|

راهنمای کامل سقف عرشه فولادی: آخرین تحولات + قیمت

سقف‌های عرشه فولادی هرروزه محبوبیت بیشتری پیدا میکنند. سقف‌های عرشه فولادی دارای دوام و طول عمر فوق‌العاده‌ای هستند.

لینک کوتاه کپی شد

سقف‌های عرشه فولادی هرروزه محبوبیت بیشتری پیدا میکنند. سقف‌های عرشه فولادی دارای دوام و طول عمر فوق‌العاده‌ای هستند و گزینه‌ای عالی و جذاب برای مالکان و سازندگان به‌ شمار می‌آیند. برخلاف مصالح سنتی سقف، سقف‌های عرشه فولادی در مقابل خوردگی، تخریب در مقابل هوا و تخریب ساختاری مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. این طول عمر، سبب کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و طول عمر بیشتر به منظور سازه می‌گردد.

استحکام ساختاری سقف‌های عرشه فولادی باعث تمایز آن‌ها از دیگر سیستم‌های سقف شده است. استحکام ذاتی فولاد، بالا بردن ظرفیت لود و توان تحمل وزن را افزایش می‌یابد و این سقف‌ها را به منظور قرار دادن تجهیزات سنگین، واحد‌های گرمایش و تهویه و حتی روف گاردن مناسب می‌نماید. استحکام سقف‌های عرشه فولادی همچنین پایداری و یکپارچگی سازه را به خصوص در مناطقی که در معرض زلزله، باد شدید و یا حتی سایر شرایط آب و هوایی نامساعدند، فراهم می‌کند.

 

سقف عرشه فولادی آسمان خراش

علاوه بر این، مقاومت در مقابل آتش در سقف‌های عرشه فولادی یک مزیت قابل توجه بوده به خصوص در محیط‌های تجاری و صنعتی. این ویژگی مقاوم در مقابل آتش سبب افزایش استفاده و اجرای سقف‌های عرشه فولادی در ساختمان‌های مرتفع، انبار‌ها و دیگر سازه‌هایی شده است که ایمنی در مقابل آتش در اولویت قرار دارد.

مراحل سقف عرشه فولادی

اجرای سقف عرشه فولادی بیشتر از نظر نحوه اجرای آن تفاوت دارد. به این خاطر که در آن از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی ورق‌های فولادی گالوانیزه صورت می‌گیرد. اسکلت ساختمان که به اتمام رسید و همه مراحل ساختمان تا اجرایی نمودن سقف انجام شد، آن زمان ورق‌های گالوانیزه به کمک نیروی انسانی یا جرثقیل و یا بالابر به طبقات برده می‌شود. به منظور حمل این ورق ها نیاز به دستگاه خاصی نبوده، ولی باید ورق‌ها علامت گذاری گردند تا قطعات طوری کنار یکدیگر قرار بگیرند که اضافه بار به سازه انتقال نیابد.

ابتدا باید ورق‌های فولادی را روی نشیمن تیرهای سازه ثابت نمود. ورق‌ها را کنار یکدیگر می‌چینند و سپس با دستگاه‌های میخکوب آن‌ها را به هم محکم می‌کنند. این چیدمان بر اساس نقشه‌های اجرایی بوده و عرض تکیه گاه باید حداقل برابر با عمق عرشه‌ها باشد. بعد از آن باید دهانه‌ها را پوشش داد. اگر برای تیرریزی طول دهانه‌های سقف عرشه فولادی بیش‌تر از 4 متر باشد، نیاز به اجرای تیر فرعی بدون شمع بندی وجود دارد.

 

قیمت سقف عرشه فولادی

پس از نصب گل میخ‌ها، مرحله آرماتوربندی و بتن ریزی شروع می‌شود. میلگردهای حرارتی و ضد آتش و حریق به همراه اجرای آرماتورها روی عرشه فولادی انجام می‌شود. نوع و فاصله میلگردهای این شبکه از سطح فوقانی دال، به ضخامت دال بسته است. در مرحله آخر بتن‌ها را روی عرشه فولادی ریخته و سپس آن را صاف نموده که این فرآیند مثل قالب عمل خواهد کرد. برای سقف پارکینگ، انبار و غیره حتما باید سطح بتن صاف و یکدست باشد.

مزایای عرشه فولادی چیست؟

عرشه فولادی، ورقی است از فولاد گالوانیزه با کارایی بالا که در ساخت صفحات کف بتونی کامپوزیت به کار می‌رود. این ورق فولادی علاوه بر نقشی که به عنوان قالب بتن در طول ساخت ایفا می‌کند و همچنین به عنوان تقویت کننده اصلی در کشش برای آرماتور نیز به کار می‌رود.

کامپوزیت عرشه فولادی برای استفاده در کف و سقف بسیار مناسب خواهد بود؛ چون مقاومت بالایی نسبت به وزنش دارد. از آن جایی که در این نوع سقف امکان بتن ریزی چندین سقف وجود دارد، تولید و پوشش آن‌ها به سرعت انجام شده و زمان اجرای آن بسیار کوتاه می‌باشد.

پوشش گالوانیزه ورق عرشه فولادی سبب می‌شود، این نوع ورق در مقابل آتش سوزی از خود مقاومت نشان داده و در همه شرایط آب و هوایی می تواند ساختار و شکل ظاهری خود را حفظ نماید. همچنین از نظر شکل ظاهری جذاب و زیبا می‌باشد.

ویژگی های سقف عرشه فولادی

سرعت اجرا

با توجه به سرعت بالای تولید عرشه و پوشش سقف و امکان بتن‌ریزی چند سقف به شکل همزمان مدت زمان ساخت به شدت کوتاه می‌باشد.

کنترل بارها زمان اجرا

این ورق فولادی بدون نیاز به شمع‌بندی نیز قابلیت تحمل بارها زمان اجرا را داشته و به عنوان سکوی کار به کار می‌روند.

مقاومت در مقابل آتش سوزی

آیین نامه‌های بسیار زیادی وجود دارد که برای تعیین میزان مقاومت در مقابل آتش‌سوزی سقف‌ عرشه فولادی وجود داشته که بر اساس آن‌ها می‌توان با توجه به حساسیت و کاربری سازه میزان مقاومت در مقابل آتش را تعیین کرد.

مقاومت در مقابل شرایط جوی

سقف عرشه فولادی با امکان کنترل میزان پوشش گالوانیزه روی ورق‌ها در همه شرایط آب و هوایی بدون بالا بردن قابل ملاحظه هزینه‌های اجرایی قابل استفاده هستند.

 

اجرای سقف عرشه فولادی

زیبایی ظاهری

با وجود این که سقف عرشه فولادی اصولا المان‌های سازه‌ای می‌باشند. ولی به خاطر پوشش گالوانیزه و داشتن فرم‌های متفاوت از نظر بصری نیز جذاب است و با یک پوشش مناسب که دوام بالا، نگهداری آسان و زیبایی فوق العاده‌ای دارند.

قیمت سقف عرشه فولادی

شش عامل اصلی در تعیین قیمت عرشه فولادی اثرگذارند. به منظور محاسبه عرشه فولادی حتماً موارد زیر را باید مد نظر قرار داد.

قیمت فولاد

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در نرخ عرشه فولادی در واقع قیمت فولاد می‌باشد. فولاد تحت عنوان ماده اولیه اصلی در تولید این نوع ورق‌ها شناخته می‌شود. میزان عرضه و تقاضا و همچنین هزینه‌های انرژی به عنوان عوامل مشخص کننده در قیمت فولاد شناخته خواهند شد.

نوع ورق عرشه فولادی

انواع ورق عرشه فولادی به طور معمول با سطح مقاطع ذورنقه‌ای به تولید می‌رسند. با این وجود پارامترهای متفاوتی مثل دهانه، عمق و … در ورق‌های عرشه فولادی با یکدیگر تفاوت دارند. از عوامل مشخص کننده قیمت ورق عرشه فولادی، مشخصات آن‌ها بوده که باید حتماً در زمان سفارش مد نظر قرار دهید.

کیفیت گالوانیزاسیون ورق فولادی

هر چه ضخامت پوشش‌دهی فلز روی در سطح ورق فولادی افزایش یابد، کیفیت گالوانیزاسیون بیشتر شده و قیمت نهایی محصول نیز افزایش می‌یابد. البته باید توجه داشته باشید که کارخانه‌های مختلف تولید کننده ورق عرشه فولادی، از استانداردهای ثابت و مشخصی برای این منظور استفاده می‌کنند.

ضخامت و ابعاد ورق

ورق عرشه فولادی در ضخامت بین 0.7 تا 1.2 میلی متر تولید و روانه بازار می‌شود. علاوه بر آن طول و عرشه ورق‌های فلزی نیز با هم تفاوت دارند. هر چه ضخامت و ابعاد ورق بیشتر باشد، وزن آن افزایش یافته و در نتیجه نرخ عرشه فولادی نیز بالا می‌رود.

سفارشی سازی ورق عرشه فولادی

امکان دارد که مشتری درخواست کند ورق‌های عرشه فولادی با برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های خاصی به تولید می‌رسد و در اختیار او قرار گیرد. بدیهی است که سفارشی‌سازی ورق‌های عرشه فولادی مستلزم پرداخت هزینه بالاتری از سمت مشتری دارد.

حمل و نقل

به طور معمول قیمت ورق عرشه فولادی با تحویل درب کارخانه به مشتریان اعلام خواهد شد. به طور معمول در تماس با کارخانه تولیدکننده می‌توانید تعرفه حمل و نقل ورق‌ها تا محل مورد نظر را بپرسید.

اجرای سقف عرشه فولادی شرکت آسمان خراش

شرکت آسمان خراش یکی از بهترین شرکت‌ها در فروش خرید سقف عرشه فولادی می‌باشد. این شرکت جزو شرکت‌‌های باسابقه در حیطه فروش و ارائه سقف‌‌های عرشه فولادی می‌باشد. شرکت آسمان خراش با برخورداری از تیم تخصصی خود می‌‌تواند به عنوان بهترین راهنمای شما در حیطه خرید این محصول باشد. به منظور دریافت هر نوع اطلاعات در مورد سقف‌‌های عرشه فولادی می‌‌توانید به‌ آسانی و در هر زمانی با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و از آن‌ها در این زمینه مشاوره رایگان بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها