|

مردی که صهیونیست ها را آچمز کرد!

«در گزارش حاضر به شکست بزرگ صهیونیست ها در تعقیب و ترور رهبر حماس در نوار غزه پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ به تازگی و در بحبوحه آغاز حملات زمینی و هوایی صهیونیست ها به شهر راهبردی رفح در جنوب نوار غزه، شاهد اوج گیری اعتراضات گسترده بین المللی علیه رژیم صهیونیستی هستیم. ناظران و تحلیلگران و همچنین فعالان حقوق بشری بر این باورند که حمله اسرائیل به رفح می تواند موجب کشتار هزاران انسان بی گناه شود.

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، مقام های ارشد صهیونیست تاکید دارند که علی رغم موافقت حماس با پیشنهاد آتش بس قطر و مصر در رابطه با جنگ غزه، همچنان به حمله به رفح ادامه می دهند و بدون این حمله، عملیات نظامی گسترده خود در نوار غزه را که تاکنون بیش از هفت ماه به طول انجامیده، ناقص می پندارند.

با این همه باید توجه داشت که یکی از اهداف اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به نوار غزه، ترور یحیی سنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه بوده است. البته که صهیونیست ها معطوف به ترور دیگر مقام های ارشد حماس نظیر محمد الضیف فرمانده شاخه نظامی حماس نیز هستند.

با این همه هدف اصلی آن ها ترور یحیی سنوار است. در این چهارچوب، برخی منابع صهیونیست تاکید کرده اند که یحیی سنوار تا حد زیادی رژیم صهیونیستی را به بازی گرفته و برخلاف رصدهای صهیونیست ها، وی در تونل‌های زیرزمینی منطقه رفح نیست و احتمالا باید رد وی را در خان یونس جست. با این حال، همین که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته ردی از یحیی سنوار بیابد و صرفا یک بار، تصویری را از وی در یکی از تونل های غزه منتتشر کرده، در نوع خود از یک شکست و ناکامی بزرگ اطلاعاتی برای صهیونیست ها حکایت دارد.

یحیی سنوار از نگاه بسیاری از تحلیلگران مسائل راهبردی، تئوریسین اصلی تشکیلات اطلاعاتی جنبش حماس بوده و البته که دکترین کنونی جنبش حماس در رابطه با اشغالگران اسرائیلی نیز تا حد زیادی برونداد تفکر راهبردی یحیی سنوار است. دکترینی که تاکید خود را بر در پیش گرفتن رویه های تهاجمی و نه صرفا تدافعی در برابر دشمن اشغالگر اسرائیلی قرار داده است.

از نگاه بسیاری از تحلیلگران صهیونیست، یحیی سنوار به واسطه قریب به 20 سال اسارت در زندان های رژیم اشغالگر قدس و تسلط به زبان عبری، به خوبی جامعه صهیونیست ها را می شناسد و درست بر اساس همین شناخت است که دشمنی با رژیم صهیونیستی را راهبری می کند. معادله ای که تاکنون هزینه های راهبردی قابل توجهی را به دشمن اسرائیلی تحمیل کرده است. در این چهارچوب اینطور به نظر می رسد که شکار یحیی سنوار همچنان قرار است به مثابه یک سرگیجه بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس باقی بماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها