|

علت سرمای زیاد یخچال و نحوه رفع آن

از رایج‌ترین دلایل سرمای زیاد یخچال، می‌تواند تنظیمات نادرست دمای آن باشد.

لینک کوتاه کپی شد

همانطور که می‌دانید یخچال از لوازم برقی بسیار ضروری در خانه محسوب می‌شودکه وظیفه نگهداری مواد مختلف غذایی را بر عهده دارد. گاهی اوقات ممکن است یخچال فریزرها مانند هر وسیله برقی دیگری، با مشکلات گوناگونی مواجه شود، که از جمله آن سرمای بیش از حد یا دمای بسیار پایین نیز می‌باشد.

«بیشتر بخوانید» برای دریافت خدمات تعمیر یخچال در مشهد و ثبت درخواست اعزام نیرو فنی در محل برای رفع مشکل روی لینک داده شده کلیک کنید

از رایج‌ترین دلایل سرمای زیاد یخچال، می‌تواند تنظیمات نادرست دمای آن باشد. اکثر یخچال‌ها دارای دو دکمه تنظیم دما هستند که با استفاده از این دکمه‌ها می‌توان درجه یخجال را کنترل نمود.

اما دلایل دیگری هم وجود دارد که می‌تواند موجب سرمای بیش از اندازه یخچال، و در نهایت خرابی آن شوند، که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

خرابی ترمیستور یا سنسور دما یخچال

ترمیستور یا سنسور دما از قطعاتی است که به وسیله آن می‌توان از دمای یخچال مطلع شد. در صورت خرابی این قطعه فن کمپرسور و تبخیر‌کننده بیش از حد نیاز کار کرده، و دمای یخچال بسیار پایین می‌آید که منجر به انجماد مواد غذایی درون آن می‌شود.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با دلایل یخ نبستن یخچال و فریزر روی لینک داده شده کلیک کنید.

از کار افتادن ترموستات

از دیگر علت‌های سرما زیاد یخچال، از کار افتادن ترموستات نیز می‌باشد. چرا که زمانی که ترموستات دچار خرابی شود، به تبع آن دمای یخچال بیش از حد معمول افت خواهد کرد.

خرابی دمپر ورودی هوا

نقش دمپر هوا در انواع یخچال‌ها، تعادل جریان هوای فن اواپراتور در یخچال نیز می‌باشد و میزان هوای سردی که وارد قسمت مواد غذایی می‌شود را کنترل می‌کند. زمانی که دمپر در حالت باز گیر کند، سرمای زیادی وارد یخچال شده و در نتیجه مواد داخل آن نیز منجمد می‌شود.

برد الکتریکی اصلی یخچال

خراب شدن برد یخچال کنترل دما را به هم زده و می‌تواند موجب یخ ‌زدگی مواد غذایی داخل یخچال شود. در واقع تمام سنسورهای یخچال به برد الکتریکی متصل هستند و دمای یخچال را نشان می‌دهند. برد الکتریکی از این اطلاعات برای به راه انداختن کمپرسور، فن‌ها، سیستم یخ‌ زدایی و در برخی مدل‌ها جهت کنترل دمپر یا سوپاپ هوا، برای ایجاد توازن دمایی استفاده کرده، که اگر این سیستم به هر دلیلی با مشکل مواجه شود، ولتاژ بی ‌وقفه به سیستم سرد سازی ارسال شده و فضای داخلی یخچال بیش از اندازه سرد خواهد شد.

نکات مهم جهت جلوگیری از سرمای زیاد یخچال

به طور معمول، یخچال باید در حدود 37 درجه فارنهایت (3 درجه سانتیگراد)، و فریزر در دمای 0 درجه فارنهایت (-18 درجه سانتیگراد) تنظیم شود. اما در کل مواردی که می‌توانید با رعایت آن از سرمای بیش از حد یخچال جلوگیری کنید، به شرح زیر می‌باشد.

  • حفظ جریان هوا
  • تنظیم درست درجه حرارت
  • درزگیرها را به منظور چکه کردن بررسی کنید
  • چرخش فن را بررسی کنید
  • سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید
  • در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا فرسودگی در لاسیتک درب، نسبت به تعویض آن اقدام کنید
  • در صورت تجمع یخ، اواپراتور را یخ‌ زدایی کنید تا سرمای مناسبی داشته باشید

نشانه‌های سرد بودن بیش از حد یخچال

  • سردی بیش از حد مواد غذایی (در حالت انجمادند)
  • تشکیل یخ روی دیواره های یخچال
  • فاسد شدن سریع مواد غذایی به خاطر سرمای شدید
  • از بین رفتن طمع و کیفیت مواد غذایی
  • افزایش مصرف برق
  • فرسودگی و خرابی کمپرسور در طولانی مدت

نتیجه گیری

در این مقاله به علل سرمای بیش از اندازه یخچال را معرفی کرده و راه‌های جلوگیری از آن به طور کامل پرداخته شد. بنابراین اگر به ‌دنبال علت سرمای زیاد داخل یخچال هستید این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا هر زمان که یخچال شما به مشکلاتی از این قبیل برخورد و سرمای بیشتری تولید کرد هر چه زودتر بتوانید علتش را پیدا کنید.

البته در برخی مواقع حتی اگر ایراد را پیدا کنید، بدون داشتن تخصص نمی‌توانید آن را رفع کنید. پس اگر تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است کار را به متخصصین نمایندگی‌ها سپرده، تا بعد از عیب یابی آن، اقذام به رفع آن نمایند. چرا که ممکن است آسیب بیشتری به یخچال وارد شده و قطعات دیگر هم دچار خرابی شوند.

منبع

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها