|

شگفتی های حیات وحش؛ جنگ خونین شیر نترس و سگ های وحشی آفریقایی رو نبینی همیشه پشیمونی!

در ویدیو امروز شیر تنها رو می بینید که به جنگ سگ های درنده میره و شکستشون هم میده!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از زیباترین و عجیب ترین موضوعات برای دنبال کردن حیات وحش هست. دنیای حیات وحش همواره ما رو غافلگیر  میکنه. در این دنیای وحشی و خطرناک همه موجودات تلاش می کنند تا زنده بمانند و نسل خودشون رو گسترش بدهند. شکار کردن حرف اول در دنیای حیات وحش هست و حیوانات مختلف با توانایی های خودشون تلاش می کنند تا زنده بمونن، اما این دنیا خیلی خیلی بی رحمه، چون همیشه یک برنده داره!

سگ وحشی آفریقایی تنها سگ‌سانی است که 4 انگشت در پایش دارد (دیگر سگ سانان 5 انگشت دارند). جمجمه این حیوانات مانند جمجمه کفتار است و فکی بزرگ دارد که آنها را گوشتخوارتر از دیگر سگ‌سانان می‌ کند. وزن این جانوران 18 تا 36 کیلوگرم است و ارتفاع قد آنها تا شانه 60 تا 80 سانتی‌متر است.

این سگ های وحشی آفریقایی اول به سراغ شکار پستانداران بزرگ مثل گراز و گونه های مختلف شاخ داران می رود و رژیم غذایی خود را با خوردن جوندگان، مارمولک ها، پرندگان و حشرات تکمیل می کند.  البته این حیوان به شکار گیاهخواران بسیار بزرگ تری مانند کل یال دار که به علت بیماری یا جراحت آسیب پذیر شده اند نیز شهرت دارد.

شیرهای درنده در دسته گربه سانان بزرگ قرار می گیرند. شیر های وحشی همیشه با گله خود زندگی می کنند و در هر گله هر شیر وظیفه خاص خودش را دارد. شیرها اغلب به شکار گورخر، گاومیش، زرافه، گزار، بوفالو علاقه زیادی دارند. نکته جالب در مورد شیرها این است که هرگز به سراغ لاشه یک حیوان مرده نمی روند!

شیرها به صورت اجتماعی زندگی می کنند. در زندگی اجتماعی هر یک از اعضای گله وظیفه معینی دارد. همین خصوصیات و زندگی اجتماعی سبب می شود که شیر بتواند همچنان بر سر مقام خود به عنوان سلطان جنگل باقی بماند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها