|

سفر رفتن رو دوس داری ولی جمع کردن چمدون برات عذاب آوره؟ با این ترفندا مثل آب خوردنه!

بستن چمدون یه کار وقت گیر و سخت هست که بعضی وقت ها باعث کلافگی و اعصاب خوردی میشه اما با این ترفندها، می تونید این کار رو آسون تر انجام بدید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکم دیگه که مدرسه ی بچه ها تعطیل بشه و تابستون بیاد بی شک سفرها شروع میشه و همیشه آماده کردن وسایل مسافرت دردسرهای خاص خودش رو داشته و داره و از طرف دیگه خیلی هم وقت گیر هست، حالا با وجود اینا اگر هم شما به تنهایی مسئول جمع کردن لباس همه ی اعضا باشید و از چمدون جمع کردن متنفر باشید و توی این کار ناشی و نابلد، که دیگه کارتون پس معرکه هست و یهو به خودتون میایید و میبینید که به هر زوری که متوسل شدین در چمدون بسته نمیشه که هیچ حالا یه عالمه از وسایلتون بی سر و سامون وسط خونه موندن که قصد داشتید اونا رو هم توی چمدون جا بدید! ترفندهای زیادی برای استفاده ی حداکثری از فضای انواع مکان ها و اشیاء مثل چمدون وجود داره که ما در این مقاله چند تا از این ترفندها رو در رابطه با چمدون براتون میگیم که علاوه بر صرفه جویی در زمانتون با خیال راحت از این که همه ی وسایل مورد نیازتون برداشتید، سفر کنید.

چمدون9

به حداکثر رسوندن فضا

بسته بندی کردن وسایلتون در اندازه های کوچیک مهم ترین نکته برای بستن چمدون هست، دقت کنید که وسایلی مثل لوزام دارویی، بهداشتی و آریشی رو که قراره از اون ها در طول راه استفاده کنید و به قولی دم دستی هستن رو داخل چمدون قرار ندید و سعی کنید اون ها رو داخل یک کیف دستی بگنجونید. اگر نیازمند فضای بیشتر توی چمدونتون هستید اما سنگین شدن وزن اون براتون اهمیتی نداره میتونید لباس هاتون رو رول کنید و با کمک نوار پلاستیکی و یا کش مو اون ها رو محکم کنید تا باز نشن و داخل چمدون روشلوغ نکنن، اگر هم برعکس، وزن چمدون براتون مهم هست و قصد دارید که اون رو سبک کنید، باید لباس ها رو تا کنید که در این صورت فضا کمتر خواهد شد، برای این که فضا باز بشه، هر لباسی رو که داخل چمدون میذارید با دست محکم فشارش بدید و به قولی بچپونیدش.

چمدون0

از فضای کفش ها نگذرید!

داخل کفش ها بهترین مکان برای قرار دادن اشیا ریز هستن، پس اگر مجبور هستید که کفش هاتون رو داخل چمدون قرار بدید چیزهای کوچیک مثل جوراب ها، سوغاتی های شکستنی و کوچیک و... رو میتونید درون اونها جاساز کنید. دقت کنید که برای لباس زیرها و جوراب ها میتونید از توری موجود در قسمت داخلی چمدون استفاده کنید و یا بعد از چیدن همه ی لباس ها اون ها رو توی قسمت های کناری و دور تا دور چمدون قرار بدید تا جایی رو اشغال نکنن.

چمدون66

وسایل شکستنی در وسط چمدان

دقت کنید که همیشه قرار دادن وسایل شکستنی در وسط چمدون بهترین راه جلوگیری از شکستن اون ها خواهد بود، چرا که نسبت به ابتدا و انتهای چمدون که امکان برخورد با زمین رو دارن، قسمت وسطی چمدونی در امان خواهد بود، همچین موقع بسته بندی این اشیاء لباس هاتون رو هم میتونید دور اون ها بپیچید و امنیت اون ها رو بالاتر ببرید.

ابتدا وسایل سنگین و بعد وسایل سبک رو بچینید

طبقه بندی وسایل از سنگین به سبک برای چیدن در داخل چمدون یکی از ترفندهای مهم و اساسی بستن چمدون هست؛ به این صورت که سنگین ترین و بزرگترین وسایل رو در قسمت پایینی و نزدیک به چرخ ها بچینید و اقلام سبک رو در قسمت بالایی و سمت دسته ی چمدون بچینید. با این ترفند علاوه بر این که میتونید وسایل رو راحت تر پیدا کنید، وسایل سنگین هم باعث آسیب و در برخی مواقع له شدن وسایل سبک تر و همچنین چروک شدن لباس ها نمیشن.

چمدون5

فشرده سازی لباس ها رو فراموش نکنید

یکی از بهترین روش ها برای این که بتونید وسایل بیشتری رو توی چمدون جا بدید، فشرده سازی لباس هاتون هست که میتونید این کار رو با استفاده پلاستیک های فشرده سازی انجام بدید، به این صورت که لباس های مورد نظرتون رو داخل این پلاستیک ها قرار می دید و با کمک یه مکش مثل جارو برقی، هوای موجود در کیسه رو کاملا تخلیه میکنید و می بینید که حجم لباس هاتون خیلی کم شده، این ترفند برای لباس های حجیم و زمستونی خیلی خوبه و توصیه میشه.

چمدون1

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها