|

با انواع قرص خواب، فواید و عوارض آنها آشنا شوید!

انواع قرص برای خواب وجود دارد که از پر مصرف ترین آنها می توان به قرص های بنزودیازپین، قرص ملاتونین و قرص هاص ضد افسردگی اشاره کرد.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه، تقاضای زیادی برای خرید قرص خواب وجود دارد. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که استرس دنیای امروزی سبب شده است افراد دیگر نتوانند مانند گذشته خواب با کیفیتی را تجربه کنند و همین امر مشکلات جسمانی زیادی از جمله فشار خون بالا، مشکلات قلبی، افسردگی و ابتلا به بیماری های مزمن را به وجود می آورد. به همین دلیل شناخت قرص خواب یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که افراد به دنبال پاسخ مناسب برای آن هستند. در ادامه تلاش می کنیم پاسخ مناسبی به این سوال بدهیم.

عوارض کم خوابی 

یکی از مواردی که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند عوارض کم خوابی است! این عوارض به حدی شدید هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار دهند و همین امر خطر ابتلا به بیماری های مزمن و عفونی را افزایش می دهد. از عوارض دیگر کم خوابی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خطر ابتلا به بیماری افسردگی 

• خطر ابتلا به سکته مغزی 

• خطر ابتلا به بیماری آسم 

• خطر بروز توهمات شدید 

• نوسانات شدید خلقی

به همین دلیل استفاده از انواع قرص خواب اهمیت بسیار زیادی دارد و افراد باید به دنبال راهکارهای مناسب برای درمان بی خوابی باشند. 

image_bfe0fe81398620908a6f8e1a42ed9833b022f0e4

آیا واقعا قرص خواب موثر است؟

اگر این قرص بر اساس نیازهای بدن مورد استفاده قرار گیرد به خوبی می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. اما مطالعات نشان می دهند که این قرص ها نباید به مدت طولانی و بدون وقفه استفاده شوند، در غیر اینصورت اثر بخشی خود را از دست می دهند. به همین دلیل توصیه می شود برای نتیجه گیری از این قرص ها به دستور العمل پزشک خود توجه داشته باشید. 

معرفی انواع قرص خواب 

همانطور که می دانید امروزه مکمل های زیادی برای خواب پیشنهاد می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. 

قرص های بنزودیازپین 

وقتی صحبت از مکمل های خواب می شود، قرص های بنزودیازپین به ذهن خطور می کنند. این قرص ها شامل تعداد زیادی دارو می شوند که از پر مصرف ترین آنها می توان به دیازپام، آلپرازولام، لورازپام، تمازپام و استالازولام اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که این قرص ها به شدت اعتیاد آور هستند، به همین دلیل نباید بیش از 2 تا 4 هفته مورد استفاده قرار گیرند. اما اثربخشی آنها بسیار بالاست و به شما کمک می کند هر چه زودتر الگوی مناسب خواب را پیدا کنید و سلامتی خود را ارتقا دهید.

image_bc7acbd91cabd85a4b5670ff277ce4f89b78563c

قرص ملاتونین 

یکی دیگر از انواع قرص خواب قرص ملاتونین است. ملاتونین هورمون طبیعی است که در بدن ترشح می شود و به بهبود چرخه خواب کمک می کند. میزان ترشح این هورمون در بدن به شدت نور بستگی دارد و در صبح به شدت کاهش پیدا می کند و در شب به بیشترین میزان می رسد. معمولا این هورمون در بدن افرادی که از مشکل خواب رنج می برند، به اندازه کافی تولید نمی شود. استفاده از قرص ملاتونین به عنوان قرص خواب میزان این هورمون را افزایش می دهد و همین امر خواب با کیفیتی را به ارمغان می آورد. برای خرید قرص ملاتونین می توانید از سایت داروخانه آنلاین اقدام به خرید نمایید.

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای 

داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای از انواع قرص خواب هستند که اثر بخشی بسیار بالایی دارند. از قرص های پر مصرف برای بهبود خواب می توان به ترازودون، دوکسپین و نورتریپتلین اشاره کرد. اما این قرص ها عوارض جانبی متعددی دارند که برخی از آنها عبارتند از خشکی دهان، تاری دید و مشکل در ادار. این قرص ها مناسب کسانی هستند که از مشکلات بسیار شدید خواب رنج می برند و همین امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

image_b8cd2dc91a7c56e1cb86eb53607e9be78a48e84a

راهکارهای دیگر برای بهبود کم خوابی 

شما می توانید در کنار استفاده از انواع قرص خواب به راهکارهای زیر توجه داشته باشید:

• الگوی منظمی را برای خواب رعایت کنید. 

• تلاش کنید در زمان خواب در محیطی با آرامش بخوابید. 

• مصرف کافئین را به میزان زیادی کاهش دهید. 

• در رختخواب از موبایل و تبلت استفاده ننمایید. 

• زمانی که احساس می کنید نمی توانید بخوابید جای خود را تغییر دهید و کتاب بخوانید. 

تمامی این راهکارها به شما کمک می کنند تا خواب خوبی را تجربه کنید. 

جمع بندی 

تا بدین جا تلاش کردیم اطلاعات کافی را در مورد انواع قرص خواب در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید انواع قرص برای خواب وجود دارند که از پر مصرف ترین آنها می توان به قرص های بنزودیازپین، قرص ملاتونین و قرص هاص ضد افسردگی اشاره کرد. برای خرید قرص خواب  می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. این سایت انواع دارو را با کیفیت بسیار زیاد به فروش می رساند و تمامی محصولاتی که در این داروخانه وجود دارند مجوزهای لازم را از سازمان بهداشت و سازمان غذا و دارو کسب کرده اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها