|

جزئیات دیزاین شرکت پورش با فرش ایرانی؛ قدمت این هنر به ساسانیان بر میگردد

farshe irani roo Porsche shayanews

چنانکه در تاریخ آمده گویا حتی اسکندر مقدونی با آن روحیه یجنگ طلبش وقتی فرش‌های باشکوه ایرانی در پاسارگاد مشاهده کرد شدیدا به وجد آمد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کشورمان ایران مهد فرهنگ و هنر است. شاید اگر نخواهیم اغراق کنیم نیز باید اینگونه بگوییم که در طول تاریخ همواره در شمار کشورهایی از آن یاد شده که در بردارنده ی مردمانی با هنر فاخر می باشد. یکی از جمله هنرهای ایرانی که در سرتاسر جهان و میان عام و خاص محبوب است هنر فرش بافی و ترسیم نقشه های وزینی است که بعد از سپرده شدن به دستان هنرمند مردمان سرزمینمان آثاری اعجاب انگیزی خلق و به جهان عرضه می شود. فرش ایرانی نمادی از هنر، نبوغ، فرهنگ و اصالت است. ایرانیان از پیشگامان بافندگی فرش ‌بوده‌ اند

فرش ایرانی

اکنون با توجه به اخباری که به تازگی منتشر شده آوازه ی این شهرت افتخار آفرین پا از زمین عمارت های جهان نیز فراتر گذاشته و به شرکت خودروسازی پورش و نقش بستن روی ماشین های لوکس آنجا نیز وارد شده است.

این شرکت در اقدامی جالب ، پورش را با فرش ایرانی دیزاین کرد که تصاویر آن را می توانید در ادامه ی این مطلب ببینید!

فرش ایرانی رو پورش

فرش ایرانی آینه تمام نمای اصالت هنر ایرانی است و از اعصار پیشین با هنر دست بافندگان زنده نگه داشته شده است. این هنر در سرزمین ما چنان قدمت دارد که تاریخی ترین انواع آن را متعلق به دوران هخامنشیان می دانند. اما اولین شواهد مستند در مورد هنر ایرانیان در فرش بافی را می‌توان در متون چینی مربوط به ساسانیان جستجو کرد.

فرش ایرانی رو پورش

همچنین باید گفت چنانکه در تاریخ آمده گویا حتی اسکندر مقدونی با آن روحیه یجنگ طلبش وقتی فرش‌های باشکوه ایرانی در پاسارگاد مشاهده کرد شدیدا به وجد آمد. در زمان سلطنت سلجوقیان و ایلخانیان نیز فرش بافی به‌عنوان هنری ارزشمند و تجارتی پر سود رواج داشته است. به‌گونه‌ ای که گفته می‌ شود مساجد آن دوره پوشیده از فرش‌ های ارزشمند ایرانی بوده‌ اند. نقل قول‌ های تاریخی بسیاری گواه قدمت و اصالت این هنر تاریخی است. برای مثال، نقل‌هایی از گزنفون وجود دارد که مضمون آن چنین است:

در دربار هخامنشیان فرش‌هایی پهن می شده است که به جهت  پوسیدگی هر چند وقت یکبار عوض شده و فرش‌های دیگری جای آن‌ ها را می گرفتند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی