاب رنگ سال برای یازدهمین جشنواره فجر اقدام تازه‌ای است که از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اتفاق افتاده و نمادی از تغییراتی است که درجشنواره آتی پیش رو قرار خواهد گرفت. 

به گزارش «شایانیوز» این کارگروه برای سال 1401 رنگ سبز ایرانی را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد. اما سوال اینجاست که سبز ایرانی اصلاً چه رنگی است؟

«سبز ایرانی» یا « سبز پرشین» یکی از 9 رنگی است که دنیا آن را به نام ایران می‌شناسند. این رنگ در طیف رنگ سبز قرار دارد و تلفیقی از رنگ سبز تیره و خاکستری و بیانگر جذابیت و ثبات در کنار امید و شادابی است تا یادآور حال خوب و احساس آرامش باشد و طراحان مد و لباس نیز متناسب با رنگ اعلام شده بتوانند با یکپارچگی بیشتری طرح های خود را ارائه نمایند.

5dd64c443c0b2b36e5c6f8f0_persian green

سبز ایرانی را به چه رنگ هایی می تونیم ست کنیم؟

خوب بعد از اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس رنگ سال ۱۴۰۱ رو اعلام کرد، برا خیلیا این سوال پیش اومده که رنگ سبز ایرانی رو با چه رنگ‌هایی می‌تونیم ست کنیم؟

- اولین و ساده‌ترین راه استفاده از رنگ‌های خنثی در کنار این رنگه. رنگ‌هایی مثل کرم، سفید، مشکی ترکیب‌های زیبایی رو با این رنگ ایجاد می‌کنن.

- سایه‌های تیره و روشن این رنگ هم جزو رنگ‌های کم ریسکی هستن که می‌تونید با سبز ایرانی ست کنین.

- اگر اهل ریسک کردن هستین، سبز ایرانی در کنار رنگ‌هایی مثل سرخابی، نارنجی، بنفش، یاسی ترکیب‌های جذابی را ایجاد می‌کنه.

- از رنگ‌های موجود در کاشیکاری‌ها و بناهای تاریخی ایده بگیرید. رنگ‌هایی مانند آبی لاجوردی، نخودی، زرد، کرم، شتری و سبز جزو رنگ هایی هستن که در بناهای ایرانی بسیار دیده شده.

277772196_508438034114983_7334616407747097260_n

مانتو سبز ایرانی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

مانتو سبز ایرانی انتخابی است که چه برای مهمانی و چه برای محیط کار و دانشگاه می‌تواند مناسب باشد. فقط باید به رنگ‌هایی که با آن ست می‌کنید توجه کنید.

مثلا اگر این رنگ را با شال سرخابی و شلواری مشکی ست کنید، تیپ شما مناسب مهمانی می‌شود. حال اگر همین مانتو را با شلوار و مقنعه و یا شال مشکی ست کنید برای محیط کار و درس بسیار درخور خواهد بود.

ae559b3442bba93ed27347226d42789f

چجوری از اکسسوری سبز استفاده کنیم؟

کیف سبز یکی از اکسسوری‌های جذابی‌ است که با استایل مونوکروم به‌ راحتی ست میشه. مانتو و شلوار سفید در کنار کیف سبز و شال سبز بسیار زیبا است. همین‌ طور مانتوی مشکی و کفش پاشنه‌ بلند مشکی با کیف سبز ست جذابی می‌سازه. گردنبند یا گوشواره‌ای که سنگ سبز رنگ داشته باشه، با پیراهن مشکی استایل خیره کننده ای برای شما میسازه. صندل سبز روشن با شلوار سفید هم ترکیب جذابی میشه.

خرید-کیف-کفش-ست-کیف-و-کفش-ابی-کیف-و-کفش-

 

سبز فیروزه ای همان کله غازی است؟

سبز فیروزه ای یا همان سبز persian رنگی خاص و جذاب است که از ترکیب دو رنگ سبز و آبی به دست می‌آید. بسیاری از افراد این رنگ را با کله غازی اشتباه می‌گیرند؛ در حالی که این همیشه درست نیست! شاید این جمله معروف را شنیده باشید: «همه مربع‌ها مستطیل هستند؛ اما همه مستطیل‌ها مربع نیستند». کله غازی نیز تنها یکی از طیف‌های رنگ سبز فیروزه ای است. به طور کلی، سبز کله غازی کمی از فیروزه‌ای تیره‌تر است.

teal-color

مانتو سبز رو با چه رنگ شلواری ست کنیم؟

برای خانم ها مانتو جزو آیتم های اصلی است و خیلی از خانم ها دوست دارند مانتو را با شلوار و شال و روسری شون ست کنن. در این بین طیف رنگی سبز هم انتخاب اصلی خیلی از خانم هاست. با ما در ادامه همراه باشید تا چند پیشنهاد جذاب برای مانتو سبز به شما ارائه بدیم.

- مانتوی سبز با شلوار مشکی

شلوار مشکی اولین انتخاب برای خانم های ایرانی است چون به راحتی با سایر رنگ ها ست میشه و از این جهت دغدغه ای نخواهید داشت. کلا اگه لباسی دارید حالا هر رنگی که باشه و نمی دونید که بقیه آیتم ها رو چه رنگی بپوشید بدون تردید رنگ مشکی رو انتخاب کنید و مطمئن باشید که حسابی جذاب میشید. سبز تیره با مشکی هارمونی جذابی رو ایجاد میکنه در واقع مشکی باعث میشه رنگ سبز جلوه بیشتری داشته باشه. اگه خواستید رنگ سومی رو به این ترکیب اضافه کنید کرم گزینه مناسبی است.

IMG_20220210_114638

-مانتوی سبز با شلوار کرم

شلوار کرم سومین رنگیه که میتونیم بهتون پیشنهاد بدیم این دو رنگ در کنار هم ترکیب فوق العاده ای براتون میسازه پس ازش غافل نشید. این رنگ هم مثل مشکی جزء رنگ های پرطرفدار بین خانم های ایرانی است. رنگ کرم جزء رنگ های خنثی و سردِ که از ترکیب رنگ های زرد، آبی، سفید و قرمز ساخته میشه و طیف وسیعی از رنگ‌ها از کرمی روشن تا نخودی و شتری را در برمیگیرد.

IMG_20220210_123402

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها