|

چه مدل "خط چشم و سایه" به چشمم میاد؟ انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست!

سایه چشم یه قسمت خیلی خوشگل اما خیلی سخت تو میکاپ هستش که به موارد مختلفی بستگی داره تا بهتون بیاد، پس در ادامه همه موارد رو یاد میگیریم!

لینک کوتاه کپی شد
1

در استایل یک خانم به جز لباس و لاک و ماسک و پوست و ... آرایش و آراستگی صورت هم اهمیت زیادی دارد در این حد که اگر شما شیک ترین و برند ترین تیپ را هم که داشته باشید اگر به درستی آرایش نکرده باشید نه تنها زیبا نشده اید بلکه حتی ممکن است زشت و یا خسته به نظر برسید. (البته زشت از این لحاظ که اون میکاپ به شما نیاد و اثر منفی بزاره) آرایش حتی در حد روزانه و کم هم باید به چهره شما بیاد تا جذابیت استایل شما دوچندان شود.

به گزارش«شایانیوز» اما یکی از لوازم آرایش هایی که جدیدا هم خیلی ترند شده و خانم های جوان ازش استقبال کردن، سایه چشم می باشد که از آیتم های خیلی خوشگل و رنگی در صورت هستش و اگر شما فرم چشمهاتون رو بشناسید و طرز استفاده از سایه رو یاد بگیرید میتونید با زدن سایه به چشم ها فرم و بُعد خاصی بدین و چروک و پیری چشم رو هم بپوشانید! با رعایت اصول سایه زدن، چشم ها درشت تر و جذاب تر شده و عیوب چشم ها پوشش داده می شود.

اینجا میخوایم که فرم چشمها رو بشناسیم تا بتونیم واسشون یه گزینه مناسب سایه و خط چشم پیدا کنیم.

فلت یا تک پلکی

اگه پشت پلک شما چین نداره و یک دسته، پس فرم چشم تک پلکیه. بهتره که سایه چشم از زیاد به کم پشت و کمی زیر چشم بیاد. در این نوع فرم چشمها خط چشم دنباله دار یا گربه ای هم زیبا میشه.

Untitled

Untitled

پف دار

اگر پشت چشم ها به راحتی دیده نمیشه و پف کرده به نظر میان پس مدل چشم پف دار هستش و بهتره سایه چشم فقط روی پف و زیر پلک پایین بخوره. در این مدل چشمها خط چشم نازک دنباله دار هم خوشگل خواهد شد.

Untitled

Untitled

بالایی یا کشیده

اگر یک خط افقی از وسط مردمک چشم بکشیم و گوشه خارجی چشم بالای خط باشه، فرم چشم ها کشیده هستش. سایه میتونه کاملا پشت و زیر چشم بیاد. خط چشم ها یهن و گربه ای هم گزینه ای عالی برای این مدل چشم هاست.

Untitled

Untitled

افتاده

اگر یک خط افقی از وسط مردمک چشم بکشیم و گوشه خارجی چشم پایین خط باشه، فرم چشم ها افتاده است. بهتره سایه چشم فقط پشت چشمها زده بشه. خط چشم پهن و دنباله دار و کشیدن زیر چشم خیلی مناسبه.

Untitled

Untitled

بادامی

اگر سفیدی چشم از بالا و پایین مردمک دیده نمیشه، فرم چشم بادامی هست. اگر شما چنین چشم هایی دارید شانس آورده اید چرا که اکثر مدل میکاپ ها به فرم بادامی میاد و خط چشم نازک و بلند هم بالا و هم پایین چشم بسیار زیبا میشه.

Untitled

Untitled

گرد

اگر سفیدی چشم از بالا و پایین مردمک دیده میشه، فرم چشم گرد هست و سایه بهتره که پشت و زیر چشمها بیاد. در این فرم چشم ریمل زیاد و مژه های پر و بلند مناسبه و خوشگل خواهد شد.

Untitled

Untitled


قطعا برای شما هم کشیدن خط چشم از سخت ترین کار ها تو یه آرایش هستش اما خب همه خانمها در هر سن و سالی که باشن این آیتم از آرایش رو دوست دارن که خب سختشونه و یا نامتقارن میشه و یا ضخیم و نازک میشه. 

در این بین یه ترفند ریز بهتون نشون میدیم تا با امتحان کردن و البته تمرینش بتونین خیلی سریع و راحت خط چشمی خوشگل بکشید و زود به کارای دیگتون برسید!

رنگ چشمات چه رنگیه؟ این رنگ سایه رو بزن!

حالا که فرم چشمارو خوب شناختید خوبه که اصول کلیِ سایه زدن و رنگ سایه که مناسب رنگ چشمهای شماست رو هم بدونید تا جذاب و متفاوت تر از بقیه شوید.

  1. ابتدا از کرم بر روی پلک ها استفاده می شود تا روی پلک کاملا صاف و مرتب شود، از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود.
  2. اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند.
  3. پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.
  4. همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.
  5. رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و قهوه ای باعث بزرگ شدن عنبیه می شوند.
  6. رنگ های سبز، آبی، خاکستری و بنفش تیره برای چشم های قهوه ای بسیار جذاب هستند.
  7. رنگ های روشن مانند گلبهی، قهوه ای روشن و صورتی بهترین گزینه برای آرایش لایت روزانه هستند.
  8. بهترین انتخاب برای چشم های سبز، رنگ های قهوه ای، سبز تیره و یاسی هستند.
  9. برای چشم های آبی نیز رنگ مشتقات رنگ نارنجی بسیار زیبا خواهند بود.

fc1176b50f90811b078745a7859dd88b

رنگ سایه جز در نظر گرفتن فرم چشم و رنگ چشم یه گزینه مهم تر هم داره که باید رعایتش کرد تا خوشگل تر شد. رنگ پوست شما قطعا چیزیه که توی انتخاب المان های آرایشی اهمیت زیادی داره پس بهتره که به رنگ پوستتون هم دقت زیادی داشته باشید.

انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست شما

پوست تیره: خانم هایی که رنگ پوستی تیره و یا برنز دارند بهتره که از سایه هایی با تناژ رنگیه روشن تر نسبت به پوست خود استفاده کنند. در این افراد سایه هایی با رنگ طلایی و نقره ای از گزینه های پیشنهادی برای آن هاست.

پوست گندمی: برای خانم هایی که رنگ پوست گندمی دارند به دلیل اینکه نه زیادی روشن هستند و نه زیادی تیره، محدودیتی وجود نداره و میتونن با توجه به رنگ استایل و سلیقه خود سایه ای رو انتخاب کرده و لذت رو ببرند.

پوست روشن: برای افرادی که رنگ پوست روشنی دارند پیشنهاد می شود که از رنگ های تیره در گوشه خارجی پلک و از رنگ های روشن روی پلک و گوشه داخلی پلک استفاده نمایند. البته که برای این افراد رنگ های پاستلی و رنگی رنگی هم گزینه خوبی میتونه باشه.

lPyyEP4FLSzS4kmUcGFWjnKjMkGI7bM2Fz9AyUSW

6152bcd26cf27

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها