|

گیاهانی که به نور کم نیاز دارند / خونت اگه مثل زندانم تاریکه گله نکن اینا نور نمیخوان

در این مقاله چندتا از گیاهانی که به نور کم نیاز دارند رو بهتون معرف کردیم که میتونید در صورت نورگیر نبودن خونه به سراغشون برید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه به نوعی مایل هستن که از گل و گیاه در دیزاین و زیبایی دکورشون استفاده کنن چرا که این زیارویان سبز با کمترین هزینه میتونن یه تغییر بینظیر و جلوه ی خاص توی دکوراسیونتون به وجود بیارن و صد البته که گیاهان گرون هم در این بین داریم مثل گیاهان آپارتمانی خاص که مخصوص لاکچری بازی هستن ولی خب لزوما نباید به سراغ اون ها برید تا به اون زیبایی که مدنظرتون هست برسید چرا که با گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان هم کارتون راه میفته چون بالاخره زیباسازی فضا از خاصیت هر گیاهی هست حتی میخواد کاکتوس باشه و خب این ویژگیشون کاملا به نفع ما هست چرا که با وجودشون هم روحیمون عوض میشه هم کلاس خونمون بالا میره.

ولی خب در این بین تنها موردی که در خصوص گیاهان باید به اون توجه کنید زیبایی اون ها نیست چرا که شما باید به شرایط نگهداری اون ها دقت کافی داشته باشید مثلا به گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی بیش از حد و اندازه آب ندید تا یه وقت باعث پوسیدن ریشه ی اون ها بشید و به قولی دوستی خاله خرسه نداشته باشید باهاشون و قبل از این که اقدام به نگهداری از اون ها کنید تمام شرایط نگهداری و ویژگی های اون ها رو یاد بگیرید تا در این صورت طول عمر بیشتری در کنار شما داشته باشن حالا در همین راستا میخواهیم تو این مقاله چند تا از گیاهانی که به نور کم نیاز دارند رو بهتون معرفی کنیم که مختص خونه های تاریک هستن و نباید بیش از حد نیازشون بهشون نوررسانی کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهانی که به نور کم نیاز دارند

عنکبوتی یا گندمی از گیاهانی که به نور کم نیاز دارند 

گیاه گندمی دارای برگ های نازک و بلندی هست که همراه با قوس زیبایی از ریشه خارج شدن و از اون جایی که برگ های این گیاه زیبا شبیه به پاهای عنکبوت هست بهش لقب عنکبوتی رو دادن. در صورتی که شما از این این گیاه به خوبی مراقبت کنید شاهد شکوفه دادن اون و گل های سفید رنگ زیبا و ریزی خواهید بود که روی اون شکوفا میشن و مسلما جذابیت گیاه چندین برابر افزایش میدن. یه خوبی که گندمی داره اینه که خیلی راحت و تنها با قلمه زدن میتونید اون رو تکثیر کنید.

این گیاه علاقه به نور غیرمستقیم داره و میتونه توی نور کم هم به خوبی هر چه تمام تر رشد کنه به همین دلیل از جمله گیاهان سایه دوست و مقاوم به نور کم بشمار میاد. پس در صورتی که خونتون نورگیر بدی داره و یا به دنبال یه گیاه برای راه پل های تاریکتون میگردید گندمی میتونه یه انتخاب خوب باشه براتون. یه نکته ای هم که لازمه راجبه گندمی بدونید این هست که بعضی از وقت ها پیش میاد که برگ های این زیبارو قهوه ای بشن که این موضوع به علت فلوراید زیاد در آب هست بنابراین برای رفع این موضوع باید بهش آب جوشانده ای که سرد شده و یا آب تصفیه شده بدید.

گیاهانی که به نور کم نیاز دارند

دراسنا پرچمی از گیاهانی که به نور کم نیاز دارند 

دراسنا هم یکی از گیاهانی بشمار میاد که شرایط نگهداری بسیار آسون و البته انواع متنوعی داره که همین موضوع باعث شده که به یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل بشه که در این بین دراسنای پرچمی طرفدارهای بیشماری داره چرا که ظاهر ی شبیه به درخت داره و میتونه زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضایی که در اون قرار داره ببخشه. این گیاه علاقمند به نور غیر مستقیم و زیاده ولی یه خوبی که داره این هست که شما میتونید اون رو حتی در محیط های کم نور هم قرار داده و پرورش بدید به همین دلیل سایه دوست بشمار میاد. در صورتی هم که برای راه پله ها گیاه بزرگ میخواستید دراسنای پرچمی گزینه ی بسیار مناسبیه.

اما این تنها خوبی که دراسنا پرچمی داره نیست بلکه یه خصوصیت فوق العاده ی دیگه ای که دراسنا داره این هست که هوا رو تصفیه میکنه از این رو برای بودن در اتاق خواب هم بسیار مناسبه تا هوای سالم رو مهمون ریه های شما کنه.

گیاهانی که به نور کم نیاز دارند

کالانکوئه از گیاهانی که به نور کم نیاز دارند 

برسیم به آخرین گیاهی که در بین گیاهان آپارتمانی که نور زیادی نمیخوان اسمش میدرخشه یعنی کالانکوئه که امکان نداره شما ببینیدش و عاشقش نشید چرا که این گیاه از برگ ها و گل های جذابی برخورداره که بهش ظاهر خاصی بخشیدن و شما میتونید گل های این زیبارو رو در رنگ های متنوع مثل قرمز، صورتی، سفید و یا زرد مشاهده کنید. در کنار این همه زیبایی هم که این گیاه داره شرایط نگهداریش آسونه و قرار نیست زحمتی براتون داشته باشه چرا که سخت مقاومه و میتونه نور کم و حتی آبیاری کم رو به راحتی هر چه تمام تر تحمل کنه بنابراین در سایه و به آرومی به رشد و حیات خودش ادامه میده.

گیاهانی که به نور کم نیاز دارند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی