|

کدام لوازم آرایشی یا بهداشتی‌ رو بهتره تو یخچال نگه داریم؟

همه ما از لوازم آرایشی استفاده می‌کنیم و دلمون نمی‌خواد که خیلی زود خراب بشن. اما چطور باید ازشون نگهداری کنیم؟ یخچال گزینه مناسبیه؟

لینک کوتاه کپی شد

تقریبا همه ما خانوم‎ها از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنیم و دلمون نمی‌خواد که خیلی زود خراب بشن. بخصوص الان که برای خرید هر چیز کوچیکی باید کلی هزینه کنیم. قطعا میدونید که لوازم آرایشی و بهداشتی هم مثل مواد خوراکی و غذا تاریخ انقضا دارن و اگه ازشون درست مراقبت نکنیم، ممکنه زودتر از تاریخ موعد خراب بشن، که خوب این اصلا اتفاق خوبی نیست. اکثرا لوازم آرایشی جاشون‌رو میز آرایش یا کمد و بعضی وقتا توی کیف آرایشیه.

شاید خیلی دیده باشین که رژلب و کرمپودر رو توی یخچال قرار بدن. ولی خو ما نمی‌تونیم همه لوازم آرایشی رو تو یخچال بذاریم. تو ادامه این مقاله بهتون می‌گم که بهتره چه چیزایی رو تو یخچال نگه دارین.

چرا باید لوازم آرایشی را در یخچال نگهداری کنیم؟

شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا باید لوازم آرایشی را در یخچال نگهداری کنیم؟ خوب اول از همه، سرمای یخچال باعث جلوگیری از رشد باکتری می‌شه و همیشه دما ثابته و خیلی سرد و گرم نمی‌شه. نکته دوم اینکه، ممکنه تو فضای گرم و یا مرطوب روغن، موم و یا آب محصول از هم جدا بشه و وا بره و محصول خراب بشه.

پس برای جلوگیری از این فاجعه، بهتره بعضی از لوازم آرایشی و بهداشتی رو تو یخچال قرار بدین.

کدام-لوازم-آرایش-باید-در-یخچال-بمانند؟

کدام لوازم آرایش باید در یخچال بمانند؟

اول از همه اگه از محصولات ارگانیک، طبیعی و بدون مواد نگهدارنده استفاده می‌کنین، بهتره بعد از اولین باری که درب محصول‎رو باز می‌کنید اون رو تو یخچال بذارید. بخصوص که عمر این محصولات کمتر از محصولاتی هستش که با مواد نگهدارنده ساخته شدن.

یکی دیگه از وسایلی که باید تو یخچال باشه، ماسک صورته! معمولا ما از ماسک صورت بعد از حموم یا وقتایی که خیلی خسته‌ایم استفاده می‌کنیم. این ماسک‎ها انواع مختلفی دارن، از آرامش‌بخش بگیر تا ضد چروک. علاوه بر اینکه سرما حس خوبی به پوست میده، مویرگ‌های پوست‌رو منقبض میکنه و برای اونایی که پوست حساسی دارن خیلی مناسبه. چون اینجوری از قرمز شدن پوست‌تون جلوگیری میکنه.

کرم دور چشم و محصولاتی که غلتک فلزی دارن هم بهتره تو یخچال بذارین. کرم‌هایی که معمولا برای جلوگیری از پف و چروک هستن‎رو بهتره سرد استفاده کنین و وقتی مایع روی قسمت فلزی سرد قرار میگیره و با پوست برخورد می‌کنه، باعث می‌شه که چشم از حالت خستگی و خواب‌آلودگی در بیاد و التهاب و پف زیر چشم‌رو کم می‌کنه.

 و در آخر یکی از مهم‌ترین‌ها، کرم ضد آفتاب هستش. فضای گرم باعث می‌شه این کرم مقاومتش‌رو در برابر اشعه ماوراءبنفش از دست بده و کارایی لازم‌رو نداشته باشه.

پس بهتره حتما یه جایی تو یخچال براش باز کنین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی