|

زنان قدرتمند

(عکس) آخرین بازماندگان جامعه مادرسالار در اروپا

در اینجا می توانید با زنان قدرتمندی آشنا شوید که با وجود شرایط دشوار زندگی خود، همچنان به کار و تلاششان ادامه می دهند.

لینک کوتاه کپی شد

زنان مسن که اغلب به عنوان آخرین جامعه مادر سالار در اروپا شناخته می شوند، در جزایر استونی در دریای بالتیک تقریبا از همه چیز در خشکی مراقبت می کنند زیرا همسرانشان در دریاها سفر می کنند.

خبرنگاری به نام آنا هلن نیز تصمیم گرفت تا برای آشنایی بیشتر با زندگی این زنان، مصاحبه ای اختصاصی با یکی از آنها ترتیب دهد و در این باره گفت که چیز های زیادی همانند فرهنگ زنان، طرز لباس پوشیدن آنها، طرز مراقبت آنها از وسایل داخل گنجینه های قدیمی خود و حتی خیاطی لباس های به خصوص را از او یاد گرفته است.

او همچنین در ادامه این مصاحبه، مستندی را از زندگی تمام این زنان قوی و رنج دیده تهیه کرد و در توصیف زندگی یکی از آنان نیز گفت که او در طول مصاحبه به هیچ عنوان صحبت نمی کرد و مجبور بود تا از طریق زبان اشاره صحبت های او را متوجه بشود، چرا که او در زمان جنگ روسیه به عنوان یک زن جوان مجبور شده بود تا در جنگلی کار کند و مجبور شد تا پسر کوچکش را با خود ببر اما در حین کار سخت در مزارع، درختی روی پسر کوچکش می افتد و در همان لحظه او را از دست می دهد. در حقیقت، اندوه زندگی دشوار او حتی قدرت تکلم را هم از وی گرفته بود.

و این خبرنگار در این مستند متوجه شد که هر یک از آن زنان  سالخورده سختی های بی شماری را پشت سر گذاشته اند ولی همچنان با تمام قوا و نیروی خود به این زندگی طاقت فرسا ادامه می دهند.

در اینجا تصاویری از این زنان قدرتمند را به نمایش می گذاریم.

2953 (4)

2953 (1)

2953 (9)

2953 (8)

2953 (7)

 

2953 (5)

2954

2953

2953 (12)

2953 (11)2953 (2)2953 (3)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها