|

شگفتی های حیات وحش؛ پوما تیزپا 3 بار به گواناکو تنومند شبیخون زد بیا و ببین! (ویدیو)

در این ویدیو یه پوما بزرگ رو می بینید که 3 بار تلاش میکنه گواناکو رو شکار می کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از جذاب ترین موضوعات برای دنبال کردن و علاقه مند شدن بهش حیات وحش هست. در حیات وحش به شگفتی های زیادی بر میخوریم. در حیات وحش جنگ برای بقا، تولد و شکار حرف اول رو میزنه. حیوانات زیادی با توانایی های متفاوت تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زندگی کنند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره!

شیر کوهی (به انگلیسی: Cougar) گونه‌ای گربه‌سان بزرگ از زیرخانواده گربه‌ایان کوچک است. پوما که به نام هایی همچون شیر کوهی و کوگار نیز شناخته شده از گربه های بزرگ با روحیه مرموز و سازگار با محیط زیست است که همان طور که از نامش مشخص است بومی قاره آمریکا می باشد و امروزه بیشتر در نواحی کوهستانی جنوب کانادا تا آمریکای جنوبی دیده میشه.

خلاف گونه های مختلف گربه ها، پوما خط و طرحی روی خزهای بدن خود ندارد و به همین علت نام علمی آن را Felis concolor یعنی گربه تک رنگ انتخاب کرده اند. اندازه پوما بین 1.1 تا 2 متر و وزن این حیوان 67 تا 105 کیلوگرم است.

پوما حیوان گوشتخوار بزرگ است که برای زنده ماندن فقط باید حیوانات دیگر را شکار کند. پوما اغلب حیوانات کوچک از جمله موش، پرندگان، ماهی و خرگوش را شکار می کند، اگرچه این حیوان به قدری بزرگ است که می تواند حیواناتی همچون گوسفند، راکون و بز را نیز شکار کند.

گواناکو از نظر فیزیکی شبیه به لاماها و آلپاکاها است، حقیقت این است که آنها رابطه ای دارند که در چندین منبع متفاوت است. این گونه گیاهخوار است، و رژیم غذایی آن بیشتر بر اساس دانه های بسیاری از گونه های گیاهی و همچنین میوه ها است.

این گونه بخشی از لیست حیوانات در خطر انقراض در جهان نیست, تنها در سطح کمترین نگرانی طبقه بندی شده است. این به این دلیل است که واقعاً جمعیت کمی ندارد و کاملاً پایدار زندگی می کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی