|

با این 5 دمنوش خانگی درست و اصولی که میگم چربی شکم و پهلوتو 30 روزه آتیش بزن!

ساده ترین گیاهان دارویی به کم شدن چربی های شکم و پهلو ها کمک می کنند و سوخت و ساز را افزایش میدن.

لینک کوتاه کپی شد

شایا نیوز_ خیلی از افراد بخصوص خانم ها به دنبال تناسب اندام هستند. چاقی شکم و پهلو نیز مشکلی است که گریبان گیر بسیاری از افراد در سنین مختلف است. در این میان در کنار ورزش و استفاده از رژیم های غذایی مناسب می توان از دمنوش های گیاهی مختلفی نیز برای کاهش چربی ها استفاده کنیم تناسب اندام زمانی اتقاق می افتد که چربی ها به طور هماهنگ در تمام بدن پخش بشند و در یک نقطه متمرکز نشند . در بسیاری از افراد این چربی ها در ناحیه شکم و پهلو ها تجمع میشن. این نوع چاقی نه تنها سبب از بین رفتن اندام متناسب، بلکه سبب ایجاد بیماری های زیادی می شند. به همین دلیل افراد بهتر است با دیدن کمی چربی در این نواحی از بدن خود به دنبال استفاده از داروهای گیاهی آماده و خانگی برند، تا کمی از تجمع چربی ها جلوگیری کنند. برای مصرف و نوشیدن هر چای گیاهی لازم است شما حد تعادل آن را حفظ کنید، به جز آب همه نوشیدنی های دیگر در صورت مصرف مناسب می توانند برای سلامت افراد خطرناک باشد. بهتر است اگر به طور مداوم از این نوشیدنی ها استفاده می کنید بعد از یک مدت 3 ماه کمی از این میزان کاهش دهید  بهترین زمان مصرف این چای نیز لازم است بین 1 الی 2 ساعت مانده به هر وعده غذایی استفاده شود، از آنجایی که آزمایشات نشان می دهد که این دمنوش قادر است میزان قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، بهتر است که بین زمان مصرف آن و وعده غذایی فاصله بیشتر از دو ساعت نباشد.

100

از بین بردن چربی شکم و پهلو برای کسایی که نمیدونند

  • دمنوش زنجبیل با لیمو ترش

دمنوش زنجبیل کالری ندارد و مصرف آن می‌تواند تا مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. این دمنوش سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و باعث کالری سوزی می‌شود دراین میان لیموترش نیز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین c می باشد، که می توان با ترکیب آن با زنجبیل به کاهش چربی های شکم و پهلو ها امیدوار بود

روش تهیه دمنوش

بتدا پوست زنجبیل را بگیرید و آن را به صورت ورقه‌های نازک ببرید. داخل یک قوری کوچک، مقداری آب جوش بریزید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس این دمنوش را با عسل یا نبات میل کنید.

102

  • دمنوش چای سبز و زنجبیل

چای سبز به عنوان یک نوشیدنی سالم برای سلامتی بدن و کاهش وزن است می تواند از تجمع چربی ها جلوگیری کند و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. در این میان زنجبیل نیز دارای طبعی گرم است که دمای بدن را بالا می برد، سوخت و ساز را افزایش   می دهد و از همه مهم تر به هضم غذا کمک می کند و مانع جذب چربی های بد می شود.

روش تهیه دمنوش

ابتدا آب را به جوش آورده و چای سبز را درون قوری ریخته و بعد سه لیوان آب جوش را روی آن میریزیم، بعد از آن زنجبیل تازه که به اندازه یک قاشق رنده شده بود را به آن اضافه میکنید، در صورت در دسترس نبودن زنجبیل تازه میتوانید، از پودر زنجبیل خشک هم به اندازه یک قاشق چای خوری به آن اضافه کنید.

103

  • دمنوش زیره

مصرف دمنوش زیره، چربی‌های شکم را از بین می‌برد و موجب افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن می‌شود

روش تهیه دمنوش

یره را آسیاب کنید و یک قاشق غذاخوری پودر زیره سبز را در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مانند چای دم کنید. برای کاهش وزن بهتر است نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی این دمنوش را با یک قاشق عسل و آب لیمو میل کنید

104

  • دمنوش گل محمدی

این گیاه همیشه به عنوان یک ماده ادرار آور محسوب می شود. افراد با ادرار زیاد می توانند بدن را سم زدایی کنند زیرا سدیم و یا نمک موجود در کلیه ها را با مقدار بیشتری دفع می کند. در نتیجه با دفع آب از بدن، افراد دوباره میل به خوردن آب پیدا می کنند و این روند سم زدایی و کاهش چربی ها به طور مکرر اتفاق می افتد.به همین دلیل این گیاه به مقدار زیادی بر کاهش وزن و از بین بردن چربی های موجود در شکم و پهلو ها موثر می باشد.

روش تهیه دمنوش

ر طرز تهیه دمنوش گل محمدی یا همان دمنوش گل رز، ابتدا گل‌های محمدی را در یک قوری ریخته و آب گرم را به آن اضافه کنید. برای تهیه دمنوش گل محمدی نباید از آب جوش استفاده کرد. برای اینکه آب جوش طعم و خواص آن را تا حد زیادی از بین می‌برد. بنابراین زمانی که آب جوشید، زیر آن را خاموش کنید. وقتی که آب از حالت جوش افتاد، می‌توانید از آن استفاده کنید. پس از ریختن آب در قوری ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما دم بکشد. شما می‌توانید زمانی که آب را اضافه می‌کنید، کمی هل و دارچین هم به دمنوش اضافه کنید.

105

  • دمنوش مریم گلی

این گیاه به خوبی می تواند در از بین بردن چربی های شکم و پهلو ها بزارد زیرا میزان انرژی دریافتی از مواد غذایی را بیشتر می کند. به همین دلیل سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و چربی های ذخیره شده در نواحی شکم و پهلو ها از بین می روند بیشترین افرادی که در سنین مختلف دچار این مشکلات و تجمع چربی در نواحی شکم و پهلو ها می شوند، عموما افرادی هستند که ساعات زیادی از روز را پشت میز می نشینند، مصرف مایعات توسط آنها کم می باشد و هیچگونه تحرکی ندارند.

روش تهیه دمنوش

 برگ‌های مریم گلی را با آب سرد بشویید و در قوری بریزید آب جوش را به قوری اضافه کرده و اجازه دهید، مریم گلی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی بخار آب دم بکشد دم نوش مریم گلی دارای طعم تلخی است، در صورت می‌توانید مقداری عسل یا نبات به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

107

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    این مطلب خیلی مفید بود ممنون

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها