|

دک و پز ازدواج؛ از یک ماه قبل جشن با این چک لیست بری جلو محفلت میشه شاهونه جذاب

اگر عروس دامادی هستید که موندید کارای قبل از عروسی چیاست، پس حتما به این مطلب سر بزنید تا با چک لیست متناسبی از کارهای عروسی اشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا روز عروسی برای عروس و  داماد از شبهای به شدت پر استرسی هستش که از طرفی هم میشه قشنگ ترین شب زندگیشون، البته که اگر همه چیز به خوبی و روی برنامه پیش بره. برای جذاب ترین رویداد زندگیتون اگه قراره شبی رویایی و مورد پسند داشته باشید، پس باید برنامه ریزی رو جدی بگیرید و از تایم بندی غافل نشید. تنظیم برنامه های عروسی دقیقا از  فردای تعیین تاریخ شروع میشه و تا شب قبل از عروسی هم ادامه داره. اما اگر یک عروس و داماد خوش سلیقه و آن تایم باشید، طعا کاراتون رو تا سه روز قبل از عروسی انجام دادین و میتونین این سه روز رو با آرامش استراحت کنید تا انرژی خوب و مثبت تری هم دریافت داشته باشید. نه اینکه تا ثانیه اخر بدو بدو کنید!

اما سوالتون اینه که چطور همچین چیزی ممکنه؟ نگران نباشید، خونسردی خود را حفظ کنید و با این مطلب همراه باشید تا بدونید چطور باید برنامه ریز کرد و این شب رو تبدیل به فراموش نشدنی ترین شب زندگی نمود.

Untitled

کارهایی که تقریبا یک ماه قبل از عروسی باید انجام داد چیه؟

از اونجایی که تو رسم و رسوم ایرانی یه آداب قشنگ مثل خواستگاری وجود داره، خب معمولا عروس داماد های کشورمون از شب خواستگاری یه استرس غریبی رو تجربه میکنن تا زمانیکه به عروسیشون برسه. این استرس شیرینه اما تا جایی که آرامش شما رو به هم نزنه و تبدیل به حسی بد نشه. متاسفانه اگر برنامه ای نداشته باشید این هیجان میتونه آرامش روحی و روانی شما رو از بین ببره، پس آروم باشید و با تهیه یک چک لیست این موضوعات رو حل کنید و با شادی و نشاط فراوان جشن عروسی رو تکمیل، باشکوه و شیرین برگزار می‌کنید.

1- خرید های مربوط به قبل از عروسی رو تموم کنید

خب معمولا بر اساس یکسری رسم هایی که دارید و خواسته های عروس و داماد، خرید هایی پیش از عروسی انجام میشه. خرید لباس، حوله، لوازم آرایشی و بهداشتی، سرویس طلا و... همگی از دست اقلامی هستند که پیش از عروسی خریداری میشن و یه عالمه ذوق و شوق هم درشون هست. اینجوری خیال همه هم راحت میشه و میتونید با خاطری آسوده برید سراغ عروسی و شب جذابی که در انتظارتونه.

Untitled

2- به غذایی که میخورید خیلی توجه کنید

حتما دقت داشته باشید که از بیماریهایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید که این وسط گریبانگیر تون نشن. اگه میگرن دارید سعی کنید در این روزهای باقی مانده از غذاهای تند و ادکلن استفاده ای نداشته باشید و یا اینکه در مقابل نور خورشید خیلی قرار نگیرید. اگه آلرژی دارید و به مواردی مثل گرده گل، غبار، زینت آلات بدلی و … حساس هستید، سعی کنید که ازشون دور بمونید. از غذاهای خونگی و سالم به جای غذاهای بیرونی استفاده کنید که یهو شرایط معده و جسمیتون رو بهم نزنن. البته که میدونیم روزهای شلوغی رو سپری می کنید اما برای جلوگیری از مسمومیت غذایی همه اینها مهمه!

Untitled

3- شب زنده داری و تغییرات یهویی ممنوع

از خوراکی هایی مثل کافئین و شب زنده داری های زیاد خودداری کنید و سعی کنید تا به هیچ عنوان در این چند وقت تغییرات شدید مثل کوتاهی مو و یا یه حرکت زیبایی جدید انجام ندید و دوری کنید. چون یهو ممکنه نتیجه ای عکس داشته باشه و اونوقت دیگه هیچ راه برگشتی نیست!

4- از پرو لباس عروس غافل نشید! حتی اگه لباستون دست بهترین طراح شهره

روز عروسی شما فرا رسیده و آرایشتون و مدل موها به اتمام رسیده و داماد و ماشین گل زده و عکاس و فیلمبردار هم جلوی درب منتظر شما هستند. لبس رو به تن می کنید و زیپ به بالا کشیده نمیشه! و یا براتون گشاد دوخته شده و تناسب درستی نداره! حتی فکرشم وحشتناکه نه؟ پس پرو نهایی لباس رو جدی بگیرید و یک هفته پیش از عروسی لباس خود را تست کنید

Untitled

5- طرح کیکی عروسی رو انتخاب کرده باشید

یک ماه قبل عروسی زمان مناسبیه تا با توجه به تم جشن عروسی و سلیقه ای که دارید، طرح کیک عروسی رو انتخاب کنید. انواع طرح‌ ها و مدل‌ های متنوع کیک عروسی وجود داره که شما میتونید از بینشون انتخاب کنید. حتما برای طرح کیک، زمان بذارید و یهویی و سر سرکی انجام ندید. متناسب با سلیقتون بهترین طرح رو انتخاب کنید چرا که برش کیک تو فیلم عروسی از پلان های بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

کیک-عروسی-min

6- آرایش و تاج عروس رو اینچنین انتخاب کنید

حتما حتما و حتماااا سبک آرایش خود را پیش از عروسی انتخاب کنید و تصمیم نهایی رو بگیرید. بهتره که پیش از روز عروسی با آرایشگر خود صحبت کنید ت در مورد اینکه چه آرایشی بیشتر بهتون میاد به نتیجه برسید. از طرفی هم تاج عروس زیبایی خاص خودش رو داره و یکی از اکسسوری های مخصوص عروسی محسوب میشه که میتونید بخرید و یا اجاره کنید. در هر صورت زیبایی تاج بنا بر سلیقه و ترندی که هست یه آیتم خیلی خوشگل و پرنسسی هستش که اهمیت زیادی داره. 

4- به سلامت دهان و پوست خود اهمیت دهید

به سلامت پوست و دهان و دندان توجه زیادی داشته باشید و به هیچ عنوان نرزدیک عرو.سی ماسک هی جدید رو تست نکنید. اصلی ترین حالت چهره شما در این شب لبخند شماست که خب دندان ها رو به نمایش میذاره پس به زیباییشون به شدت اهمیت بدید و از طرفی هم با مصرف آب زیاد پیش از عروسی شفافیت بیشتر پوست صورت خود را تضمین کنید.

model-aros-1402-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی