|

از جذابیت های حیات وحش؛ توله اسب آبی تا چشمش به تمساح افتاد از ترس پشت مامانش قایم شد

در این ویدئو یک بچه اسب آبی را خواهید دید که در حال بررسی لاشه ایمپالایی بود که یک تمساح از آن تغذیه می‌کرد

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اسب آبی جانوری گیاهخوارِ که در آفریقا زندگی می کند. اسب های آبی نیمه آبزی هستند و در برکه ها و رودخانه ها زندگی می کنند. آن ها مثل فیل ها به صورت گله ای زندگی می کنند؛ هر گله 10 تا 20 عضو دارد که از اسب آبی های ماده و بچه های آن ها تشکیل شده و یک نر غالب رهبری گله را به عهده می گیرد. رئیس گروه به شدت از گروه در برابر مهاجمان و سایر اسب های آبی نر محافظت می کند. جالب است بدانید که اسب های آبی با اینکه هیکل درشتی دارند روزانه فقط حدود فقط 40 کیلوگرم غذا می خورند. 

طول بدن اسب آبی به 5 متر و وزنش به بیش از 4 تن می رسد و تصور این که دو جفت پای کوتاه این وزن عظیم را تحمل می کنند کمی دشوار است! یکی از ویژگی های بارز ظاهری این حیوان داشتن فک بزرگ است که دو دندان عاج مانند بلند در آن خودنمایی می کند، طول این دندان ها به نیم متر و وزن هر یک به 3 کیلوگرم می رسد و حیوان از آن ها در مبارزه استفاده می کند.

در این ویدئو یک بچه اسب آبی را خواهید دید که در حال بررسی لاشه ایمپالایی بود که یک تمساح از آن تغذیه می‌کرد؛ اسب آبی کوچک پس از دیدن ناگهانی تمساح دچار وحشت شد. اسب آبی و تمساح با یکدیگر همزیستی دارند و در رودخانه‌ها به یکدیگر فضایی می‌دهند. اسب‌های آبی در مبارزه با تمساح‌ها به راحتی پیروز می‌شوند، آن‌ها بزرگ‌تر و گرد هستند و باعث می‌شود تمساح نتواند آن‌ها را گاز بگیرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها