|

شیر پلنگ رو یه پیشت کرد زَهره ترک شد و تا لونه چهار نعل تاخت؛ قیافه پلنگَ رو!

در این ویدئو مواجه شیر و پلنگ را خواهید دید رفتار پلنگ و شدت ترسش وقتی که با شیر رو به رو میشه بسیار جالب توجه است.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- شیر ها یکی از بزرگ ترین و درنده ترین گربه های جهان هستند که بعد از ببر سیبری به عنوان بزرگ ترین گربه دنیا شناخته می شوند. با این که بیشتر گربه های بزرگ شکارچیان تنهایی هستند اما شیر ها به طرز عجیبی اجتماعی بوده و به صورت گروهی و با خانواده در گله زندگی می کنند. گله های شیر ها معمولا شامل یک شیر نر، 5 تا 15 ماده شیر خویشاوند و توله های آن ها می باشد، اگرچه گروه های کوچک 2 یا 3 نفره هم چندان غیر معمول نیست.

شیر نر در یک قلمروی 100 متر مربعی با ادرار خود درختان و سنگ ها را علامت گذاری کرده و به این روش به مزاحمان هشدار می دهد که وارد حریم او نشوند. با این حال قلمروی هر شیر مدام در معرض تهدید سایر شیر های نر قرار دارد که سعی می کنند زمین و گله یکدیگر را تصاحب کرده و در صورت موفقیت، شیر نر بازنده و همه توله هایش را می کشند.

شیر های نر جثه بزرگی دارند و کندتر از ماده ها حرکت می کنند به همین دلیل معمولا شیرهای ماده به شکار می روند، آن ها اغلب گروهی شکار می کنند زیرا نه تنها احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود بلکه می توانند به حیوانات بزرگ تر و سریع تر از خودشان نیز حمله کنند.

شیر یک گوشتخوار است که تنها با خوردن گوشت حیوانات دیگر زنده می ماند و اغلب آهو، گورخر، گراز زگیل دار، بز کوهی، بوفالو، زرافه و بسیاری حیوانات دیگر را شکار می کند. شیر ها در شکارهای گروهی بسیار موفق تر هستند، مطالعه ای روی 1300 شکار شیر نشان داده این حیوان در مواقعی که تنها دست به شکار می زند درصد موفقیتش 17 تا 19 درصد است در حالی که در شکار گروهی می تواند تا 30 درصد موفق باشد. شیرها به طور متوسط روزانه بین 8 تا 9 کیلوگرم غذا می خورند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی