|

شگفتی های حیات وحش؛ کفتار ترسناک بچه آهو رو تنها گیر انداخت و به دندوناش گرفت! (ویدیو)

در این ویدیو کفتار وحشی رو می بینید که بچه غزال تنها رو خیلی دردناک شکار می کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از جذاب ترین موضوعات برای دنبال کردن حیات وحش به حساب میاد. در حیات وحش به شگفتی های زیادی بر میخوریم. در حیات وحش جنگ برای بقا، تولد و شکار حرف اول رو میزنه. حیوانات زیادی با توانایی های متفاوت تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زندگی کنند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره!

کفتار ها بیشتر به صورت گروهی  شکار می کنند. غذای آن ها عمدتا از شکار و لاشه ها هست. آن ها جثه کوچکی دارند اما دندان های بسیار قوی دارند که باعث می شود تا به راحتی بتواند شکار خود را از پای در بیاورد. سیستم گوارشی این حیوان قوی است و به راحتی می تواند تمامی اجزاء شکار اعم از پوست، استخوان، احشاء داخلی و... را به راحتی هضم کند.

در حیات وحش چهار گونه کفتار وجود دارد که از گوشتخواران خشکی و بومی مناطق آفریقا و آسیا محسوب میشن. این حیوانات گوشتخوار هستند و از لاشه حیوانات به عنوان غذای استفاده می کنند. کفتار ها به صورت عادی در شب و اوایل صبح فعالیت می کنند و در روز بیشتر به استراحت می پردازند.

در کشورمان کفتار ایرانی که از نوع کفتار راه راه است وجود دارد که شب گرد است. کفتار ایرانی بیشتر در قسمت های جنوبی کشور و در محدوده اطراف خلیج فارس وجود دارد.

نکته ای بسیار جالب در مورد کفتارها ایجاد سر و صدا است. این موجودات برای برقراری ارتباط با یکدیگر از صدای خنده، ناله، جیغ کشیدن، خر خر کردن، استفاده می کنند.

آهو یا همان غزال به عنوان جانورانی چابک در حیات وحش شناخته می‌ شوند. آن‌ها ناگهانی سرعت خود را به 97 کیلومتر در ساعت می رسانند و یا هنگام دویدن سرعت خود را در 48 کیلومتر در ساعت نگه می دارند. غزال‌ها اندام کوچکی دارند. بلندی قد آن‌ها تا شانه، بین 60 تا 110 سانتی‌متر است.

آهو معمولا از علوفه، بوته و برگ درختان تغذیه می کند. این حیوان ریشه برخی از گیاهان را می خورد تا تشنگی خود را در فصل تابستان کمتر کند.

در ایران، علاوه بر آهوی ایرانی دو نوع آهوی دیگر به نام های جبیر و آهوی کوهی وجود دارند. جبیرها به آهو ایرانی شباهت عجیبی  دارند اما تفاوت ظاهری آنها در شاخ ها و جثه کوچکشان است.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی