|

طرز تهیه ی بامیه

بامیه های سفره افطارت رو خودت درست کن؛ خوشمزه ترین بامیه هایی که تا حالا خوردید

receiot of Ramadan Sweets

یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین قسمت های ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه اشِ؛ پس بهتره امسال بامیه ها رو خودت بپزی تا خوشمزه تر هم بشن.

لینک کوتاه کپی شد
5

یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین قسمت های ماه مبارک رمضان زولبیا و بامیه اشِ که حسابی هم محبوبِ دل همه ایرانی هاست، چه اونایی که روزه می گیرند و چه اونایی که نمی تونند روزه بگیرند؛ در هر حال هیچ کس نمی تونه خودش رو از لذت خوردنِ یه زولبا بامیه ی خوشمزه محروم کنه.

به گزارش «شایانیوز»، حالا امسال برای ماه رمضان ما به شما پیشنهاد میدیم که به جای این همه هزینه برای خریدن زولبیا و بامیه، خودتون دست به کار بشید و بامیه های سفره افطارتون رو خودتون درست کنید، این طوری هم لطفش بیشتره هم مزه اش حسابی به جونتون می شینه، به علاوه این که خود آشپزی هم یه لذتی داره که نمیشه ازش گذشت.

دستور پخت بامیه

مواد لازم برای بامیه هایی فوق العاده خوشمزه:

آب: یک لیوان

روغن جامد یا کره: یک قاشق غذا خوری

آرد قنادی: یک لیوان

وانیل: نوک قاشق چای خوری

تخم مرغ: دو عدد ( اگر تخم مرغ هاتون خیلی کوچیک هستند شاید بهتر باشه که سه یا حتا چهار تخم مرغ استفاده کنید )

آماده سازی:

شربتی که از قبل با میزان شیرینی دلخواه آماده کردید رو به همراه آب و روغن جامد، داخل قابلمه بریزید، بهتره که قابلمتون تفلون باشه، بعد روی حرارت بزارید و وقتی از اطراف شروع به جوشیدن کرد آرد رو یکباره اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر وسط ظرف جمع بشه سپس با حرارت کم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خمیر رو داغ، هم بزنید. داغ زدن باعث میشه خمیر پخته شده و رطوبت اضافه اش خارج بشه و رو کیفیت نهایی بامیه خیلی تاثیر داره پس حتما خمیر رو خوب داغ بزنید.

در مرحله بعد، خمیر رو به ظرف دیگه ای منتقل کنید و صبر کنید تا ولرم بشه. توجه داشته باشید که اگر خمیر داغ باشه تخم مرغ شما پخته میشه و اگر هم خمیر خیلی سرد باشه تخم مرغ به خوردش نمیره، با این اوصاف وقتی که خمیر ولرم شد تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنید. همراه تخم مرغ دوم وانیل رو بریزید و  هم بزنید تا تخم مرغ به خورد خمیر بره. در نهایت شما باید خمیر چسبنده ای داشته باشید.

چطور تو خونه بامیه بپذیم؟

اما اگر خمیر همچنان خیلی سفت بود چی کار کنیم؟ اصلا جای نگرانی نیست بهترین کار اینه که یک تخم مرغ دیگه رو به صورت جدا توی یه کاسه بشکنید و هم بزنید تا یکدست بشه بعد کم کم تخم مرغ سوم رو به خمیرتون اضافه کنید تا به شکل مطلوب در بیاد.

حالا نوبت میرسه به قالب زدن که بسته یه سلیقه خودتون می تونید خمیر رو توی قالب مناسب بریزید و پس از اون توی یه قابلمه کوچیک روغن فراوون بریزید و اجازه بدید که گرم بشه اما حواستون باشه که داغ نشه. نکته دیگه ای که باید حواستون بهش باشه اینه که قابلمه رو از بامیه پر نکنید چون در اثر حرارت حجم بامیه ها افزایش پیدا می کنه و تقریبا دو برابر میشند. برای سرخ کردن بامیه ها از حرارت ملایم استفاده کنید و تا زمانی هم که بامیه هاتون خوب سفت نشدن بهشون دست نزنید و زیر و روشون نکنید چون ممکنه ظاهرشون خراب بشه.

وقتی که بامیه ها حسابی سرخ و طلایی شدند بالافاصله باید اونها رو بندازید داخل ظرف شربتی که از قبل آماده کردید. توجه داشته باشید که بهتره دمای شربت با دمای محیط یکی باشه، یعنی نه داغ باشه و نه سرد. بعد از حدود سه دقیقه بامیه ها رو از درون ظرف شربت خارج کنید و داخل آبکش قرار بدید تا شهد اضافیش ازش بریزه.

بامیه های خوش طعم و دلبر شما آماده هستند، امیدواریم که از این شیرینی خوشمزه ماه رمضانی لذت ببرید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی