|

شگفتی های حیات وحش؛ تمساح عظیم الجثه زد به گله گاومیش ها و همه گرخیدن! (ویدیو)

ویدیو امروز ما یه تمساح گرسنه هست که به سراغ شکار گاومیش ها میره و یکی رو یه لقمه میکنه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از جذاب ترین موضوعات جهان حیات وحش هست. جهانی که ما در اون به شگفتی های زیادی بر میخوریم. جنگ برای بقا، تولد و شکار. حیوانات مختلف با توانایی های گوناگون تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زنده بمونن، اما این دنیا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره.

تمساح جانور خزنده هست. در آب به راحتی شنا می‌کنه، ولی همیشه در آب نیست و تخم‌هایش رو داخل خشکی نگه میداره. تمساح کلمه ای هست که برای نامگذاری انواع مختلف کروکودیل استفاده میشه.

تمساح فک و دندان‌های بسیار قوی داره و در گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان تعلق قرار دارد. این حیوان خزنده آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق جهان مانند: آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کنه. تمساح ها مانند دیگر موجودات ساکن در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی هم در آب‌ شور زندگی می‌کنه.

تمساح خلاف ظاهر خشن و ترسناکی که داره، به انسان به هیچ عنوان حمله نمی‌کنه. این حیوانات قوی در حال حاضر بیشتر در چین و آمریکا پیدا میشه و نوع چینی اون در معرض انقراض هم قرار دارد.

گاومیش ها پستاندار به حساب میان که زیر رده خانواده گاو ها قرار می گیرن. این حیوانات مثل گاو ها از هیکل بزرگی برخوردارند و شاخ های بزرگی روی سر خود دارند. محل پرورش گاومیش، مناطق جنوبی آسیا، هند و چین است، اما امروزه پرورش این حیوان در جهان بسیار گسترده شده است.

این حیوانات در گل و لای می غلطند تا خود را در مقابل حشرات از جمله پشه هایی که روی بدن می نشینند محافظت کنند.  گاومیش های آبی بیشتر در نواحی سبز و باتلاقی که در نزدیکی رودخانه ها قرار دارند زندگی می کنند و در آب رودخانه ها فرو می روند به طوری که تنها سرشان از آب خارج می ماند.

یکی از ویژگی های جالب این حیوانات بر اساس تحقیقات صورت گرفته پایین بودن کلسترول گوشت گاومیش در مقایسه با دیگر گوشت های قرمز است. 40 درصد کم تر.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی