|

برای ازدواج، اگه دختر بزرگ تر باشه چی میشه؟

ازدواج مهم‌ترین اتفاق زندگیه! و باید در اون فاکتورهایی درنظر گرفت. تفاوت سنی از این فاکتورهاست. اما بزرگ تر بودن پسر واقعا مهمه؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ازدواج مهم‌ترین اتفاق و مرحله از زندگی شماست که برای موفقیت در آن باید به موارد مهمی توجه داشته باشید. یکی از موردتوجه‌ترین این موارد و فاکتورها، تفاوت سنی میان زوجین است. از زمانی که به خاطر داریم به ما گفته‌اند که زن باید از مرد کوچک‌تر باشد، اما آیا این مسئله از نظر علمی هم واقعیت دارد؟ به تازگی در توییتر بسیار بولد شده و تفاوت سنی دختر و پسر در ازدواج، خصوصا بزرگ‌تر بودن دختران، مورد بحث قرار گرفته است.

بیایید ببینیم متخصصان در این زمینه چه میگویند.

تغییر سن ازدواج

براساس آخرین تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده؛ با توجه به تغییر سن ازدواج در ایران و جهان؛ فاصله سنی دیگر به مانند گذشته مورد بحث نیست و افراد چندان بر روی آن حساسیت نشان نمی‌دهند! اما اجازه دهید سری به گذشته بزنیم؛ آمار سال 2012 نشان می‌دهد تنها چیزی حدود 1 درصد از زنان، همسرانی 10 سال جوان‌تر از خودارند و این مسئله درمورد مردان درصد بالاتری را شامل می‌شود. این مسئله به سادگی نشان می‌دهد؛ نگرش بزرگ‌تر بودن مردان از زنان تنها در ایران نبوده و تمام جهان را دربرمیگیرد.

اما در دنیای مدرن امروز، زوجین به ندرت به این مسئله فکر می‌کنند. آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، سن عقلی و شناختی افراد است. صرفا توجه به سن شناسنامه‌ای و بزرگ‌تر بود پسر نمیتواند دلیلی بر خوشبختی و موفقیت آن ازدواج باشد.

دختران ما باید بیاموزند که هیچگاه نباید تنها سن شناسنامه‌ای را معیاری برای ازدواج خود بدانند. زیرا این سن عقلی و شناختی افراد است که در موقعیت‌های مختلف زندگی به کارشان آمده و یک ازدواج موفق را رقم میزند. سن عقلی هم با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و غیره‌ای که افراد در آن رشد پیدا کرده‌اند، میتواند متفاوت باشد.

عوامل-موثر-در-ازدواج

عوامل موثر در ازدواج

برای اینکه یک ازدواج موفق لازم نیست صرفا سن شناسنامه‌ای را ملاک قرار دهید.

توجه به سلامت روان، رشد و بلوغ هیجانی، عاطفی، عقلی، سلایق، توافق در نگرش، آرمان و هدف اصلی جزء مسائل مهمی به شمار می‌آیند که برای رسیدن به یک ازدواج موفق تاثیرگذار هستند و نقش زیادی را ایفا می‌کنند. چه بسیار روانشناسایی هستند که سن را نقش مستقیمی در موفقیت ازدواج قلمداد نمیکنند و صرفا آن را یک مداخله‌گر در فاکتور اصلی میدانند.

برای ازدواج هیچگاه نمیتوان عدد ثابتی را مشخص کرد و این مسئله به دلیل همسانی با فاکتورهای اصلی باید بطور جداگانه ای مورد ارزیابی قرار گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها