|

از جذابیت های حیات وحش؛ عقاب طلایی بی رحم بُز کوهی بدبختُ از روی زمین محو کرد اوووف!

در این ویدیو عقاب طلایی رو مشاهده می کنید که بز کوهی رو از رو زمین کند و شکار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از جذاب ترین مستندهای برای دنبال کردن دنیای حیات وحش به حساب میاد. در حیات وحش به شگفتی های عجیبی بر میخوریم. در حیات وحش جنگ برای بقا، تولد و شکار حرف اول رو میزنه. حیوانات زیادی با توانایی های متفاوت تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زندگی کنند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره!

عقاب در طبیعت نماد اقتدار هست. عقاب ها جزو دسته پرندگان شکاری به حساب میان و بیشتر این پرندگان بومی قاره آفریقا، اروپا و آسیا هستند. تقریبا 60 نوع از این پرندگان شکاری در دسته عقاب ها قرار می گیرند.

از ویژگی های مهم عقاب ها میشه به پرواز در ارتفاعات بسیار بالا، طی کردن مسیرهای بسیار طولانی، بینایی قوی اشاره کرد.  عقاب به مناطق شمالی آمریکا، مکزیک، افریقای شمالی تعلق داره، هر چند تعداد کمی از آنها در مناطقی از آسیا و اروپا نیز دیده می شوند. البته گونه هایی از آنها در مناطق شمالی به جز سواحل دریای خزر و نیز در کوه های زاگرس وجود دارند.

عقاب اندازه بدنی حدود 75 تا 85 سانتی متر دارند و فاصله دو سر بال های آنها در حالت باز 175 تا 200 سانتی متر است. وزن آنها هم حدود 3 تا 5 کیلو گرم است.

بز کوهی پستاندار به حساب میاد که در آفریقا، آسیا و قسمت‌ هایی از آمریکا زندگی می کند. بز کوهی یکی از پستانداران با اندازه‌ی متوسط است که زنجیره‌ی غذایی آفریقایی را حفظ کرده.

بز کوهی فقط علف می خورد و خودش غذای ثابت بسیاری از پستانداران گوشتخوار افریقایی مانند شیر، کفتار  و کروکدیل است.

پلنگ و گرگ از مهم ترین دشمنان این حیوان محسوب می شوند. بچه های بز دشمنان فراوانی دارند به گونه ای که ممکن است طعمه کفتارها، سیاه گوش، وشق، پرندگان شکاری و روباه هم ب شوند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها