|

20 مهر روز دختر است؟ / تاریخ دقیق روز جهانی دختر ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

روز جهانی دختر مبارک! دختران قهرمانان بی‌صدای بسیاری از داستان‌ها هستند. با همت و اراده خود جهان را زیباتر می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

روز جهانی دختر برابر است با جمعه 11 اکتبر 2024 میلادی یا 20 مهر 1403 که به آن (International Day of the Girl Child) می گویند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ روز جهانی دختر، هر سال در 11 اکتبر، با هدف توجه به چالش‌ها و نابرابری‌هایی که دختران در سراسر جهان با آن مواجه‌اند، گرامی داشته می‌شود. این روز توسط سازمان ملل متحد در سال 2012 به رسمیت شناخته شد و بر تقویت حقوق دختران و ایجاد فرصت‌های برابر در آموزش، بهداشت، مشارکت اقتصادی و اجتماعی تمرکز دارد.

دختران در بسیاری از جوامع به دلیل تبعیض‌های جنسیتی با محدودیت‌های فراوانی مواجه می‌شوند؛ از جمله ازدواج زودهنگام، عدم دسترسی به آموزش باکیفیت و بهداشت مناسب. روز جهانی دختر تلاش می‌کند تا آگاهی مردم را نسبت به این مسائل افزایش دهد و دولت‌ها و سازمان‌ها را به اقدام در راستای رفع این نابرابری‌ها ترغیب کند.

شعارهای روز جهانی دختر در هر سال متفاوت است و بر جنبه‌های خاصی از حقوق دختران تمرکز دارد. در سال‌های اخیر، تمرکز بر توانمندسازی دختران از طریق آموزش فناوری، مقابله با خشونت‌های مبتنی بر جنسیت و تشویق به مشارکت آنان در رهبری و تصمیم‌گیری بوده است. روز جهانی دختر فرصتی است برای همگان تا به حمایت از حقوق دختران بپردازند و برای آینده‌ای بهتر و عادلانه‌تر تلاش کنند.

متن پیام برای روز جهانی دختر

روز جهانی دختر مبارک! دختران قهرمانان بی‌صدای بسیاری از داستان‌ها هستند. با همت و اراده خود جهان را زیباتر می‌کنند. به دختران قوی و باهوش دنیا افتخار می‌کنیم!

9

به مناسبت روز جهانی دختر، به همه دخترانی که با شجاعت و امید برای آینده‌ای بهتر تلاش می‌کنند، تبریک می‌گوییم. شما قدرت تغییر جهان را دارید!

روز جهانی دختر گرامی باد! دختران، نماد زیبایی، قدرت و هوش هستند. آینده‌ای روشن در دستان آن‌هاست. بیایید به آن‌ها اعتماد کنیم و حمایت‌شان کنیم.

تبریک به مناسبت روز جهانی دختر! دختران عزیز، شما آینده‌سازان این دنیا هستید. هر روز با ایمان به خود و توانایی‌هایتان قدم بردارید و جهانی بهتر بسازید.

GFG

روز جهانی دختر مبارک! هر دختری با قلبی پر از رویا و ذهنی پر از امید به این دنیا آمده است. بیایید از آن‌ها حمایت کنیم تا به قله‌های موفقیت برسند و جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

به افتخار روز جهانی دختر، از تمام دخترانی که برای برابری و عدالت تلاش می‌کنند، سپاسگزاریم. شما الهام‌بخش ما هستید و قدرتی بی‌پایان در دل‌های خود دارید.

 

این پیام‌ها می‌توانند برای تقدیر و تشویق دختران و تأکید بر اهمیت نقش آن‌ها در جامعه استفاده شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها