|

از جذابیت های حیات وحش؛ خونخواهی گله بوفالو ها از شیر هایی که داشتن رفیقشون میخوردن

صحنه ای شگفت انگیز از تقابل سه غول بزرگ آفریقا، وقتی شیرهای نر توسط گله بوفالو و فیل های خشمگین محاصره می شوند.

لینک کوتاه کپی شد
8

شایانیوز- محمد کاترادا راهنمای 24 ساله و مهمانانش هنگام صرف صبحانه در طبیعت آفریقا با صحنه عجیبی مواجه شدند و ترجیح دادن از خوردن دست بکشند و تقابل سه غول بزرگ آفریقا را به نظاره بنشینند. او این صحنه هیجان انگیز را اینگونه با ما به اشتراک گذاشت.

"پس از انجام یک پیاده روی هدایت شده در امتدادی که به رودخانه Sand می خورند. به سمت مکان پیک نیک Mlondozi در مرز شرقی پارک حرکت کردیم. برای صبحانه ای که در پیش رو دارید، مشرف به سد باشکوه Mlondozi هیجان زده بودیم.»

مکان پیک نیک مانند بسیاری از مکان های اطراف پارک ملی کروگر، محیطی بی نظیر را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان از استراحت زیر آفتاب لذت می برند و معمولاً این مکان را برای صرف صبحانه یا ناهار به گردشگران پیشنهاد می کنیم چرا که سایت ها بدون حصار هستند و تجربه ای واقعی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کنند.

هنگامی که از وسیله نقلیه پیاده شدیم، به شوخی از سرایدار صمیمی محل پیک نیک پرسیدم. شیرها کجا هستند؟ در کمال تعجب، او پاسخ داد همین پایین! به سرعت دوربینم را برداشتم و مهمانان را به سمت نقطه ای مشرف هدایت کردم. شیرها! فیل ها! بوفالوها!

ezgif.com-gif-maker

آیا فیل ها، بوفالوها و شیرها با آن مبارزه خواهند کرد؟

دو شیر نر در کنار یکه گاو میش تازه کشته بودند در فضای باز دراز کشیده بودند. یک شیر نر دیگر در راه دو برادرش، و گله‌ای متشکل از 100 گاومیش. همه اینها در حالی اتفاق می افتد که آن طرف یک فیل ماده بزرگ که گله خود را به سمت آب می برد آهسته به سمت شیرها می آمد. چیزی را که می دیدم باور نمی کردم!"

گله ای از گاومیش ها شیر نر را در حالی که می خواست به برادرانش و طعمه آنها نزدیک شود، محاصره کردند. شیر برگشت و شروع به دویدن در جهت مخالف کرد. اما در آن سمت هم با فیل های خشمگینی که به سمت آب می رفتند مواجهه میشد.

ezgif.com-gif-maker (4)

شیر نر بزرگ توسط بوفالوها در یک طرف و فیل ها در طرف دیگر کوچک به نظر می رسید. او موفق شد وارد بیشه‌هایی شود و در نهایت شیر را دور کرد.

گاومیش‌ها اما به یکباره  توجه خود را به دو شیری معطوف کردند که هنوز روی زمین دراز کشیده بودند و از لاشه ای که شکار کرده بودند محافظت می کردند. بن بست چند دقیقه طول کشید و گاومیش ها به سمت شیرها رفتند و شیرها روی زمین ایستادند و حرکت نکردند.

ezgif.com-gif-maker (2)

ezgif.com-gif-maker (1)

سم‌های کوبنده گاومیش و غرغرهای آهسته شیرها که می‌توانستیم بشنویم. ایستادن بر روی تپه بالای این صحنه عجیب و غریب تجربه ای است که هرگز در حرفه راهنمایی ام فراموش نخواهم کرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی