|

شگفتی های حیات وحش؛ عقاب تیزبال جوری به خرگوش زِبل شبیخون زد که ببینی کف کردی! (ویدیو)

در ویدیو حیات وحش امروزمون عقاب تیز بال خرگوش تنها رو حرفه ای شکار میکنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکی از جذاب ترین گونه های مستند موضوع حیات‌وحش هست. در مستند های حیات وحش اغلب به سراغ لحظه های شکار می روند. در بیشتر مستند های حیات وحش به سراغ لحظه های شکار حیوانات می روند. در جهان حیات وحش به شگفتی های زیادی بر میخوریم. جدال برای زنده ماندن، تولد و شکار. حیوانات با توانایی های عجیبشون تلاش می کنند تا زنده بمانند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک برنده وجود داره.

عقاب های ماده دو تخم می گذارند و به مدت 6 تا 8 هفته بر روی آن ها می خوابند تا جوجه عقاب ها سر از تخم در بیاورند. البته اغلب یکی از جوجه ها زنده می ماند. پس از گذشت 4 سال از عمر جوجه ها، آن ها به سن بلوغ می رسد و شکل عقاب های بزرگسال را به خود می گیرند و دیگر نیازی به مراقبت والدین ندارد و برای یافتن جفت خود می تواند قلمرو را برای همیشه ترک کند.

عقاب در طبیعت نماد اقتدار هست. عقاب ها در گروه پرندگان شکاری قرار میگیرند و بیشتر این پرندگان بومی قاره آفریقا، اروپا و آسیا هستند. تقریبا 60 نوع از این پرندگان شکاری در دسته عقاب ها قرار می گیرند.

از ویژگی های جالب عقاب ها میشه به پرواز در ارتفاعات بسیار بالا، طی کردن مسافت طولانی، بینایی قوی اشاره کرد. رنگ بیشتر عقاب ها سیاه و یا قهوه ای هست. عقاب ها پاها و پنجه های بسیار قوی دارند تا بتوانند حیوان هایی مانند موش، راسو، خرگوش، روباه و حیواناتی با جسه های بزرگتر رو شکار کنند. عقاب ها خرگوش، بچه آهو، بز کوهی و... شکار میکنند.

عقاب طلایی به مناطق شمالی آمریکا، مکزیک، افریقای شمالی تعلق داره، هر چند تعداد کمی از آنها در مناطقی از آسیا و اروپا نیز دیده می شوند. البته گونه هایی از آنها در مناطق شمالی به جز سواحل دریای خزر و نیز در کوه های زاگرس وجود دارند. عقاب طلایی، اندازه ای حدود 75 تا 85 سانتی متر دارند و فاصله دو سر بال های آنها در حالت باز 175 تا 200 سانتی متر است . وزن آنها هم حدود 3 تا 5 کیلو گرم است.

عقاب ها به دلیل وزن بالا مانند شاهین و یا قوچ نمی توانند شکار خود را روی هوا شکار کنند و تنها توانایی این را دارد که شکار را روی زمین غافلیگر کند و در بیشتر مواقع مثل جغد با جدا کردن سر شکار، آن را می خورد.

نکته ای بسیار شگفت انگیز در مورد عقاب ها این است که طبق تحقیقات هیچ یک از اعضای خانواده پرندگان به اندازه عقاب ها نسبت به بچه های خود دغدغه و توجه ندارند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی