|

رطوبت و بوی بد کمد دیواری پیش مهمونا باعث خجالتت میشه؟ با این ترفندا کمد بوی گل میده

برای از بین بردن رطوبت کمد دیواری و بوی بد حاصل از اون راه های زیادی وجود داره که بعضی از اون ها شامل: استفاده از سرکه، جوش شیرین و... میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کمد دیواری توی بعضی از خونه ها حکم سنگر رو داره یعنی یه جوریه که اگر یه موقع مهمون ناخونده اومد، میشه هر چیزی رو که ریخته وسط چپوند داخل کمد دیواری بخت برگشته و ادعای نظم کرد! اصلا میشه کمد دیواری ها اعلام آزادی کنن و از خونه جدا بشن، انقدر که دنیای درونشون عجیب و شلوغه، توی دنیای کمد دیواری ها وسایل از نژاد های مختلف وجود دارن مثل کیسه های برنج، آبکش، لباس، قابلمه و... که جالبه همشون هم بدون هیچ اختلاف نظری و خیلی مسالمت آمیز کنار هم شاد و خرم زندگی میکنن! تنها مشکلی که توی دنیای کمد دیواری ها وجود داره، رطوبت و بوی بد اون هست که بعضی وقت ها کمد دیواری دچارش میشه و کم کم این نم و بوی بد روی وسایل داخل اون میشینه، مثلا امکان داره وقتی لباستون رو که داخل کمد دیواری هست درمیارید که بپوشید بوی خیلی بدی بده و توی تنتون احساس کنید که لباس خیس هستش!

اگر دقت کنید هرچقدر که زمان بگذره و مشکل کمد دیواری رو حل نکنید، این بو به مرور زمان بیشتر و بیشتر به تار و پود لباس ها رخنه میکنه، جوری که حتی بعد از شستن لباس هم باز هم احساسش خواهید کرد. حالا چاره ی کار برای از بین بردن نم و بوی بد حاصل از اون چیه؟ چون مسلما نمیشه که باهاش کنار اومد و سازش کرد پس باید یه سری ترفندها رو به کار گرفت که این موضوع رو حل کرد. البته در ابتدای کار باید دنبال منشا رطوبت باشید که اون رو از ریشه حل کنید مثلا اگر نشتی و ترکیدگی بعضی از لوله ها باعث این موضوع شدن، این مشکل رو از ریشه حل کنید و بعد با استفاده از بعضی ترفندها که در طول مقاله براتون میگیم اقدام به از بین بردن نم و بوی بد باقیمونده کنید، چون این مشکلات خود به خود از بین نخواهند رفت.

کمد2

رفع رطوبت کمد دیواری با کمک برنج

استفاده از برنج برای رفع کردن رطوبت کمد دیواری از قدیم مرسوم بوده، همچنین باید بگیم که برنج میتونه بوی بد حاصل از کپک و رطوبت موجود در کمد رو هم از بین ببره که این کار رو از طریق جذب کردن این بوها به خودش انجام میده، پس با توجه به این موضوع اگر دیدید که برنجتون بوی بد گرفته حتما مشکل از محل قرارگیری اون هست که احتمالا نم داره، پس برای از بین بردن بوی بدی که برنج به خودش گرفته باید محل کیسه ی برنج رو تغییر بدید و اون رو توی محل خشک قرار بدید ولی حالا برای این که از برنج برای از بین بردن بوی بد و نم استفاده کنید باید چیکار کنید؟ برای این کار کافیه که کمی برنج توی یه کیسه ی نخی و کوچیک بریزید و اون رو داخل کمد و کابینت قرار بدید.

استفاده از دانه های قهوه برای از بین بردن رطوبت

دانه های قهوه برای از بین بردن نم، فوق العاده عمل میکنن و قدرت بی نظیری توی جذب اون دارن، بنابراین میتونین برای رفع رطوبت کمد دیواری از دانه های قهوه تازه کمک بگیرید، فقط کافیه که مقداری دانه ی قهوه رو به صورت آازد و یا داخل یک کیسه، توی کمک قرار بدید تا تاثیر شگفت انگیز اون رو خودتون ببینید، با این روش شما علاوه بر خلاص شدن از رطبت، بوی بد حاصل از اون رو هم از بین می برید.

کمد3

تاثیر عالیه زغال در از بین بردن نم

احتمالا تا کنون در هوای مرطوب مثل شمال از زغال استفاده کردید و دیدید که زغال ها سریع نم میگیرن، جذب نم و رطوبت از ویژگی های بارز زغال هستش که با توجه به این ویژگی که داره، میتونید از اون برای از بین بردن نم داخل کم دیواری کمک بگیرید؛ برای این کار کافیه که چند تا زغال اکتیو رو داخل یه کیسه بذارید و توی کمد قرارش بدید، این نکته رو هم در نظر بگیرید که کارایی زغال در صورت جریان داشتن هوا بیشتر میشه پس بهتره که در کم رو مقداری باز کنید.

استفاده از وانیل برای از بین بردن بوی نم

وانیل علاوه بر این که به عنوان یه ماده ی غذایی مصرف بشه به علت بوی فوق العاده ای که داره میتونه محیط رو هم خوشبو کنید و این بو موندگاری بالایی هم خواهد داشت، مثلا اگر علاقمند هستید که فضای خونه رو خوشبو کنید، میتونید یه مقدار وانیل رو داخل ماهیتابخه تفت بدید و از بوی خوش ایجاد شده توسط اون لذت ببرید و اگر میخواهید که بوی بد نم رو داخل کمد دیواری از بین ببرید، کافیه که مدتی در کمد رو باز بذارید و بعد یه مقدار وانیل کف اون بریزید. همچینین شما می تونید از روغن وانیل هم استفاده کنید.

کمد4

جوش شیرین و از بین بردن بوی نم

هر چند که استفاده زیاد از جوش شیرین توی غذا میتونه خطرناک باشه و باید از اون پرهیز کرد، اما این ماده ی سفید تاثیر بسزا و فوق العاده ای توی از بین بردن بوی نم داخل کابینت و کمد دیواری داره، برای استفاده کردن از اون کافیه که فقط مقداری جوش شیرین رو داخل بشقاب و یا یه کیسه کوچیک بریزید و داخل کم قرارش بدید تا کار خودش رو انجام بده. همچنین برای از بین بردن بوی بد داخل ماشین لباسشویی هم میتونید از جوش شیرین کمک بگیرید.

سرکه، معجزه آسا در از بین بردن بوی نم

برای این که با کمک سرکه بوی نم داخل کمد یا کشو رو از بین ببرید، باید وسایل رو کامل خارج کنید و با دستمالی که کاملا سرکه ای هست، داخل کشو و یا کمد موردنظرتون رو دستمال بکشید و بذارید که یه روز کامل در کمد باز باشه. با باز گذاشتن در کمد یا کشو بوی بد سرکه هم از بین میره پس نگران نباشید.

کمد5

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها