|

آخرین خبرها از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز پنجشنبه 19 مهر

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

در جلسه علنی که امروز در ۱۸ مهرماه برگزارشد پورمحمدی: رئیس سازمان برنامه و بودجه مطالب امیدوار کننده ای را بیان کرد. در نهایت خبر رسید که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد و احکام جدید به زودی صادر می‌ شود؛ این در حالی است که حمید پورمحمدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه دولت مصوب شد و با ابلاغ، احکام صادر خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ پورمحمدی: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد

حمید پورمحمدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه دولت مصوب شد و با ابلاغ، احکام صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: دیروز در مجلس توضیح دادم که دو موضوع مشکل قانونی دارد؛ یکی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و دیگری هم مطالبات گندمکاران. در مورد مطالبات گندمکاران هم حدود ۱۲ میلیون تن گندم خریداری شد و قیمتی تقدیمی که دولت باید برای آن بپردازد حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است که تا الان ۱۶۷ هزار میلیارد تومان آن که در قانون بودجه پیش‌بینی شدت و مجلس گفت‌وگو و دیدگاه‌ها را بهم نزدیک می‌کنیم. به فوریت به احکام هم خواهیم پرداخت تا لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم مجلس کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گ، پرداخت شد و برای مازاد آن اجازه نداشتیم که با هماهنگی قوا، امروز در جلسه سران قوا مطرح می‌شود.

پورمحمدی اظهار کرد: قرار است به سازمان برنامه مجوزی دهند تا با فوریت مطالبات گندمکاران را به ویژه در مورد کسانی که در مناطق سردسیر هستند و مطالبات‌شان پرداخت نشده، وصول شود.

پورمحمدی تاکید کرد: جلساتفت: افزایش حقوق کارمندان به این شیوه است که هم افزایش حقوق و هم عدالت را در پرداخت در نظر بگیریم. ضریب افزایش حقوق ۲۰ درصد است اما معافیت حقوق‌بگیرانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. کسانی که تا الان ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند و از مالیات معاف بودند به سقف ۲۴ میلیون تومان می‌رسد. کسانی که تا ۲۴ میلیون تومان حقوق می‌گیرند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

خبر فوری قالیباف از وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه‌ با لایۀ دوفوریتی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا جایی که من مطلع شدم، دولت لایحه را پس گرفته است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه‌ با لایۀ دوفوریتی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا جایی که من مطلع شدم، دولت لایحه را پس گرفته است. دیروز خدمت رئیس‌جمهور توضیح دادم که یک درصد ارزش افزوده بین ۷۰ تا ۷۵ همت اعتبار دارد و این برای قانون کفایت می‌کند.محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه‌ با لایۀ دوفوریتی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا جایی که من مطلع شدم، دولت لایحه را پس گرفته است. دیروز خدمت رئیس‌جمهور توضیح دادم که یک درصد ارزش افزوده بین ۷۰ تا ۷۵ همت اعتبار دارد و این برای قانون کفایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات لازم برای موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۳۰ و ۴۰ درصد، از مهر ماه امسال آغاز می‌شود.
محمدباقر قالیباف در جلسه روز چهارشنبه – ۱۸ مهرماه – صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور گفت: شب گذشته در جلسه‌ای خدمت آقای پزشکیان رئیس جمهور محترم، مسئولان سازمان برنامه وبودجه و برخی از نمایندگان از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصاد بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق‌های صورت گرفته در این نشست اظهار داشت: نهایتا امروز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، هماهنگی لازم درباره گندم (خرید تضمینی گندم) انجام شد و پرداخت‌های آن نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: بر اساس تصمیمات صورت گرفته در این جلسه، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۳۰ درصد و ۴۰ درصد از این ماه آغاز می‌شود و کار آن در حال انجام است.

شرط جدید برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان؟
به گزارش اندیشه معاصر، رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تلاش می‌کنیم در سال آینده، مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

سید حمید پورمحمدی که در صحن مجلس حضور یافته بود، نودادامروز اظهار داشت: باید قانون را اصلاح کنیم تا بتوانیم متناسب‌سازی را طبق مطالبه نمایندگان اجرا کنیم.

وی گفت: پرداخت یک میلیون تومان را ادامه می‌دهیم با اولویت کسانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند. ناگزیر باید قانون را اصلاح کنیم تا بتوانیم متناسب‌سازی را به نحوی که مورد مطالبه نمایندگان است اجرا کنیم. در سال آینده نیز مرحله دوم متناسب‌سازی را تلاش می‌کنیم تا اجرا کنیم.
وی افزود: نمایندگان رجوع زیادی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دارند، در قانون برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولتی ۵۰ هزار میلیارد تومان است که شامل صندوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد می‌شود.

حکم به گونه‌ای نوشته شده است که اگر بخواهیم دقیق اجرا شود قشری که حقوق کمتری دارند دچار آسیب می‌شوند و بالایی‌ها ممکن بیشتر دریافت کنند. دولت قبل، چون امکان اجرایی نداشت، علی‌الحساب یک میلیون تومان پرداخت کرد، در حال حاضر باید این مسیر را ادامه دهیم و نمی‌توانیم پولی که پرداخت کرده‌ایم را پس بگیریم.

عضو کابینه دولت چهاردهم گفت: پرداخت یک میلیون تومان را ادامه می‌دهیم با اولویت کسانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند. ناگزیر باید قانون را اصلاح کنیم تا بتوانیم متناسب‌سازی را به نحوی که مورد مطالبه نمایندگان است اجرا کنیم. در سال آینده نیز مرحله دوم متناسب‌سازی را تلاش می‌کنیم تا اجرا کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها