|

طرز تهیه دسر بیسکویتی

فقط تو ده دقیقه یه دسر سوپر خوشمزه درست کن؛ راحت اما دلبر

recipe of a new and easy deser

معمولا درست کردن یه دسر خوشمزه و جذاب کار خیلی راحتی نست چون هم زمان بره هم زحمت زیادی داره، اما این دسر نه زحمت داره و نه وقت گیره.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- دسر ها همیشه خوشمزه ترین و جذاب ترین بخش یک وعده ی غذایی کاملند که خیلی هم طرفدار دارند و بین مردم محبوب هستند به خصوص اون هایی که عاشق شیرینی جات و خوراکی های شیرین هستند. اما معمولا درست کردن یه دسر خوشمزه و جذاب کار خیلی راحتی نست چون هم زمان بره هم زحمت زیادی داره؛ اما اگر شما از طرفدارهای دسرهای خوشمزه و خونگی هستید ما به شما یه دسر فوق العاده راحت اما خوش طعم و لذیذ رو معرفی می کنسم که خیلی هم سریع آماده میشه.

دسر بیسکویتی، شکلاتی

اگر کنجکاوید که ببینید این دسر چیه، به خوندن ادامه بدید که طرز تهیه اش رو براتون گذاشتیم.

مواد لازم برای دسر بیسکویتی:

بیسکویت: 400 گرم آسیاب شده

موز: 2 عدد به صورت پوره

شکلات: 200 گرم

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، تو مرحله ی اول بیسکویت ها رو می ریزیم توی بلندر و آسیاب می کنیم، اگر هر راه دیگه ای هم برای آسیاب کردن بلدید می تونید استفاده کنید، بعد موز ها رو که از قبل حسابی له کردیم و به صورت پوره در اومدن بیسکوییت ها اضافه می کنیم و حسابی هم میزنیم و ورز میدیم تا کاملا میکس بشند و به شکل خمیر در بیان. تو مرحله ی بعد میریم سراغ قالب زنی، راحت ترین راه اینه که خمیر ها رو با دستتون به شکل توپ های کوچک در بیارید اما اگر دوست دارید می تونید هم از قالب های طرح دار استفاده کنید.

سر بیسکویتی

وقتی که توپ ها آماده شدن میریم سراغ شکلات های تخته ای و اونها رو ذوب میکنیم، بهتره که از روش بن ماری استفاده کنید. برای کسانی که نمی دونند باید بگیم که روش بن ماری به این صورته که شکلات های تخته ای رو به قطعات خیلی کوچیک تقسیم می کنیم و میریزیم توی یک ظرف، و این ظرف رو درون یک ظرف بزرگ تر قرار میدیم که داخلش آب ریخیتم و روی شعله داره می جوشه. به این ترتیب به راحتی شکلات ها آب می شند.

وقتی که شکلات ها کاملا ذوب شدند، توپ ها رو به درون ظرف شکلات های آب شده میندازیم و غلت میدیم تا حسابی شکلاتی بشند و در مرحله ی آخر نیز تمام توپ های شکلاتیمون رو داخل یخچال میگذاریم و اجازه میدیم اونقدری داخل یخچال بمونه که کاملا خودش رو بگیره. حالا می تونید برید سراغ تزئین کردن و بعد هم سرو کردن این دسر فوقِ خوشمزه.

دسر بیسکویتی و شکلاتی

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی