|

چرا نوشین جعفری به 5 سال حبس محکوم شد؟

نوشین جعفری، عکاس سینما و تئاتر در ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ توسط ضابطان قضایی بازداشت شد.

لینک کوتاه کپی شد

نوشین جعفری، به پنج سال زندان محکوم شد.

نوشین جعفری، عکاس و خبرنگار که ۱۲ مرداد ۹۸ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، به پنج سال زندان محکوم شد.

از این پنج سال چهار سال آن قابل اجرا است.

نوشین جعفری، عکاس سینما و تئاتر در ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ توسط ضابطان قضایی بازداشت شد. "شنیده‌ها و اخبار غیررسمی حاکیست او در یک مهمانی در محله ولنجک دستگیر شد. مهمانی خاصی که برخی عوامل سفارت انگلستان و چند تن از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون در آن حضور داشته‌اند."

چرا اهالی سینما از بازداشت نوشین به وحشت افتادند؟

 پس از دستگیری جعفری بسیاری از اهالی سینما اقدام به حمایت از او کردند که از جمله چهره‌های حامی جعفری، همان سلبریتی‌هایی هستند که توییت‌ها و پست‌های اینستاگرامی خود را برای حمایت‌ از چنین چهره‌هایی آماده کرده‌اند. مهناز افشار، ترانه علیدوستی، بهرام رادان، سحر دولتشاهی، باران کوثری، نوید محمدزاده و ... از جمله چهره‌هایی هستند که اقدام به حمایت از عکاس کرده‌اند و او را از هر اتهامی مبرا دانسته‌اند. برای این موج بزرگ از حمایت‌های دو تفسیر وجود دارد. در تفسیر نخست باید اشاره کرد اهالی سینما بشدت از دستگیری او وحشت‌زده‌ شده‌اند و به شکل ملموسی از یک متهم به هتاکی به مقدسات، حمایت می‌کنند.

2576999

موج حمایت‌ها از نوشین جعفری توسط سینماگران به شکل عجیبی در فضای مجازی افزایش یافت و این همهمه مجازی درباره یک عکاس در فضای توییتر بسیار کنجکاوبرانگیز شد. روایتی همچنان تصدیق نشده موجی از وحشت را در میان سینماگران مرتبط با او شکل داده است، آیا  نوشین جعفری  جعبه سیاه برخی اتفاقات در متن جریانات سینماست؟ یا روابط او در مسیر بازپرسی با سفارتخانه‌ها انگلیس، ممکن است برای بسیاری از سلبریتی‌ها دردسر شود؟

جعفری در شرایطی دستگیر شدکه نخستین اتهام او نه شرکت در مهمانی و ارتباط با سفارت بیگانه، بلکه اهانت به مقدسات از طریق اکانتی به نام "یار دبستانی" است.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها