|

تزیین سینی چای و آداب خواستگاری؛ اینجوری خانواده دوماد وقتی رفتن میگن وایی چه عروسی

اگز شما هم تازه عروس هستید و به زودی قراره با داماد و خانوادش در خواستگاری رودررو بشید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که کلی نکته خوب داره

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- برای ازدواج هم دختر خانوم و آقا پسری ابتدا خواستگاری انجام میشه که خب یه شب پر استرس و هیجانیه که البته سرنوشت ساز نیز هست. این مراسم معمولا اولین باری هستش که دو تا خانواده همدیگه رو می بینند. البته که برخی از ازدواج ها هم اینجوریه که دو تا خانواده قبلش رفت و آمد خانوادگی میکنن تا باهم آشنا بشن و بعد برسن سراغ خواستگاری، که خب باید بگیم در هر دو حالت باز هم شب جذاب و پر از استرسیه. در مراسم خواستگاری معمولا همه چیز سنتی و مجلسی تر اتفاق میوفته و از قدیم الایام هم دیدیم که چای ریختن توسط عروس خانوم و آوردنش وجود داشته. اما اینکه چای خوش عطر و خوش رنگ باشه که اصلا از واجباته، اما اینکه سینی ساده باشه ی تزئین شده کاملا بسته به سلیقه و خانواده ها داره که میتونه ایده ای جالب و زیبا باشه.

اگر شما هم از علاقمندان این حرکت و البته دونستن خیلی چیزها در رابطه با خواستگاری هستید پس حتما با این مطلب همراه باشید.

مثلا دلیل پذیرایی با چای در مراسم خواستگاری چیه؟

از زمان های گذشته تا به حال وجود چای در میون ما ایرانی ها چه تو مراسمات مهم و چه دورهمی ها و … نقش اصلی رو داشته و پذیرایی با چای در خواستگاری هم جایگاه ویژه ای رو داشته و داره. مثلا یکی از مواردی که نشون میده شما عروسی خوش سلیقه هستید همین چای هستش چرا که طعم خوشش و البته عطر چایی و تزیین سینیش میتونه به شدت تاثیر گذار باشه. 

Untitled

عطر و طعم خوراکی ها میتونن تا مدت ها در ذهن و زری زبون ما بمونن و خب چای هم از این قاعده مستثنی نیست. 

مقدمات سرو چای!

اما اینکه چای به چه شکل بهتره درست بشه رو میسپاریم به دست مامان خونه که قطعا به بهترین نحو ممکن چای خوش عطر و طعم به دختر خانوم آموزش میدن. اما از دم کردن که بگذریم و برسیم به آماده سازی سینی چای، بادی بگیم که حتما قبل از رسیدن مهمونا استکان ها و سینی رو آماده کنید تا وقتی که نشستن صدای ظرف و کاسه نپیچه و از همه مهمتر شما هولم نکنید! دقت کنید که تو اولین جلسه اصلا از بلیوان استفاده نکنید و در صورتی لیوان رو بیارید که یکی از مهمونا خودش این درخواست رو داشته باشه.

استکان ها رو چند ساعت پیش از اومدن مهمونا بشویید و سر و ته کنید تا کاملا خشک شده باشند. فراموش نکنید که استکان ها رو سر و ته کنید تا داخلشون خاک نره و حتما تعداد قندون ها رو هم حتما تعیین کنید و جاشون رو مشخص کنید. قندون ها پر از قند باشن و برای خوش عطر شدن هرچه بیشتر هم میتونید از گل محمدی و یا هل داخل قند ها استفاده کنید. 

nody-عکس-فنجان-چای-و-کتاب-1630511673

سینی مناسب برای چای خواستگاری

دیگه تو بازار سینی های خوشگل فراوون هستند که حتی برای این شب به شدت مناسبند. پس بهتره که سری به بازار بزنید! اما نکاتی که .وجود داره اینه که دقت داشته باشید سینی مورد نظر به هیچ عنوان لیز نباشه. حتی اگه خود عروس سینی رو نمیبره و قراره فرد دیگری این کار رو انجام بده، باز هم به دلیل هیجان و استرس ممکنه اتفاق ناگواری بیوفته. پس لیز نبودن رو فراموش نکنید و از طرفی هم اگر سینی شما دارای دسته هستش از سفت بودن دسته ها مطمئن شوید.

Untitled

تزیین سینی خواستگاری یا گل؟

قطعا تزیین کردن سینی میتونه خیلی ایده خوشگلی باشه. داماد برای رسوندن عرض ارادت و عشق به عروس خانوم، دسته گل میاره پس چه خوبه که شما هم با گل چنین انرژی خوبی رو بفرستید. برای این کار میتونید یک اسفنج رو متناسب با گوشه ای از سینی انتخاب کنید و با چسب حرارتی بچسبونید و سپس با گل های مختلف و یا اصلا یک گل، سینی رو تزیین کنید و گل ها رو داخل اسفنج فشار دهید. 

Untitled

تزیین سینی خواستگاری با شمع 

همیشه تو لحظات احساسی زندگی شمع ها حضور دارن. چه زمان صرف شام رمانتیک باشه و چه در زمان مدیتیشن فرقی نمیکنه. از نظر روانشناسی شمع ها میتونن باعث آرامش بشن و انرژی منفی رو دور کنند. استفاده از شمع های ظریف و زیبا بیا داخل سینی چای میتونه خیلی خوشگل باشه و جلوه خاصی بده. البته که دقت کنید شمع های خیلی بزرگ نباشن و تناسب و ظاهری درست داشت باشند.

75216c6c9a570d8af498a6c84452a226

آداب چای ریختن چیا هست؟

شاید بگین مگه چای ریختن هم آداب و سروم داره که خب باید بگیم بله! مثلا اینکه مراقب باشید تعداد استکان ها اندازه مهمان ها باشه و کسی بدون چایی نمونه برای ست دوم! بهتره به جهت جلوگیری از خیس شدن چای هنگام ریختنش، استکان ها رو بیرون از سینی بذارید و اول چایی ها رو بریزید و سپس داخل سینی بچینید. 

سینی چای رو از سمت بزرگتر ها بگیرید و شروع به پذیرایی کنید. در زمان تعارف چای ها اصلا عجله نکنید که نوعی بی احترامی محسوب میشه. یکی پس از دیگری با آرامش چای دهید.

شناخت-در-جلسات-خواستگاری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها