|

پنیر پستو چیست؟ پنیری خوشمزه و کاربردی

پنیر پستو ترکیبی لذیذ و خلاقانه از دو عنصر محبوب آشپزی ایتالیایی است: پنیر پارمسان و سس پستو. سس پستو با ترکیبی از ریحان تازه، سیر،…

لینک کوتاه کپی شد

پنیر پستو ترکیبی لذیذ و خلاقانه از دو عنصر محبوب آشپزی ایتالیایی است: پنیر پارمسان و سس پستو. سس پستو با ترکیبی از ریحان تازه، سیر، دانه‌های کاج، پنیر پارمزان و روغن زیتون تهیه می‌شود که به همراه پنیر پارمسان، ترکیبی بی‌نظیر و خوشمزه ایجاد می‌کند. این ترکیب منحصر به فرد نه تنها طعمی خاص و دلپذیر دارد، بلکه به هر میز غذایی زیبایی و رنگ می‌بخشد. پنیر پستو به عنوان یک پیش‌غذا، همراه سالاد یا حتی به عنوان یک خوراکی جداگانه، گزینه‌ای جذاب برای دوستداران غذاهای ایتالیایی و طرفداران طعم‌های تازه و طبیعی است.

پنیر پستو چیست؟

پنیر سبز پستو نوعی پنیر ایتالیایی است که از دسته‌ پنیر‌های نیمه سخت و از خانواده پنیر پارمسان به شمار می‌رود. طعم پنیر پستو شبیه به سس معروف پستو است. پنیر پستو از شیر پاستوریزه و عصاره سیر و ریحان تهیه می‌شود. رنگ سبز پنیر پستو متاثر از رنگدانه‌ها و کلروفیل‌های ریحان است. پنیر پستو مثل تمام پنیرهای طبیعی سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر و دیگر ویتامین‌ها است. پنیر پستو هضم آسان و بافتی سبک و خامه ای دارد.

تاریخچه پنیر پستو

واژه «Pesto» ریشه در فعل ایتالیایی «pestare» دارد که به معنی «له کردن و خُرد کردن» است. علت نام‌گذاری این پنیر بخاطر فرآیند تولید آن است که با خرد کردن و له کردن مواد اولیه بدست می‌آید.

پنیر پستو اولین بار در اواسط قرن نوزدهم به ثبت رسید. فردی به نام جووانی باتیستا راتو کتاب خود به نام La Cuciniera Genovese را در سال ۱۸۶۳ منتشر کرد. در این کتاب طرز تهیه سس روم باستان به این شکل نوشته شده است:

“یک حبه سیر، ریحان (یا در صورت نبود آن مرزنگوش و جعفری) و پنیر پارمسان را بردارید و با دانه کاج مخلوط کنید و در هاون با کمی کره له کنید تا کاملاً خمیر شود. سپس آن را با روغن خوب و فراوان حل کنید. از این پوره می‌توانید روی لازانیا و پاستا استفاده کنید و با اضافه کردن کمی آب داغ بدون نمک مایع‌تر خواهد شد.”

مواد تشکیل دهنده پنیر پستو

پایه و اساس پنیر پستو از پنیر پارمسان است. با اضافه کردن افزودنی‌هایی مثل روغن زیتون، ریحان و سیر به پنیر پارمسان پنیر پستو حاصل می‌شود. عطر ریحان و سیر تازه در این پنیر آن را خاص می‌کند. این پنیر، یادآور طعم سس پستو می‌باشد. رنگ سبز پستو به دلیل وجود کلروفیل در ریحان تازه است.

پنیر پستو

کاربرد پنیر پستو

پنیر پستو در غذاهای مختلف مانند ساندویچ، تنقلات، سالاد و نان تست بسیار کاربرد دارد. می‌توانید پنیر پستو رنده شده را با روغن زیتون مخلوط و به عنوان سس پستو برای پخت پاستا، پیتزا و لازانیا استفاده کنید. علاوه بر این کاربردها، پنیر پستو روی میز مزه و برای تهیه انواع فینگرفود بسیار محبوب است. علاوه بر طعم و عطری که پنیر پستو به غذاها می‌دهد، بخاطر رنگ خاص و سبز، طعم و رنگ غذا را فوق‌العاده می‌کند. استفاده از پنیر پستو روی انواع محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ، گوشت گوسفند، گوشت ماهی و استیک بسیار خوشمزه خواهد بود. استفاده از پنیر پستو برای تزیین سوپ یا پوره علاوه بر این که با رنگ سبزش غذا را زیبا می‌کند، حس طراوت و شادابی می‌دهد و باعث ایجاد طعم خوش در آن‌ها می‌شود.

انواع پنیر پستو موجود در بازار ایران

پنیر پستو در ایران در دسته پنیرهای خاص و کمیاب است. پنیر پستو را در ایران می‌توانید در انواع زیر تهیه کنید:

  • پنیر ورقه‌ای پستو: مناسب برای انواع ساندویچ و برگر
  • پنیر پستو طبیعی: مناسب برای انواع سالاد، پاستا، فینگرفود و میز مزه
  • پنیر دیپ پستو: مناسب برای میز مزه و کنار انواع تنقلات 

همانطور که در این مطلب اشاره شد، پنیر پستو از جمله پنیرهای خاص و کمیاب است. بنابراین شاید بپرسید پنیر پستو را از کجا می‌توان خرید و فکر کنید که برای تهیه پنیر پستو با چالش مواجه خواهید شد. اما ما به شما فروشگاه انبارپنیر را پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاهی که می‌توانید انواع پنیرهای خاص و بین المللی را در آن پیدا کنید. پنیر کممبر، پنیر گورگونزولا و پنیر بوراتا از جمله خاص‌ترین پنیرهایی است که در این فروشگاه عرضه می‌شود. به طور خلاصه فروشگاه انبارپنیر در حوزه تولید و عرضه پنیرهای طبیعی تخصص دارد و محصولات مرتبط را با بیشترین تنوع می‌توانید از فروشگاه حضوری یا آنلاین تهیه کنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها